Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Regulacja tylnej klapy / zamka


Rekomendowane odpowiedzi

Mam jeszcze małe pytanko apropo regulacji odległości klapy od karoserii. Jak tego dokonać, czy jest w ogóle taka możliwość? Czy dokonuje się tego za pomocą tych ograniczników? Nic mi z tego nie wychodzi :mrgreen: Czy te śruby na ogranicznikach mają jakieś zadanie, czy można je przykręcić byle jak, tzn muszą być ustawione symetrycznie, czy nie ma to żadnego znaczenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maniak, które ograniczniki masz na myśli?

Klapę reguluje się na zawiasach i na zamku, a końcową regulację robi się tymi plastikami nad lampami przykręcanymi na jeden torx.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam na myśli te ograniczniki nad lampami. A ogóle nawet nie wiedziałem że można regulować klapę jeszcze w inny sposób, gdyż dopiero się uczę tego auta :mrgreen: Tak więc proszę udzielcie mi wskazówek jak prawidłowo wyregulować tylną klapę :P Jak prawidłowo dokonać regulacji na zawiasach i na zamku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulację zamka już Ci opisałem powyżej.

Co do regulacji na zawiasach to nie mam pojęcia jak to zrobić, bo są przyspawane do karoserii i do klapy bagażnika, chyba że dam są jakieś śrubki :mrgreen: Będę musiał spojrzeć.

Jak wyregulujesz zamek, to dopiero wtedy bierzesz się za regulację bocznych ograniczników. Ale tylko w przypadku, gdy są tam jakieś luzy, jeżeli nie ma to nie ruszaj bo po co :P Zamknij klapę, Chwyć za uchwyt od otwiera i lekko odciągaj i dociskaj klapę. Jakiś delikatny ruch na zamku jest dopuszczalny, ale nie taki, żeby klapa "klepała". Potem pooglądaj jak wyglądają szczeliny, z boków, pomiędzy klapa a karoserią. Spróbuj w tych miejscach docisnąć i odciągnąć klapę. Nie powinno być dużego luzu. Ale jednocześnie zamykanie powinno być swobodne, nić na siłę.

Po prostu klapa nie ma prawa się ruszać, bo będziesz ją słyszał na każdym wyboju.

Na początek zaznacz jak mach obecnie i się pobaw.

Wieczorkiem poszukam i wyślę Ci obrazek jak to zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sęk w tym że jak byłem w serwisie to kazałem między innymi wymienić żarówkę od wstecznego i gość sam odkręcił ten plastikowy ogranicznik bo myślał że przez niego się dostanie do żarówek :mrgreen: Tak więc chyba ustawienie będzie potrzebne :P Dzięki, będę wdzięczny za wizualizację. A wracając jeszcze do mojego pytanka o rozmieszczenie śrub na tych ogranicznikach nad lampami, to czy muszą być one rozstawione symetrycznie, czy byle jak aby były?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo myślał

Chyba raczej nie myślał :-/

Nie wiem, to wszystko zależy od tego jak to u Ciebie wygląda. Na początek ustaw symetrycznie. Ograniczniki są w postaci klina, a śruba je jedynie "trzyma" żeby się nie ruszały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli klapa nie była ruszana od nowości to na zawiasach nic nie regulujemy, fabryka prawdopodobnie zrobiła to lepiej. Dla pewności przejedź palcem po szczelinie między dachem i klapą. Dostęp do nakrętek jest od środka, pod zaślepkami w podsufitce.

Resztę widzę opisał Przemo, więc nie będę powtarzał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jak rozumiem odległość klapy od karoserii regulujemy za pomocą tych nakrętek? Sądząc po wyglądzie szczelin ( różnica między prawą a lewą stroną ) cosik musiało być rozregulowane, bo chyba niemożliwe jest aby szczelina powiększyła się z lewej strony przez luźny ten ujwajster od zamka klapy? W zbiegi okoliczności nie wierzę :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nakrętki masz w podsufitce, regulujesz nimi odległość górnej krawędzi klapy i ogólnie całą klapę, jednak lepiej jak będzie to robił blacharz, bo nie jest to proste zadanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Temat można zamknąć. Szczeliny były nierówne bo ograniczniki nad lampami były ustawione niesymetrycznie ( ot przygoda u mechanika z wymianą żarówek się kłania ). Niestety zanim to skojarzyłem iż to to może być przyczyną to wsadziłem łapy właśnie pod zaślepki w podsufitce, skutecznie rozregulowując tylną klapę :roll: Po 2 godzinach wszystko pięknie się zgadza <piwko>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam

Prośba o pomoc. Podczas jazdy na wybojach zaświeca mi się kontrolka otwarcia klapy i zapala lampka sufitowa, chcą wyregulować klapę uchem o którym mowa na forum, niestety po zamknięciu klapy lampka bagażnika oraz sufitowa nie gasną w ogóle, przy zamykaniu samochodu brak jest także dwóch mignięć kierunkami. Nie zmieniałem jeszcze plastikowych tylej na końcach ucha, czy myślicie że to wystarczy?

Guma w zatrzasku na klapie jest dobrze sfatygowana, czy to moze być także objaw tych rzeczy?

Będę wdzięczny za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na wybojach zaświeca mi sie kontrolka otwarcia klapy i zapala lampka sufitowa,

Czy jesteś w 100% pewien, że problem jest z klapą bagażnika, problem może być z innymi krańcówkami.

Zorganizuj sobie, kawałki gumy i przyklej w miejscach gdzie czujniki dotykają karoserii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej tak, problem ten zaczął występować gdy samo ucho wyskoczyło z prowadnic, udało mi sie wylegulować ale niestety teraz znów ten problem sie pojawił. Sprawdzę oczywiście Twoją sugestię.

dziękuję za podpowiedź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!