Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Klima nie działa, sprężarka się nie załącza


Rekomendowane odpowiedzi

No to po co ją włączać skoro nie masz czynnika. Wstrzymaj się do jutra i już . Z tego co mi wiadomo to w układzie jest czujnik ciśnienia który to właśnie reguluje włączaniem i wyłączaniem sprężarki ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja może z taką mało pomocną wskazówką, ale bywa, że najbardziej oczywiste jest sprawdzane na koncu.

W zeszłym roku miałem taki przypadek, że klima nie chłodziła. Czynnik był, obroty wzrastały, zimna nichuchu.

 

Przewód zasilający kompresor był przetarty :P (jeśli nie pozajączkowałem elementu, ale przewód na pewno :P )

Połaczyli, działa do dziś i oby dalej :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem z czujnikiem ciśnienia klimy, sprężarka nie włączała się, podjechałem do znajomego mechanika i podpiąłem CDIF'a, wykazało uszkodzenie tegoż elementu, po skasowaniu błędów klima ożyła

nie wymieniałeś presostatu?

 

ochoczo zeznawało że ciśnienie na poziomie 12,2 - 12,7 barów, ale każdy kolejny odczyt błędów, wskazywał na uszkodzenie
wymieniłem u siebie czujnik zakupiony przez alledrogo i nie ruszyło ... teraz po wizycie u "lekarza" też podobno pokazuje inne ciśnienie za każdym razem, przy czym rozbieżności są dużo większe i o dziwo coś mechanik zrobił, że klima chłodzi, ale nie wiem co jest grane ... podobno padł mi komputer, ale czy to może być wina presostatu?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Moja klima już działa

Trwało to jakiś czas ale udało mi się

Wymieniłem czujnik ciśnienia koszt zakupu 200 PLN nowy.

Robota własna , satysfakcja bezcenna.

Jak dla mnie to temat klimy zamknięty, przynajmniej do wiosny ha, ha, ha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Powracam do tematu.

 

U mnie jak się okazało, miałem cały czas nieszczelność układu (rurka na połączeniu ze skraplaczem). Udało się (mam nadzieję) po wielu trudach uszczelnić to. Tutaj mam jedną uwagę - zamienniki oringów (jakieś chińskie podróbki) są nie do końca identyczne z tymi Renault - mają jakby cieńsze ścianki. Także uważajcie w razie czego i ratujcie się jakimś dodatkowym oringiem (tak jest teraz u mnie).

Wracając do tematu - układ szczelny, ale komputer wyłącza mi klimę. Po resecie działa, ale kilka dni. Czy ktoś się z tym spotkał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale komputer wyłącza mi klimę.

Przy obecnych temperaturach to normalne, Poniżej 6 °C nie można włączyć sprężarki. Chyba, że w opcji osuszenia szyb, nadmuch na szyby. Ale i tak na chwilę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale komputer wyłącza mi klimę.

Poniżej 6 °C nie można włączyć sprężarki.

 

Tego też całkiem nie rozumiem. Jeżeli temperatura spadnie poniżej 6 °C (wcześniej chyba gdzieś czytałem o 4 °C) to klima nie działa? Tzn. nie chłodzi - logiczne, ale jeżeli na klimatroniku ustawię 18 °C, to co się dzieje?

I skoro nie działa, to czemu jest zalecane włączanie klimy w czasie zimy co jakiś czas?

 

Druga kwestia jest taka, że klima nie działała podczas wyższych temperatur (20 °C i więcej) i raz zablokowana przez komputer bez resetu już się nie uruchomi :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta temperatura jest orientacyjna, w jednym aucie może to byc 4°C w innym 7°C, ale generalnie mniej więcej poniżej tej temperatury sprężarka nie będzie się włączała, albo włączy się tylko na moment.

ale jeżeli na klimatroniku ustawię 18 °C, to co się dzieje?

Skoro na zewnątrz nasz temp. powiedzmy 4 °C to po co ma być jeszcze bardziej chłodzone powietrze wpadające do kabiny ? W renówkach jest mieszalnikowy układ wentylacji. Polega to na tym, że powietrze z zewnątrz (po drodze jest skraplacz klimatyzacji) wpada do mieszalnika, który odpowiednio kieruje przepływem powietrza, za pomocą przestawiania klapek. Część powietrza jest kierowana na stale grzaną nagrzewnicę i spowrotem kierowana do mieszalnika.

Sterowanie odbywa się automatycznie, w przypadku AC lub ręcznie. Klimatronik będzie tak sterował mieszaniem powietrza, żeby uzyskać żądaną/ustawioną temperaturę w kabinie. Jeżeli nie będzie mógł "zejść" do tej temp. to włączy klimę.

Jeździłeś z nieszczelnym układem klimatyzacji. Możliwe, że uszkodzeniu uległ czujnik ciśnienia, albo do układu dostała się wilgoć. Pewnie po załataniu nieszczelności nie był wymieniany osuszacz?

klima nie działała podczas wyższych temperatur

Pierwsze podejrzenie - czujnik temperatury w kabinie. Drugie czujnik ciśnienia, brak

czynnika.

LINK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za link - poczytam, dokształcę się :mrgreen:

 

Osuszacz nie był wymieniany. Wymieniany był przewód razem z czujnikiem (na oryginał Renault). Na razie wykluczyłbym brak czynnika i uszkodzenie czujnika.

 

Postaram się dobrać do czujnika w kabinie. Tylko dziwi mnie fakt, że po resecie komputera wszystko sprawnie działa. Gość w warsztacie próbował (również razem ze mną) spowodować wyłączenie klimy przez komputer, ale się nie udało. Wystarczyły chyba dwa dni, żeby klima przestała działać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ph2... Wtyczka? Znaczy się brak łączności? Ale co ma do tego komputer? Przecież powinien próbować wysłać sygnał sterujący, czy się mylę?

W trakcie napraw sprężarka nie była dotykana, więc wtyczki bym nie winił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewny to już niczego nie jestem, dlatego szukam, pytam i sprawdzam. Jaki może być problem ze stykami? Po prostu nie łączą? Przeczyścić, prysnąć jakimś kontaktem? I czy to może być przyczyną blokady komputera? Sęk w tym, że nawet jak już sprawdzę, poprawię to klima i tak sama nie odpali, bo na reset musiałbym podjechać. Będę w najbliższym czasie walczył...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie również klima po restarcie komputera działała, a po 1-2 dniach komputer blokował. Jest nota serwisowa na temat wtyczki sprężarki, ja wymieniłem w ASO za 180zł. Ciekawostka - na zachodzie wymieniają bezpłatnie (wadliwa wtyczka w ph2), ale u nas jak zwykle kasują :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!