Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jaki gaz do 1.6 16V 107 KM - Co najpierw spr


04areka

Rekomendowane odpowiedzi

Temat pewnie byl przerabiany kiedys ale prosze o podpowiedzi. Zawsze paru z was zrobilo juz pewnie troche kilometrow od ostatniego wpisu na podobnym poscie i ma troche wiecej doświadczen z tym silniczkiem. Autko tak jak w opisie 1.6 16v 2000r 107 km przebieg 119 tys km. Co polecacie? Co odradzacie? Na co zwrócić uwage przed założeniem? Pozdrawiam Wszystkich i z góry dzięki za podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra sekwencja - d o b r z e załozona

 

www.lpg-forum.pl - naprawdę polecam to forum, trzeba zarejestrować sie wpisac wszystkie dane o aucie i rzucic temat o instalce do tego auta. chlopaki napewno doradzą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za podpowiedz z forum lpg. To ze bedzie to sekwencja to dla mnie oczywiste. Chcialem sie tylko dowiedziec czy ktos z Was ma np sekwencje LOVATO albo LPGaz bo mialem te instalacje wczesniej w autkach i sprawowaly sie naprawde DOBRZE. Byly to instalacje II generacji. Mialem tez epizod z BRC i albo trafilem na trupa albo te instalki to ostani gniot.

 

We Wrocławiu można pisać z polskimi znakami diaktrycznymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie niezależnie od tego jakie instalacje miałeś warto zerknąć na wypowiedzi znajdujące sie na tym forum, bo renówki mają inny szacunek do instalacji gazowych.

Z mojego doświadczenia wiem że cudowne Landi Renzo jest fajne dopóki sie coś nie zacznie dziać i wtedy najlepiej poczekać.. na upgrade softu od producenta.. albo inne cuda.

Za to na forum znajdziesz mnóstwo zadowolonych użytkowników instalacji Stag 300 :mrgreen:

A najważniejsze to dobry warsztat który nie lubi tracić czasu na reklamacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się również podpinam pod temacik :mrgreen:

Posiadam w swojej megi ten sam silniczek i też myślę o założeniu gazu do niej tak za jakieś 2 miesiące, bo ceny paliwa już mnie dobijają, a nogę mam raczej ciężką i spalanie na poziomie 8,5-9.0L potrafi szarpnąć po kieszeni :)

Do wydania będzie jak dobrze liczę około 2500zł, koniecznie sekwencja to musi być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam 1.6 16v / 113 KM i ostatnio zakładałem Staga IV z autokalibracją i wtryski jedno tłoczkowe Magic Jet na reduktorze Scorpion Mini (do 150 KM) na który trochę narzekam - czasem minimalnie ucieka kompresja na nim :/ A poza tym jestem zadowolony - spalanie 9l/100 z klimą - 10-10,5l/100. Nie daj się nabrać na Tomasseto Alaska - są trochę za słabe. Co do wtrsyków matrix - dobre, ciche ale drogie w serwisie :/

Valteków unikaj bo się lubią sypać - szczególnie żółte - 1 Ohm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat Magic Jety nie są takie super jak powszechne o nich zdanie. Tak samo Valteki nie są takim złem wcielonym;)

Moim zdaniem, jeśli ma być to naprawdę dobra instalacja, to jednak zdecydowałbym się na Zavoli Zeta + Matrix HD344. Elektronika Stag 4 lub 300.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja powiem tak. Alaska wcale nie jest takim złym reduktorem, przy DOBRZE wyregulowanym układzie sprawdza się znakomicie. Mam w kombi przy silniku 1.6 16V i nawet w pełni załadowane autko radzi sobie na gazie dobrze.

Valteki kumpel reanimował po 60k km, czyli najgorzej to o nich nie świadczy, szczególnie przy kosztach, zdaje się, 60 pln za cała robotę.

MagicJety ok, ale przynajmniej mój gazownik stwierdził, że jeśli padną to ich się nie reanimuje. Koszt pojedynczego wtryskiwacza to, jeśli dobrze pamiętam cenniki, coś koło 50 pln.

Dobry gaziarz to podstawa i z tym chyba tylko paprak by dyskutował :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale nie do takich mocy jak deklaruje producent.

To tak, z tymi 150 konikami to ostro pojechali, ale do silnika z tematu wystarcza w zupełności, no chyba że jeździmy cały czas z gazem w podłodze.

Ja na swój z początku też narzekałem, ale jak porządny gazownik wszystko wyregulował, PODOKRĘCAŁ aby nie było wycieków gazu (tak, tak, właśnie tak wspaniale robią papraki) to wszystko gra i buczy. Ciśnienie trzyma prawie do końca gazu w butli, jak zaczyna przełączać na PB to zostaje jeszcze gazu na 10-15km spokojnej jazdy, bez ostrego kręcenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!