Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

Recommended Posts

Witam wszystkich

Jestem tutaj nowy i proszę o wyrozumiałość, zwracam się z prośbą o poradę, bo już sam nie wiem o co tu chodzi i co może być zepsute.

Mam problem z klimą w moim Meganie 1.5 dci 105 rocznik 2006/2007 Grandtour wersja Dynamic - klima nie chłodzi, dmuchawy dmuchają a zimnego powietrza nie ma.

Po przeczytaniu różnych postów forum jak postępować i jak sprawdzać zacząłem sam sprawdzać i eliminować przyczyny braku klimy.

1. Klima jest nabita

2. Filtr przeciwpyłkowy wymieniony

3. Po rozebraniu przodu auta nie ma wycieków ani nieszczelności na elementach układu klimy

4. Sprężarka nie chce wystartować na ustawieniu auto ani na ręcznych ustawieniach.

5 .Czujnik ciśnienia - wtyczka jest w całości nic nie oderwane - nie wiem jak go sprawdzić

6. Kostka dochodząca do sprężarki sucha dwa kable pomarańczowy i czarny

i teraz w końcu to:

6. Wypiąłem tą wtyczkę od sprężarki i podłączyłem za pomocą przewodów zasilanie od akumulatora do sprężarki i sprężarka się załącza klima pracuje, wszystko działa w środku miło i przyjemnie.

O co chodzi, proszę o radę co jest przyczyną nie działającej klimy w fabrycznym układzie.

Pozdrowienia dla wszystkich

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Było wielokrotnie, trzeba wykorzystać opcję <szukaj>

Ale najpewniej uszkodzony czujnik ciśnienia klimy lub spalony bezpiecznik od sprężarki. Bezpiecznik znajduje się w skrzynce bezpieczników, brązowy 7,5A.

W przypadku gdy masz klimatronika, sprawdź czujnik temperatury wewnętrznej, znajduje się w obudowie lusterka wstecznego w kabinie.

Teraz opcja <szukaj> i będziesz wiedział wszystko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki P_r_z_e_m_o za zainteresowanie ponowne tematem klimy.

Zacząłem szukać i znalazłem w temacie sprawdzenia czujnika ciśnienia klimy rysunek układu (rysunek w załączniku). Moje pytanie jest następujące czy w moim przypadku ten układ będzie też dobry.

Bezpiecznik znajdujący się w skrzynce bezpieczników w kabinie, brązowy 7,5A mam dobry, czy jest jeszcze gdzieś inny taki bezpiecznik lub inny który miałby wpływ na działanie sprężarki.

Co do klimatronika, to jak mam sprawdzić ten czujnik temperatury wewnętrznej, znajdujący się w obudowie lusterka wstecznego w kabinie, bo nic nie znalazłem na ten temat (mam go odpiąć, zastąpić czymś innym itd).

W celu rozwiania moich dalszych wątpliwości proszę o wytłumaczenie mi kwestii takiej, jak podłączę do kostki zasilania sprężarki gdzie są dwa przewody pomarańczowy i czarny żaróweczkę, to powinna ona się zaświecić czy nie i jakie to ma uzasadnienie jaka to usterka jest.

Proszę o podpowiedzi, może będą one też pomocne dla innych, bo jak czytam forum to problemów z klimą ma bardzo dużo osób.

Pozdrawiam wszystkich

post-26256-1277675952_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ad1) tak

Ad2) bezpiecznik znajduje się w komorze silnika, zabezpiecza układ włączania sprzęgła na sprężarce

Ad3) trzeba odszukać na forum tabelkę z poprawnymi oporami dla danej temp. i porównać. możliwe, że zatarł się wentylator na tym czujniku

Ad4) Jeżyli jest wszystko sprawne i spełnione są warunki do włączenia sprężarki to się zapali, jeżeli coś będzie nie tak - nie.

Problemy z klimatyzacją ma chyba każdy, w większym lub mniejszym stopniu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Duże dzięki za informację, naprawdę można na Ciebie liczyć, super

Sprawdzę jeszcze ten bezpiecznik w komorze silnika, a potem będę sprawdzał resztę, zacznę od tego nieszczęsnego czujnika myślę że to on nie funkcjonuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Najlepiej podpiąć się pod CLIP-a - i zdjagnozować klimatronika.

Ale ja też stawiam na czujnik ciśnienia. U mnie w scenicu właśnie on był przyczyna braku pracy sprężarki. Po wynianie wszystko OK. Czujnik na Allegro 100 zł.

 

Pozdrawiam ZIELAK.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie również przyczyna byl czujnik. Na allegro za nówke dalem z przesylka 85zl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
6. Wypiąłem tą wtyczkę od sprężarki i podłączyłem za pomocą przewodów zasilanie od akumulatora do sprężarki i sprężarka się załącza klima pracuje, wszystko działa w środku miło i przyjemnie.

 

Mam podobny problem, a im więcej czytam tym coraz bardziej głupieję :-| Nie załącza mi się sprężarka. Podłączyłem więc kable bezpośrednio z akumulatora, sprężarka ruszyła (takie mam przynajmniej wrażenie - coś tam się zaczęło obracać), ale w środku nie było miło i przyjemnie jak u kolegi... :-(

Wcześniej obwiniałem czujnik ciśnienia, ale teraz to już nie wiem. Jak się doczytałem, zmostkowanie dwóch przewodów (które to?) na czujniku powoduje, że klima powinna ruszyć. Poradzcie!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Masz schemat układu oporników wpinasz to w odpowiednie piny we wtyczce czujnika ciśnienia. Pytanie tylko, czy aby na pewno to. Nic nie piszesz czy masz czynnik?

