Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

[Scenic IphII] nie pali po postoju


eques

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Na wstępie informuję, że przejżałem dosyć dokładnie forum i nie znalazłem tematu opisującego mój problem, więc postanowiłem założyć nowy.

Auto:

Scenic 1,6 16V 2002 rok; benzyna bez gazu, przebieg 78 tyś.

Nie znam daty ostatniej wymiany filtra paliwa i świec.

 

Mój Scenic ma problemy z odpaleniem po postoju.

Jak go odpalam po nocy, to muszę chwilę pokręcić silnikiem, zanim załapie. To samo zjawisko występuje, gdy auto postoi 30, 40 min. i dłużej. Gdy już odpali, mogę go zgasić, i wtedy odpala za pierwszym przekręceniem wału. Dodatkowo zaraz po odpaleniu zdarza mu się pracować bardzo nierówno. Obroty spadają wtedy na ok. 200-300 obr/min, trwa to kilka sekund i wraca z powrotem na ustalone 750 ob. Zjawisko to występuje zarówno po odpaleni z kłopotami (rano lub po postoju) jak i przy odpaleniu bez problemów. Po takim odpaleniu z problemami czuć jest paliwo. Gdy podczas odpalania wcisnę pedał gazu, odpala znacznie szybciej (mniej kręci silnikiem) nawet po całonocnym postoju.

W baku za każdym razem, gdy odkręcam korek jest podciśnienie i zasysa powietrze z zewnątrz. Jeszcze jedną ciekawą rzeczą jest to, że gdy dodaje gazu z komory silnika, przy gwałtownym dodaniu gazu słychać taki syk jak by zasysane było powietrze.

Jeśli brakuje jakichś informacji, to dopisze, tylko powiedzcie czego brakuje.

Dzięki za wszelkie sugestie.

Eques

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam daty ostatniej wymiany filtra paliwa i świec.

Ja bym zaczął od tego + czyszczenie silniczka krokowego, wymiana filtra powietrza, Czyszczenie czujnika położenia wału.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedną ciekawą rzeczą jest to, że gdy dodaje gazu z komory silnika, przy gwałtownym dodaniu gazu słychać taki syk jak by zasysane było powietrze.

To normalne, tak jest w tych silnikach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Nie chcę otwierać nowego tematu z podobnym problemem więc pozwolę sobie na podłączenie się. Posiadam Renault Scenic 97 rok 1,6 8 V + LPG. Szukałem mojego problemu na wielu forach od kilku miesięcy i nie trafiłem z rozwiązaniem dla mojej Reni. Problem jest taki jak u kolegi. Po nocy auto trzeba długo kręcić , żeby zapaliło , jak zapali to przez kilka sekund nierówno pracuje silnik, jakby nie na wszystkie gary, jakby mu czegoś brakowało (np paliwa) . Jak dotknę gazu to zgaśnie . Wskazówka od obrotościomierza podnosi się leniwie. Po kilku sekundach jest juz ok 1tys obrotów i wszystko jest ok. Po pracy, po ok 8 godzinach odpala od pierwszego zakręcenia. Problem jest tylko po nocy. Przy odkręcaniu korka wlewu bardzo syczało. Jeszcze jakieś 3 miesiące temu jak dolewałem paliwa ok 10 litrów to na jakieś 2 tygodnie palił bez problemu, ale to już się skończyło. Pierwsze co zrobiłem to nawierciłem małą dziurkę w korku wlewu, żeby zbiornik się nie zapowietrzał, i NIC , założyłem zawór zwrotny żeby paliwo się nie cofało , NIC, w końcu dla pewności wymieniłem pompę paliwa (którą było słychać normalnie - dla świętego spokoju) na nową oryginalną za 350pln - NIC. Podjechałem na jakiegoś kompa, nie wiem co to było ale wskazał tylko błąd nr 112-nie wiem co to, gdzieś doczytałem że to intake air temperature sensor - wymieniłem na nowy oryginalny - nic, wymieniłem świece i przewody na nowe NIC (po pierwszym długim odpaleniu autko pięknie pracuje i pali za pierwszym razem cały dzień). Przemyłem czujnik położenia wału (nie sprawdzałem rezystancji)-nic, odpalałem z wypiętym czujnikiem temperatury wody - białym , dolnym -nie ma różnicy, odpinałem też sondę lambda- nic, Świece nie były zakopcone i równo zużyte. Mierzyłem czujniki temp wody przy stygnącym silniku i rezystancja się zmienia. Nie mam pojęcia czego się jeszcze złapać? gdzie wsadzić ręce? co sprawdzić? czemu świeże paliwo pomagało na jakiś czas? czy pochłaniacz par paliwa może zakłócać odpalanie? Z tego co wiem to rano na zimno nie ma warunków do otwarcia zaworu pochłaniacza.. błagam o pomoc, nie chcę się rozstawać z autkiem, świetnie się jeździ całą rodzinką, nie chce wymieniać wszystkiego po kolei. Co jeszcze mogę rano odpiąć? sprawdzić? Serdecznie proszę o pomoc ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja rozumiem poziom irytacji kolegi grzegorz_sk, ale w Regulaminie jest punkt.

