Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

I u mnie pojawiło się skrzypienie (nie metalu, ale gumy) z przodu auta. Mam wrażenie, że od strony kierowcy. Słychać tylko jak przejeżdżam przez progi zwalniające. Jak przejedzie przednia oś to skrzypnie, jak tylnia to nic nie słychać. Nie wiecie co to może być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

I u mnie pojawiło się skrzypienie (nie metalu, ale gumy) z przodu auta. Mam wrażenie, że od strony kierowcy. Słychać tylko jak przejeżdżam przez progi zwalniające. Jak przejedzie przednia oś to skrzypnie, jak tylnia to nic nie słychać. Nie wiecie co to może być?

 

Otóż u mnie też tak jest i na 99% skrzypi guma stabilizatora zresztą taki problem występuje w różnych autach można smarować oczyszczać i wyminiać ale porblem i tak powróci za jakiś czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

... Po uchyleniu okien mych uszu dobiegł całkiem głośny dźwięk skrzypienia. Dopiero po chwili dotarło do mnie, że to z mojego własnego auta...

Mam wrażenie że dochodzi raczej z tyłu auta. Skrzypi jak cholera, najbardziej wtedy, gdy auto buja się na wybojach...

Witam,

 

... W moim przypadku jest to metaliczne pobrzękiwanie dochodzące zza lewego tylnego koła...

Witam,

Chyba mogę dopisać się jako kolejny przypadek, którego dopadła ww przypadłość. :)

 

Skrzypi, dzwoni, brzęczy z tylnego zawieszenia, jakbym sobie uwiesił tam garść metalowych blaszek, albo tysiąc myszy :)

W zeszłym tyg. miałem trochę jeżdżenia w trasie i zacząłem nasłuchiwać. Oto kilka spostrzeżeń.

Czasami metaliczne dzwonienie jest słyszalne nawet przy zamknietych szybach i prędkości 70-90 km/h na w miarę równej drodze, nie tylko wybojach.

Obciążenie samochodu jakby nie miało na to większego wpływu (jadę sam, piszczy, z 3 dorosłymi osobami i 2 torby w bagażniku, też piszczy :) )

Postaram się zrobić nagranie, wtedy będzie łatwiej

 

Na chwilę obecną obstawiam gniazda sprężyn :) , albo te łapki od hamulca ręcznego :)

 

Ktoś ma jakieś pomysły, albo wie coś więcej na temat skrzypiącej belki :)

 

Udało mi się nagrać to skrzypienie, prędkość ok 20 km/h, III bieg, bez hamowania w czasie nagrania, droga asfaltowa typu łata na łacie

Głos00007.mp3

Głos00008.mp3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam,

1. Podobne dźwięki wydobywały się z mojego Scenica III z 2009. Do tego grzało się lewe tylne koło, tak, że się oparzyłem dotykając felgi. Też piszczało w różnych sytuacjach. W serwisie oczywiście "nic nie widzom nic nie słyszom" ale dla świętego spokoju rozebrali dziś hamulec i wyczyścili, bo podejrzewałem zapieczone tłoczki z ręcznego. Po odebraniu i przejechaniu 50 km na razie nic nie piszczało i oby tak zostało...

2. Belka skrzypiała mi "od nowości" tj. 3 lata tłumaczyłem serwisantom (w Warszawie na Jerozolimskich), że coś trzeba z tym zrobić a oni odpowiadali, że mi się zdaje i że się "głupot na forum naczytałem o jakiejś piance" - to wierny cytat.

Zmieniłem serwis na Mory a tam po zgłoszeniu problemu od razu wiedzieli w czym rzecz. Że Renault coś tam opracowało i że chętnie ściągną materiały i zrobią na gwarancji. Naprawa polegała na napchaniu pianki PU do belki i założeniu jakichś opasek. Jak powiedziałem to tym mądralom na Jerozolimskich to się im skubanym klapka otworzyła, że "too ooo tąąą piaaankęę chooodzi". Zobaczymy jak się sprawdzi ich czyszczenie hamulca.

Powodzenia

Marcin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Cześć.

To ja też dodam swój przypadek piszczenia, albo raczej zgrzytu metal o metal, przy lewym tylim kole, nie tylko podczas wolnej jazdy po wybojach ale już przy wsiadaniu i wysiadaniu (a ważę 70 kg jak by ktoś miał wątpliwości ;) ). Ktoś coś wie na temat tej nowo zaprojektowanej tylnej belki? Czy już się nadaje do czegoś więcej niż do wymiany co kilka miesięcy? Ile może kosztować jej wymiana w ASO ?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak widać nie każde skrzypienie to wina belki - pliki dźwiękowe z posta wyżej przedstawiają typowe dźwięki od klocków hamulcowych - mam identyczne piski u siebie (bo to nie są właściwie skrzypienia tylko piski) - trzeba przeczyścić i przesmarować zaciski i klocki.

U mnie przy wsiadaniu i wysiadaniu też coś skrzypi - to pewnie belka.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!