Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kontrolka rezerwy


sebcio76

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Dwa dni temu zapaliła mi się kontrolka rezerwy(czyt. księgowy), :-( wskazówka na dole czyli trzeba zatankować. Komputer przestał pokazywać dystans do pokonania ale te typy tak maja po zapaleniu kontrolki wiec ok.

Przez te dwa dni pokonałem może z 20 km. Dziś odpalam autko i nagle moje zdziwienie kontrolka po zapaleniu zgasła, wskazówka nadal na dole a komputer pokazuje 180km do stacji??? :shock: :shock: :shock: Co Wy na to??/ można zaufać wskazaniom??? :-):-) Nie uśmiecha mi się stanąć w polu i pchać ponad tonę do stacji.

Czy miał ktoś taki przypadek??? Patrzyłem w szukajce ale nie znalazłem żeby ktoś się tym chwalił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurcze nie wiem co powiedzieć bo nie mam komputera ale często mi się zdarza że się zapali a potem zgaśnie.

Nie uśmiecha mi się stanąć w polu i pchać ponad tonę do stacji.

może tak nieśmiało napisze: ZATANKUJ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzis komputer wskazywał 128km do przejechania na tym co miałem w baku. Zatankowałem do pełna i weszło 50,5litra .

Czyli zostało jeszcze coś koło 9l. wniosek komputer podawał dobre dane.

Ciekawe dlaczego wcześniej zapaliła sie na 2 dni kontrolka rezerwy,

no cóż to tylko elektronika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sebcio76, a jakie miałeś średnie spalanie?

U mnie po mocniejszej jeździe na granicy rezerwy kontrolka się zapala. Wystarczy reset komputera i rezerwa już się nie świeci :-)

/szkoda że to nie działa w nieskończoność :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe dlaczego wcześniej zapaliła sie na 2 dni kontrolka rezerwy
to jest tez zalezne od stopnia nachylenia auta.

Jak plywak ten w zbiorniku jest ponizej to sie swieci a jak auto sie wyprostuje i plywak podejdzie powyzej minimum to kontrolka zgasnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jakie miałeś średnie spalanie?

spalanie ostanie jakie pamiętam to coś kolo 8,1 l :-( mega korki w Poznaniu średnia predkośc 23km/h i do tego klima włączona.

to jest tez zalezne od stopnia nachylenia auta.

to co przez 2 dni auto miało ciągle to samo nachylenie i nagle zmieniło???

nie jechałem w góry :-) ( ciągle pod górkę)

Tak masz racje ale na postoju, podczas stania w korku a nie podczas jazdy po mieście, ciągle hamowanie i ruszanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8,1 l

Myślę, że to przyczyna całego zamieszania. Ja takiego spalania nigdy nie miałem, nawet w najostrzejsze zimy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

meganecoupe02 to zapraszam na jazdę testową do Wrocławia. U mnie spalanie minimalne w mieście to 13l LPG/100, a max 15,8l/100.

W Sceniku 1,9dci min.8,5l do 11,8l/100, średnia przejazdu 18-21km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witman, nie prowokuj :-)

Ja tylko wyjaśniam co mogło wpłynąć na zachowanie auta z pierwszego postu. Komputer bierze średnie spalanie do obliczenia zasięgu na paliwie, które zostało w zbiorniku.

Przyjmijmy że rezerwa się zaświeca gdy zostanie mniej niż 100km do końca zasięgu.

Jeżeli masz w zbiorniku 7 litrów,a spalanie średnie na poziomie 8.1l to kontrolka się zaświeci.

Jeżeli jednak masz średnie równe 5,5l to kontrolka się nie zaświeci, bo zrobisz więcej niż 100km. Taka prosta zależność.

Pomijam błędy pomiarowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zupełności masz rację.

Zostaje jeszcze kwestia samego pomiaru przez elektronikę, która też ma błędy i wskazania spalania są nieprawdziwe.

U mnie przykładowo jest tak:

* jeśli jeżdżę spokojnie to komputer zawyża rzeczywiste spalanie o 15%

* jeśli jeżdżę dynamicznie to komputer zawyży rzeczywiste spalanie o 5%

* jeśli jeżdżę autostradą 130-140km/h to komputer zaniży rzeczywiste spalanie o 10%

i nie ważne czy to jest Pb czy LPG

w siostry Sceniku 1,9dci jest podobnie

Na dodatek porą zimową jest jeszcze inaczej ze wskazaniami komputera. Widać wpływ temperatury powietrza i wilgotności na pewno mają wpływ na błąd pomiaru.

A tak jeszcze z innej beczki to ostatnio po przejechaniu 30tys.km wyskoczył mi na wyświetlaczu błąd cyt. "sprawdź emisje spalin" po podłączeniu się do OBD2 odczytałem błąd "brak spalania paliwa" :-)

Tak wiec nie ufajcie elektronice i nawigacjom w 100% :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!