5. Użytkownicy forum muszą stosować się do zasad poprawnej pisowni, ortografii i sposobu logicznego formułowania myśli pełnym zdaniem. Nie jest stosowana żadna taryfa ulgowa dla użytkowników z różnymi dysfunkcjami w tym zakresie. Zwracamy przy tym szczególną uwagę na pisanie polską czcionką aby wypowiedź była czytelna.

 

Takie słowotoki są ciężkie w czytaniu i w zrozumieniu, a chyba o to chodzi.

Mnie to np bardzo przeszkadza i nie cierpię takiego czegoś

 

A wracając do tematu, a właściwie do;

czemu świeże paliwo pomagało na jakiś czas?

Bo paliwo się starzeje dostaje się wilgoć itp.

Musisz od czasu do czasu pojeździć na benzynie, a nie tylko zapalać i potem, myk na gaz.

Albo borykaj się z problemem zapalania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecnie mam 3/4 baku paliwa , uzbierało się tyle od ciągłego dolewania. Czy paliwo jest się w stanie zestarzeć w przeciągu miesiąca? Mogę od dziś po pracy zacząć jeździć tylko na paliwie do całkowitego zużycia paliwa i zatankować nowe. Zapomiałem dodać , że dolewałem środki czyszczące układ paliwowy i też nic nie pomogło. Przepraszam za chaotyczny styl pisania ale w tym nigdy nie byłem dobry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

styl pisania ale w tym nigdy nie byłem dobry

Człowiek uczy się całe życie ;-)

Przynajmniej powinien.

 

dolewałem środki czyszczące układ paliwowy

Nie wiem czy dobrze czy źle, ale na pewno powinien być on "wypalony" z paliwem, a nie trzymany w baku.

Wyjeździj paliwo z baku, dolej świeżego. Przy okazji wymień sobie filtr paliwa, może on być nieźle zabrudzony. To parę minut roboty, opisywane wielokrotnie na forum.

Daj znać czy pomogło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozpocząłem cykl wypalania paliwa , zauważyłem że podczas wkręcania się na obroty czasami ma krótkie chwile słabości , czuć jak chwilowo się przydusza tracąc moc . Na gazie wkręca się płynnie. Dziś rano miał jeszcze większe problemy z odpalaniem , nie wiem czy nie jest to związane z poziomem paliwa w zbiorniku. Miałem już wiele aut na gaz i zdarzało mi się tankować po kilka litrów co 3-4 miesiące , nie pojawiał się problem z rozruchem przez stare paliwo w żadnym z nich . Teraz tankuję co 2 tygodnie po 10 litrów , dlatego wydawało mi się że nie może to być przez stare paliwo.Filtr paliwa wymieniałem rok temu i przejeździłem na nim kilka baków - tyle co na rozruch , ale oczywiście zamówiłem nowy. Wydaje mi się ,że szybciej odpala kręcąc krótko a kilka razy niż trzymać raz a np. kilkanaście sekund.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtryski sprawdź, pewnie zapieczone albo zardzewiałe od jazdy tylko na gazie. Jaki dodatek do paliwa zalałeś? jakiś specjalnie do czyszczenia wtrysków (np czarny STP)? czy taki uniwersalny do czyszczenia całego układu paliwowego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlałem uniwersalny środek czyszczący układ paliwowy , zwykły kupiony na stacji benzynowej za ok.20 PLN. A jak to jest z tymi wtryskami ?one nie pracują na gazie?czemu mogły się zapiec? ile kosztuje takie sprawdzanie/czyszczenie wtrysków w zwykłym warsztacie?

 

Wypiąć wytczkę od zaworu pochłaniacza? do samego filtra idą 2 przewody hydrauliczne nie elektryczne.Jeden z tych przewodów hydraulicznych wraca do baku.Mój model nie ma ABS-u. Co dokładnie wypiąć?

 

[ Dodano: 2010-08-25, 16:42 ]

Po pracy masakra , bardzo długo kręcił mimo suchego i bardzo ciepłego dnia . Stał 8 godzin.Palenie jest coraz gorsze w miarę ubywania paliwa z baku.Zacząłem od ok 3/4 baku a dochodzi 1/2. Kiedyś słyszałem syczenie przez dziurkę w korku wlewu jeszcze przez chwilę po zgaszeniu silnika, a teraz nic nie syczy , nie wiem czy to ma znaczenie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!