Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

kontrolka GAS w Megane i Scenic II


michalddd

Rekomendowane odpowiedzi

Trzeba rozebrać cały licznik i przeciąć ścieżki odpowiedzialne za doprowadzenie prądu do diody "gas" następnie zmontować stabilizator napięcia, który poda 5v na tą diodę zamiast 12v i przekaźnikiem wrzucić 5v i masę na przecięte ścieżki z diody, sygnał dla przekaźnika pobieramy z centralki staga (kabel odpowiedzialny za pracę b/g (tutaj odsyłam do schematu wyprowadzeń staga po kolor bo nie pamiętam) lub z + elektrozaworu.

Gra nie warta świeczki- jak dla mnie za dużo roboty :notacrook:

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Udało się komuś uaktywnić tą kontrolkę w Scenicu II ? Mam plan by dać dodatkową diodę do licznika ,ale tam jest wyświetlacz, więc nie wiem czy się tak da .Konkretnej rozpiski kostek licznika na razie nie znalazłem ,ale jak sygnał o zasilaniu LPG idzie po CAN to nie wiele zdziałam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurczę... trochę to karkołomne w tym liczniku do SII. Mam instalację niefabryczną, ale chyba sobie to odpuszczę. W sumie fajnie jak byłoby widać na liczniku na czym się jedzie, ale nie przy takich kombinacjach (ja wystaczy, że spuszczę wzrok po lewo na dół i widzę przełącznik B/G obok ESP). W poprzednim Sceniku (IphII) też sobie odpuściłem tą kontrolkę choć tam było ją łatwiej uaktywnić, ale chłopaki gratuluję zapału i pomysłowości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zamontowanie diody do licznika w Scenic II było dość proste ,licznik z Megane II był dawcą napisu GAS :

thumb_hosting_zdjec_1392145232__dsc_1127.jpg

teraz pozostało mi podpięcie sterowania tą kontrolką ,jako,że mam Instalację BRC 24.11 musze sam szukać skąd wziąć sygnał :) ,z przełącznika się nie da,bo trzeba by go rozbierać ,planuję wziąć sygnał z elektrozaworu ,albo z wtryskiwacza gazowego ,jednak wujek gogle nie udostępnia schematów :)

Edytowane przez andrzej27r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja napięcie na diodę wziąłem właśnie z przełącznika. Dzięki temu dioda nie tylko zaswieca się po przelaczeniu ale też miga podczas oczekiwania na temperaturę oraz sygnalizuje brak gazu.

Podpiąłem się do przewodów wychodzących z przełącznika. Odpowiednie znalazłem przy pomocy voltomierza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W BRC jest delikatny problem ,wiązka ma kilka przewodów :

czerwony +5V

czarny GND

zielony k-line (komunikacja)

biały poziom gazu

pomarańczowy brzęczyk

thumb_hosting_zdjec_1392151985__dsc_1104.jpg

dostałem z forum LPG taka informację

tryb pracy przesyłany jest cyfrowo. Zielony kabel to komunikacja między ECU gazowym a przełącznikiem (oraz PC jak masz podpięty).

 

Aby zamontować sobie kontrolkę GAS ,można spróbować dobrać się do wyświetlacza i wykorzystać oryginalna kontrolkę ,jednak lepiej zrobić sobie nową i nie ingerować w wyświetlacz licznika bo w razie pomyłki są spore koszty .Wybrałem opcję stworzenia takiej kontrolki i zamontowania do licznika . Co będzie potrzebne ? Licznik z Megane II w którym na tarczy jest napis GAS :

udało się zakupić taki licznik dla samego napisu za 30 zł-oj dostało się za to od żonki :)

thumb_hosting_zdjec_1393270157__dsc_1115.jpg

z tarczy wycinamy prostokącik aby objąć napis GAS ,i na tym kończy się rola tego licznika :-P

