Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jaki gaz do 1.6 16V 107 KM - Co najpierw spr


04areka

Rekomendowane odpowiedzi

Mnie za Staga IV + Scorpion Mini + Magic Jety wyszło 2300 zł. Co do Valteków - czerwone mają jeszcze w miarę opinię (na LPG-FORUM) i średnio padają przy 30-40k, osobiście nie polecam żółtych (1 Ohm) bo padają już po ok. 15k. Co do Matrixów - bardzo dobre, chciałem wziąć ale gazownik mi odradził bo jak się zwalą to są bardzo drogie w naprawie. Ja nie narzekam... ale rzeczywiście, podstawa to dobry gazownik :mrgreen: Co do Alaski - różne opinie słyszałem. To jest taki średniak, jak ktoś nie wymaga za wiele to będzie ok :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

osobiście nie polecam żółtych (1 Ohm) bo padają już po ok. 15k
Tak piszą. A rzeczywistość jest różna. Moje działają ponad 40kkm a jeśli sie rozkalibrują, to mam zestaw do kalibracji. Regeneracja też bardzo tanio wychodzi. Skoro wspominasz tamto forum, to napewno znasz też wątek o Magicach i jak szybko potrafią się skończyć, jak podatne sa na zanieczyszczenia, zmianę temp itp. Reduktory firmy Damex też do bezstresowych nie należą, ale to pewnie wiesz.

Wracając do wyboru wtryskiwaczy. Bardzo dobrą opcją jest Valtek 34. Jest on dodawany do nowych zestawów Staga, jest tańszy od Matrixa i bardzo dobrze wypada w testach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam OMVL DREAM XXI N założona przez poprzedni właściciela w 2004. Ja przejechałem 18kkm poprzednik nie wiem. Sprawuje się idealnie 8l gazu jazda mieszana. Wymiana filtrów raz w roku. Polecam bo sam nie narzekam. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro wspominasz tamto forum, to napewno znasz też wątek o Magicach i jak szybko

potrafią się skończyć, jak podatne sa na zanieczyszczenia, zmianę temp itp.

To wyszło chyba stosunkowo niedawno, bo jak ~1,5 roku temu walczyłem z gazownikiem to gdzie bym nie szukał, kogo nie pytał to każde źródło kazało wkładać Magic'i lub jeśli miało się więcej kasy to matrixy (ale te pomijamy, bo nie o nich mowa). Normalnie nie było lepszych wtryskiwacza (za normalną cenę) niż MJ :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawda jest taka, że zakładając instalację trzeba wybierać produkty, które już dłuższy czas są na ryku, są sprawdzone i można dowiedzieć się jak sprawują się po większym przebiegu, a nie jako nowe.

Co jakiś czas pojawia się nowość i zaczynają się achy i ochy. Tak było ze Scorpionami, MagicJetami, Magic III, CANem w Stagu itp. Niektóre rzeczy są zbędnym bajerem niewartym dopłaty, niektóre zbyt szybko ulegają awariom, niektóre są kłopotliwe w serwisowaniu. Czas wszystko weryfikuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przedewszystkim nie montuj u pana henia w garażu tylko poczytaj opinie o instalatorach i dopiero decyduj, powiem Ci tak jak mam 1,4 16v i mam zrobione nie całe 30tyś. km na gazie i powiem Ci że silnik bardzo dobrze znosi gaz i naprawdę mogę polecic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Damex

Rzeczywiście ja trochę narzekam na Scorpionka bo co jakiś czas trzeba podciągać mu kompresję bo trochę spada... niby teraz już się ułożył ale jak padnie jeszcze raz to wymienię na Zavoli ew. Tomasseto Alaska.

