Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ile Wam pali w te upaly ?


Rekomendowane odpowiedzi

Zaczalem sie zastanawiac czy to tylko u mnie czy to tak dziala.

 

Temperatury ponad 30C.

Klima jak pracuje jak oszalala caly czas wentylator (ten od klimy) pracuje.

A spalanie troche szokuje.. nie moge zejsc w miescie ponizej 11l/100km. (aktualnie srednia 11,3)

 

Czy tez widzicie wyrazny wzrost spalania ?

Przed upalami srednia wynosila okolo 9,5l/100km.

Zaznaczam, ze to w miescie tak jest, na trasie nie wiem, ale zapewne mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja w trybie mieszanym, wiecej poza miastem, mieszcze sie w 7,5. czasem nawet schodze do 7. Z typowym zakorkowanym miastem nie mam do czynienia.

Ale to prawda, podczas jazdy wentylator nie chodzi, natomiast jak juz chwile postoje to wlacza sie i wieje pelna para, tak jakby chcial silnik schlodzic ale jest to zwiazane tylko z klima.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zależy też od temperatury jaką sobie ustawiłeś. Niepisana zasada używania klimy mówi o ustawianiu temperatury nie mniejszej niż 5 stopni poniżej tego co jest na zewnątrz. Od kiedy zacząłem się stosować do tego zalecenia spalanie mi wyraźnie spadło - przy troszkę większym silniku oszczędzam ok 2,5l/100 :P Oczywiście przy 35 stopniowym upale trudno nie ustawić dużo niższej temperatury ale u mnie poprzednio było normą aby w upalne dni ustawiać sobie 19-20 st. C :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam zazwyczaj 20 - 21 C.

Dzisiaj sie ochlodzilo, deszcz popadal wiec wylaczylem klime - spalanie odrazu spadlo do 10,8 i leci w dol.

 

Co do warunkow drogowych, to na ten tydzien srednia predkosc mam ok 28km/h to tez z pewnoscia sie przyczynilo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehehhe wiecie co, coś Wam poradzę. Nie patrzcie nas te komputery i ich obliczenia, będziecie zdrowsi. Ja kompa pokładowego nie posiadam, klima jak jest potrzebna to chłodzi, jak widzę 100m prostej drogi to muszę turbinę usłyszeć, a auto zawsze spali tyle, ile mu wleję do baku. Jeszcze nigdy nie dało znać że ma za dużo. Po co wam wózki za 60- 80 tys, jak teraz kropelki liczycie :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla klimy generalnie nie jest zbyt dobrze jak ustawia się jej zbyt niską temperaturę. Podobnie jest z pasażerami - zbyt wysokie różnice temperatur nie wpływają pozytywnie na zdrowie. To nie jest tylko oszczędność paliwa. Nikt tu nie mówi też o przesadnie oszczędnej jeździe - po prostu bez zmniejszania komfortu podróżowania można zaoszczędzić troszkę paliwa - to tak jak z hamowaniem silnikiem - oszczędza się paliwo i hamulce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co wam wózki za 60- 80 tys, jak teraz kropelki liczycie
A co to ma do rzeczy ? Kolego, troche bzdury opowiadasz.

Moze Ciebie nie interesuje ile paliwa spala Twoj samochod, ale moge sie zalozyc, ze co najmniej dla 90% uzytkownikow to jest bardzo istotna sprawa.

Dla mnie jest roznica czy samochod zuzywa 9 czy 12 l/100km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

deeper, wiem że to istotna różnica te 3 litry w tą czy w tamtą, jednak skoro upały na to mają taki wpływ, to albo jeździć i się nie przejmować, (po to to jest, nawet po to klimę wstawili by podróż była przyjemniejsza) albo odstawić, wtedy spalanie spadnie do zera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tu kolega ma racjie ... przestancie deliberowac nad zuzyciem. a jak juz tak sciskacie tyłki o te 2 -3 litry to po prostu wstawcie instalacjie LPG i po sprawie

 

hehehhe wiecie co, coś Wam poradzę. Nie patrzcie nas te komputery i ich obliczenia, będziecie zdrowsi. Ja kompa pokładowego nie posiadam, klima jak jest potrzebna to chłodzi, jak widzę 100m prostej drogi to muszę turbinę usłyszeć, a auto zawsze spali tyle, ile mu wleję do baku. Jeszcze nigdy nie dało znać że ma za dużo. Po co wam wózki za 60- 80 tys, jak teraz kropelki liczycie :mrgreen:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!