Teraz idziemy do auta i wyciągamy licznik z auta ,tu jest bardzo prosto bo w 30 sekund mamy go w dłoniach :

wyciągamy najpierw górną ramkę podważając wkrętakiem lub chwytakiem do spinek

thumb_hosting_zdjec_1393270420__dsc00339.jpg

potem dolną obudowę :

thumb_hosting_zdjec_1393270544__dsc00341.jpg

teraz pozostaje nam wykręcić 2 torxy mocujące licznik i wypiąć 2 wtyczki od licznika :

thumb_hosting_zdjec_1393270989__dsc_1114.jpg

Pozostaje w domku rozebrać licznik i zamontować diodę z wyciętym kawałkiem tarczy z Megane II z napisem GAS

odkręcamy 8 śrubek na torx

thumb_hosting_zdjec_1393271125__dsc_1116.jpg

następnie rozpinamy górną obudowę z zatrzasków :

thumb_hosting_zdjec_1393271208__dsc_1117.jpg

okazuje się ,ze licznik ze Scenica ma przygotowane miejsce na dodatkową kontrolkę

thumb_hosting_zdjec_1393271342__dsc_1120.jpg

wystarczy w tym miejscu wykonać otwór na wylot i z drugiej strony przykleić napis wycięty z tarczy z Megane II i podświetlić diodą lepiej dobrać rezystor na nieco wyższe napięcie np. 14 V,wtedy dioda dłużej poświeci .

thumb_hosting_zdjec_1393272772__dsc_1121.jpg

Zasilanie diody można wziąć z elektrozaworu ,lub z wtryskiwacza ,w tym przypadku wzięte jest z elektrozaworu, zielony przewód w instalacji BRC to 12 V :

odłączamy wtyczkę od elektrozaworu :

thumb_hosting_zdjec_1393272213__dsc00337.jpg

thumb_hosting_zdjec_1393271767__dsc00336.jpg

elektrozawór załącza się chwilę przed przejściem auta na LPG ,zwłoka może 2 sek .

Pozostaje podłączyć do zielonego przewodu ,przewód ok 1,5 m i przeciągnąć do kabiny...jak to zrobić ? Głowiłem się dobrą godzinę by nie wiercić dodatkowego otworu ,prześledziłem ,którędy ASO pociągnęło wiązkę przełącznika do auta ,okazało się ,że wykorzystali oryginalną przelotkę do wnętrza auta ,widoczna jest po wyjęciu :akumulatora ,filtra powietrza i jego obudowy..oraz po zdjęciu lewego nadkola :)

Aby zdjęć lewe nadkole ,zdejmujemy koło praz wypinamy 5 kołków i jedną spinkę przy dole błotnika

thumb_hosting_zdjec_1393272369__dsc00346.jpg

wykorzystałem wiązkę włącznika ,którą pociągnęło ASO jako pilota do przeciągnięcia mojego kabelka do wewnątrz auta ,wiązka do przełącznika miała ponad 30 cm zapasu upchanego w aucie :) dlatego od strony nadkola ją wyciągnąłem i doczepiłem przewód od elektrozaworu 8-) gdy przeciągniemy przewód do auta mocujemy go do dodatniej nóżki diody ,masę możemy wziąć z punktu masowego z prawej strony licznika :

thumb_hosting_zdjec_1393272677__dsc00348.jpg

efekt końcowy

thumb_hosting_zdjec_1392145232__dsc_1127.jpg

Edytowane przez andrzej27r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Ja napięcie na diodę wziąłem właśnie z przełącznika. Dzięki temu dioda nie tylko zaswieca się po przelaczeniu ale też miga podczas oczekiwania na temperaturę oraz sygnalizuje brak gazu.

Podpiąłem się do przewodów wychodzących z przełącznika. Odpowiednie znalazłem przy pomocy voltomierza.

Kolego jak się Tobie to udało? U mnie każda próba nawet zbadania prądów w przełączniku kończy się awaria jego, tam jest dużo elektroniki w nim i nie da się wyłapać co i jak. Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam, posiadam megane ii 2,0 2007r i jest zamontowany W niej fabryczny Gaz landi renzo a kontrolka gas na liczniku sie nie swieci. Jak mozna ja aktywowac w fabrycznej instalacji ?

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!