Co do wtrysków i awaryjności. O Magic Jetach jest tyle samo opowieści pozytywnych co negatywnych, na samym początku je skreśliłem ale po lekturze LPG-FORUM wybrałem mniejsze zło choć do końca wahałem się nad Matrixami - gazownik radził jedno-tłoczkowe Magic Jety (bez podgrzewania). Jak na razie spisują się dobrze. O Vatekach 34 słyszałem wiele dobrego, kto wie, może jak się sypną MJ to założę właśnie listwę Valteka 34, się zobaczy... Renówki chyba ogólnie dobrze znoszą LPG, mam 2 (megane IphI i megane IIphI) i w obu jest wszystko ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam megi a bracik ma lagune 1.8 16V i tez smiga bez problemów (70tyś. km na gazie ) ja twierdze że jak się dba o auto i o LPG to bedzie służyć bardzo długo i nie uważam że LPG to wstyd <piwko> w naszym kraju przy obecnych warunkach jest to bardzo dobre rozwiązanie . Ja mam kompa ZENIT , parownik TOMASSETO a listw wtryskową Valteka tylko niewiem podobono jakąs lepsza (miałem do wyboru ale jakąś zwykłą albo dopłacić 200zł i mieć lepsza )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lewy, wiesz tak naprawdę to zastanawiam się czy to wszystko jest tak awaryjne, czy winę za szybsze psucie/kiepską trwałość można zwalić na nasze podejście.

Gazownik, o którego teraz serwisuję instalację, powiedział wyraźnie, że MJ nie lubię zbyt niskich temperatur przełączania i warto zastanowić się nad trochę lepszym filtrem niż ten najtańszy, ale co z tego jak większość "instalatorów" montuje byle co, byle jak i temp przełączania ustawia na 20*C, bo wtedy szybciej na gaz się przełączy.

 

Jak będzie z trwałością MJ zobaczymy, póki co zrobiłem leciutko ponad 10k km i niedługo będę robił wymiany filtrów. Gdyby mi wtryski nagle padły to nie omieszkam się tym pochwalić, ku przestrodze innych <piwko>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cięcie

Jak naj bardziej popieram tą wypowiedź , moim zdaniem z LPG jest tak samo jak z Dieslem jak się nie dba to się nie pojeździ i wydaje mi się że tak z wszystkim jest <piwko>

 

Ponad rok na forum i nadal nie znasz zasad panujących na forum. :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja polecam, jednostkę sterującą zenit, wtryski OMVL, parownik Tomasetto jakiś do tej mocy co 1.6 16V ma. Tanie w eksploatacji, tani montaż 2000zł w Lublinie, i małe spalanie, 7 trasa do 80kmh, normalna jazda na trasie do 8,5 litra i miasto z klimą, duże korki do 12,5-13 litra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam wszystkich serdecznie <ok>

Jestem szczęśliwym posiadaczem Reni zasilanej LPG.Wybór był trudny ,opinie różne i stwierdzenie mojego elektronika iż "nawąchał się internetu" było w 100% trafne.

Zdecydowałem się na montaż instalki :

E092S11603Z Wtrysk Plug&Drive Eco Drive / Zavoli i wtryskiwacze Keihin 4cyl. MTM 100÷120KW - kit wtrysku sekwencyjnego

 

Producent:

M.T.M. s.r.l. właściciel znaku towarowego BRC gas equipment

12062 Cherasco Cn( ITALY)

 

Przeznaczenie:

Sekwencyjny wtrysk gazu do aut 4 - cylindrowych, 6 - cylindrowych, 8 - cylindrowych

Oprogramowanie z systemem plug&drive

Współpraca z EOBD auta, możliwość diagnozowania i usuwania błędów centrali

Pomiar i rejestracja czasu pracy na gazie i na benzynie

Nowe strategie pracy na zimnym silniku, przyspieszania i zwalniania, powrotu na wolne obroty i pracy pod pełnym obciążeniem.