Po za tym podpinanie na "krótko" sprężarki do akumulatora to dość karkołomne. W wersji hard core może Ci rozerwać rurki. Po to między innymi jest ten czujnik.

Sprężarkę, a właściwie tylko jej sprzęgło podpinamy tylko po to żeby sprawdzić czy zaskakuje i sprężarka pracuje, robi się zimna rurka wychodząca ze sprężarki.

No i pytanie dodatkowe - masz klimatronika :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Schemat oporników nie jest dla mnie zbyt jasny, ale jak już trafię do sklepu z elektroniką to pewnie ktoś mi doradzi.

Czynnik jest - klima była odgrzybiana, napełniana, wymieniany filtr w kabinie. Mam klimatronika.

Zatem, sprzęgło zaskakuje po podpięciu, natomiast rurka raczej zimna się nie robiła (dotykałem rurkę z czujnikiem, czy poszukać innej?), co mnie niepokoi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A czujnik temp. w kabinie w jakim jest stanie?

Jak po podłączysz sprężarkę i po kilkunastu sekundach rurka wychodząca od sprężarki, chyba górna jak dobrze pamiętam powinna robić się zimna. Pamiętaj włącz sprężarkę na kilka kilkanaście sekund, nie więcej. Jeżeli tak się nie dzieje to może to być problem ze sprężarką. Najlepiej jakby ktoś to zobaczył. Tak na sucho raczej trudno w 100% stwierdzić, że to to.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A jak zweryfikować stan czujnika w kabinie?

No i czy jeżeli podłączę sprężarkę na krótko (już to robiłem, ale nie będę tego powtarzał zgodnie z zaleceniami) to mimo wadliwych czujników (czy to ciśńienia, czy w kabinie) powinnienem dostać zimne powietrze w kabinie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podepniesz "na krótko" chwyć za którąkolwiek z rurek. Jak sprężarka będzie sprawna to rurka albo będzie się robić zimna, albo gorąca, w zależności za którą chwycisz.

 

Tu masz link do tematu o czyszczeniu czujnika. Masz MII ale nie przejmuj się jest podobnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To gdzie ten link, bo nie widzę?

 

Przypomniało mi się, że samochód przed zakupem był na przeglądzie. Dostałem wydruki z komputera i mam tam pozycję DF049 - Obwód czujnika czynnika chłodzące - CC.0. Wskazywałoby to na presostat (ale wtedy klima była pusta). Czy w przypadku właśnie problemów z czujnikiem wewnątrz komputer by to wykazał?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy mogę też otrzymać ten link, jestem na tym samie etapie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Meguś, u Ciebie jest jednak lepiej, bo sprężarka podłączona na krótko działa i chłodzi, a moja działa, ale raczej nie chłodzi :-/

Znalazłeś bezpiecznik w komrze silnika? Ja się tam nie mogę dostać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bezpieczniki w komorze silnika to porażka

Dojść jakoś po bólach moźna, ale trzeba odpiąć i wybudować akumulator, ja na razie spasowałem po zdemontowaniu górnej osłony. bo nie wiem czy odpięcie akumulatora spowoduje rozprogramowanie komputera, może ktoś pomoże albo ma jakiś inny sposób żeby dojść do tego cholernego bezpiecznika sprężarki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Po zdemontowaniu osłony akumulatora długim płaskim wkrętakiem odpinasz zaczep pokrywy (na dole od strony akumulatora)i ciągniesz w górę pokrywę bezpieczników

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze pytanie odnośnie czujnika. Z tego co czytałem to wykręcenie go nie powinno spowodować wycieku czynnika, tak? Mogę go we własnym zakresie wymieć? (ewentualnie piodmienić z innej renówki)

Rozumiem, że jeżeli podłączę ten schemat oporników do wtyczki czujnika, to będzie to symulować dobrze funkcjonujący czujnik i da mi 100% odpowiedź, czy czujnik jest wadliwy (jeżeli klima zaczęłaby działać oczywiście).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak możesz wykręcić czujnik sam czynnik nie ucieknie.

Pomiary oporności robiłem przy sprawnej i działającej klimie one w czasie pracy się trochę zmieniają więc je uśredniłem i takim układem sprawdziłem już kilka i to działa nawet u kolegi który miał przetartą rurkę i nie było czynnika (tylko nie za długo jeżeli nie jesteśmy pewni że jest czynnik)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A jak zweryfikować, który pin jest który, żeby poprawnie podłączyć układ oporników?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na wtyczce są literki dobrze popatrz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem z czujnikiem ciśnienia klimy, sprężarka nie włączała się, podjechałem do znajomego mechanika i podpiąłem CDIF'a, wykazało uszkodzenie tegoż elementu, po skasowaniu błędów klima ożyła, ochoczo zeznawało że ciśnienie na poziomie 12,2 - 12,7 barów, ale każdy kolejny odczyt błędów, wskazywał na uszkodzenie, przeczyszczenie styków nic nie zmieniło. Uszkodzony czujnik raczej nie wskazywałby ciśnienia, czy się mylę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie uszkodzony pokazywal 0 po podłączeniu pod komapa. 12 barow to chyba za duzo pokazywalo?O ile nie mylę się to okolo 5 barów powinno być

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×