Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Regulacja tylnej klapy / zamka


Rekomendowane odpowiedzi

Witam Was ponownie :mrgreen:

 

Otóż zwracam się do Was z kolejnym pytaniem dotyczącym Renaty :P Otóż poluzował mi się ten ujwajster od tylnej klapy. Lata sobie w górę i w dół i chcąc zamknąć klapę trzeba go wyciągnąć do góry. Czy a jeśli tak to jak można go " wyregulować "? Czy można też wyregulować samą tylną klapę, czy jest to niemożliwe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to tak jak u mnie :mrgreen:

Masz wyrobione plastykowe tulejki na końcu tego ucha

Trzeba odkręcić plastik na progu bagażnika, są pod tymi czterema zatyczkami w tym plastiku. Jak do zdejmiesz zobaczysz cały ten element jego też musisz wykręcić. Zaznacz sobie przedtem w którym miejscu jest on zamontowany.

Jak wszystko wyjmiesz wyjmij to metalowe ucho, a właściwie element takiego kształatu


__	  __

  |	 |

  |___ _|

Na tych końcach masz takie plastikowe tulejki, na bank wytarły się i ucho lata,

Znajdź, kup kawałek rurki, najlepiej PCV średnicy zew. 6-8 mm, potrzeba ok 2-3 cm.

Wsuń tą rurkę na miejsce tulejek i wszystko poskładaj.

Będzie działać.

Acha jakby rurka nie chciała wejść na końce metalowego ucha to ją lekko podgrzej, a jakby nie chciała wejść otwory mocowania w tym metalowym elemencie to po prostu popukaj młotkiem :P Zdemontujesz, zobaczysz, będziesz wiedział o co biega.

 

Ale uwaga rurka musi być z twardego tworzywa, te wszystkie miękki nie bardzo się nadają, choć spróbować zawsze możesz. ;-)

 

A teraz do roboty i napisz czy działa. Czekam za 15 min

No tak, pewnie nie masz takiej rurki :P :-?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serdeczne dzięki za pomoc :mrgreen:

 

Czekam za 15 min

No tak, pewnie nie masz takiej rurki :P :-?

 

Fakt, nie mam takiej rurki to raz, a dwa - w niedzielę to ja nawet palcem bym nie kiwnął nawet gdybym miał taką rurkę :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najszybciej to zrobisz jak będziesz miał drugą osobę. Ty wskakuj z młotkiem i torxem do bagażnika, a druga osoba będzie otwierać i zamykać klapę. Dokręć tak mniej więcej ucho, zamknij klapę, jak będzie luz to dobijaj je w stronę wnętrza auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli dobrze zrozumiałem kolegę Maniak, to to metalowe ucho goni jak chce.

Raz się klapa zamyka, raz nie. Wierz mi meganecoupe02, nic nie da regulacja położenia zaczepu (całego). Tam, tak jak napisałem wyrobiły się plastikowe tulejki na metalowym uchu. W końcu przyjechałem z Chorwacji z klapą przywiązaną sznurkiem :mrgreen:

http://megane.com.pl/scenic-i-phi-klapa-ty...ght=zamek+klapy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli dobrze zrozumiałem kolegę Maniak, to to metalowe ucho goni jak chce.

Raz się klapa zamyka, raz nie.

 

Dokładnie o to chodzi. Chcąc żeby się zamknęła trzeba wyciągnąć ten cyngiel do góry, inaczej nic z tego nie będzie :mrgreen: Dziś mam natchnienie się do tego zabrać, w pierwszej kolejności zakupię...4-pak aby się miło pracowało :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem, tylko jakoś nie mogę pojąć gdzie te sznurki zaczepić aby później za nie ciągnąć jak zamknę klapę :mrgreen: Czy same ustawienie organiczników na tym samym poziomie nie sprawi że odległość od karoserii sama się "ureguluje"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popuszczasz śruby trzymające plastikowe ograniczniki z boku, zakładasz na nie cienki sznurek, zamykasz klapę i teraz ciągniesz za sznurki tak żeby ograniczniki dotykały klapy.

Ale najpierw naprawa zamykanie. Jak to zrobisz zamknij klapę i chwyć za uchwyt do jej otwierania. Jeżeli po pociągnięciu za uchwyt do otwierania klapy nie będziesz czół luzu to tak zostaw. Jeżeli będzie luz to wtedy spróbuj wyregulować plastikowe ograniczniki lub przesuń cały zamek z uchem bardziej w kierunku bagażnika, Nie trzeba zdejmować plastikowego progu. Wystarczy że wyjmiesz korek na środku poluzujesz śrubę i całość przesuniesz parę milimetrów do bagażnika i ponownie zakręcisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P_r_z_e_m_o, hehe u mnie też po dłuższej wycieczce klapa się poluzowała na zamku, a to ucho zawsze lata góra - dół.

Wierz mi meganecoupe02

ok, wierzę :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

meganecoupe02, wymontuj ucho i zobaczysz. Pewnie te tulejki też masz już wyrobione, wytarte. Z tego co się zdążyłem zorientować, to ucho ma się ruszać ale nie latać swobodnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie luzu nie ma, oprócz ruchu góra-dół. Poza tym jest w porządku, wiem o których tulejkach mówisz, u mnie są jeszcze w dobrym stanie, takie białe, krótkie tulejki z kołnierzem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!