 

Dane techniczne:

- zakres temperatury pracy - (-40÷120°C)

- procesor - 32 bit, 20 Mhz

- diagnostyka - EOBD

- protokół - CAN 2.0

- napięcie robocze - 6.5V÷18V

- mikroprzełącznik - 4 diody poziomu gazu - średnica 26mm

- wtryskiwacz keihin - głośność 90dB, czas reakcji 2,5ms

 

 

W zestawie:

- DE815020 sterownik 4cyl. - homologacja (E3)67R011002, (E3)110R001001, (E3)031001 - 1szt

- DE533000 wiązka przewodów - 1kpl

- E092S11602Z przwewody homologacja (E13)67R-0128/ECE110 CNG Class 2, (E13)110R-000008 LPG Parker- 1kpl

- PR070151 Wtryskiwacze KEIHIN LPG / CNG pomarańczowe 26÷32KW / szt - 4szt

- E09011601 korpus listwy wtryskiwaczy i czujnika temperatury na 4cyl - 1szt

- DE525001 czujnik temperatury - 1szt

- E06011600 mikroprzełącznik z sygnałem akustycznym braku gazu - 1szt

- RI-ONE ED reduktor M.T. M. Zavoli 1500 mbar homologacja (E13)67R-010276 klass1/2A - 1szt

- DE802079 czujnik ciśnienia / podciśnienia gazu / sensor map - 1szt

Dla znawców tematu nic chyba nie trzeba więcej tłumaczyć.Dla tych którzy dopiero rozpoczynają wspaniałą współprace z instalką LPG , poniżej kilka moich pozytywnych dosiadczeń.

Instalkę założyłem 17.05.2010 przy stanie licznika 70.418 obecnie 75.648 , czyli juz ponad 5.000 km~ przejechanych na LPG! Koledzy ile to juz kasy zaoszczędzonej :oops:

Faktem jest,że nie była tania 3.300 zł ale z całą stanowczością mogę stwierdzić ,że było NAPRAWDE WARTO! Wtryski KEIHIN ,ELEKTRONOKA BRC/MTM ECO DRIVE, TOJEST TO SAMO CO BRC PLG&DRIVE wtryski BRC. :mrgreen:

 

Trzy miesiace jazdy i nic tylko lać i śmigać! Na koniec mogę Wam podpowiedzieć,że spędziłem kilka wieczorów na forach; LPG FORUM i GAZEO FORUM LPG i naczytałem się tyle bredni na temat,że moja Renia nie będzie chciała współpracowć w pełni z tą instalką :oops:

Bardzo ważną sprawą jest kto montuję takową instalację. Gorąco polecam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

że moja Renia nie będzie chciała współpracowć w pełni z tą instalką
Twoja Renia będzie współpracowała z każdym systemem IVgen. Ten silnik jest mało wymagający z stosunku do komponentów. Niewielka moc, długie czasy wtrysku, pełna sekwencja. Na Alasce i czerwonych Valtekach silnik działałby tak samo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Drodzy przyjaciele! :-) Ja mam Scenika od 2007 roku. Kupiłem z silnikiem 1,6 16V. Miał przebieg 115 tys. km. Instalację gazową założyłem jak miał przebieg 118 tys. km. Jest to instalacja sekwencyjna firmy BRC - Sequent 24, wtryskiwacze BRC, reduktor BRC typu Genius, zbiornik STAKO 42 l toroidalny. Do tej pory już przejechałem nim blisko 58 tys.km (ma już przejechane 176 tys. km). Regularnie dokonywałem przeglądu raz na rok lub co 15 tys.km u gazowników. Nie miałem najmniejszego problemu z silnikiem. Ostatnio miałem wyczyszczone albo zregenerowane wtryskiwacze. Na wymianę parownika mi zaprosili jak przejadę jeszcze około 20 tys. km. Silnik doskonale pracuje na gazie i jak na benzynie. Zużycie gazu to na trasie średnio 8 l, a w mieście to około 12 l. Niżej to raczej nie da ze względu na masę i moc silnika. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!