Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

[Scenic IphII] nie pali po postoju


eques

Rekomendowane odpowiedzi

witam kolegów piszę ponieważ przeglądałem forum i natknąłem się na temat z którym i ja się borykam a mianowicie odpalanie samochodu po postoju minimum 4 godz. po odpaleniu pracuje nie równo raz na 3 gary a nawet na 2 po chwili jak go przegazuję to wchodzi na obroty i jest ok ale mam niekiedy problem z odpaleniem na ciepłym silniku wygląda tak jakby nie dostawał paliwa pompa chodzi na 100% muszę wtedy kilka razy przekręcać kluczyk i potem kręcę i jakoś zaskoczy problem ten mam tylko na krótkich odcinkach na dłuższych tego niema jest ok a jeszcze jedno ważne samochód też jest zasilany LPG czyli benzyna i gaz , kolega miał podobny problem z tego co czytałem , jakieś porady czy wskazówki kolega poleci ? bo natknąłem się na jakiś płyn do czyszczenia wtrysków ,mam megi scenik 1,6 8v 97 r. 7 miesięcy a problem pojawił mi się od półtora miesiąca .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rycerz;-), nie trzeba mieć drugiego czujnika, wystarczy odłączyć wtyczkę od starego i tyle :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Po bardzo długiej przerwie (skończyłem budowę) wracam do tematu nie odpalania Scenica jak w temacie postu.

Do tej pory zostało wymienione:

Świece

Silniczek krokowy

Czujnik położenia wału

Filtr powietrza

Akumulator

Pasek rozrządu (ustawiali go w serwisie) robili po koleżeńsku nie dla klienta więc zakładam, że się przyłożyli.

Wtryski zostały przemyte preparatem, dolewanym do paliwa.

Clip podłączony nie pokazuje błędów.

Ieszcze jedno

Wskazanie poziomu paliwa nie jest adekwatne do rzeczywistego poziomu paliwa w zbiorniku.

 

W dalszym ciągu po postoju 30-60 min. nie chce zapalić, że tak powiem od pierwszego. Silnik zawsze zapala, ale trzeba go chwilkę pokręcić. Jak się go zgasi i chcę od razu zapalć to od razu pali.

Sprawdziłem jeszcze jedną rzecz. Jak się odpala na wciśniętym pedale gazu to jak by szybciej palił.

 

Mam pomysł, że może to być niewydolna pompa paliwa, pytanko jak to sprawdzić.

Auto nie ma instalacji gazowej.

Na chwilę obecną tak to wygląda, nie mam więcej pomysłów więc jeśli Macie do mnie jeszcze cierpliwość, to proszę o dalszą pomoc.

Edytowane przez eques
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Miałem taki sam problem jak grzegorz_sk - po nocnym postoju był problem z odpalaniem na Pb, a gdy już odpalił to nie chciał wchodzić na obroty, gasł po przygazowaniu. Trochę ponad rok temu pojechałem do diagnosty który stwierdził, że nie ma żadnych usterek, a ewentualną przyczyną mogą być zacierające się wtryskiwacze z powodu długotrwałej jazdy na LPG. Zalecił abym przejechał na Pb 10-15 km i tak zgasił silnik przed nocnym postojem. Tak też zrobiłem i następnego dnia odpaliłem za pierwszym razem. Jak po jakimś czasie objawy powracały, powtarzałem ten zabieg i miałem spokój na kilka miesięcy. Jednak od dwóch miesięcy takie postępowanie przestało pomagać. Problem zaczynał narastać wraz ze spadkiem temperatury, doszło do tego że przy temp. ok. zera musiałem zapalać na gazie. Kupiłem więc używaną listwę z wtryskiwaczami, bo na logikę biorąc powodem powinny być właśnie zatarte wtryskiwacze (zapomniałem dodać, że wcześniej dolałem do benzyny preparat STP do silników zasilanych LPG - niewiele to zmieniło). Niestety po wymianie wtryskiwaczy nic się nie zmieniło. Profilaktycznie wymieniłem filtr paliwa - był jeszcze oryginalny z 2000r., ale dalej to samo. Przeglądając to forum postanowiłem zajrzeć do pompy paliwa i regulatora ciśnienia bo objawy wskazywały, że skoro na LPG odpala, to usterka musi być w układzie paliwowym. Wymieniłem więc gumowe oringi w regulatorze, ale przy okazji postanowiłem spuścić paliwo i zajrzeć na dno zbiornika. Zbiornik okazał się czysty, ssak - filtr pod pompką paliwową też. Zdecydowałem jednak zatankować nowe paliwo (tankuję średnio co dwa miesiące 10-20 litrów Pb). Następnego dnia czyli w ostatnią niedzielę po 26 godz. postoju - zapalił za pierwszym razem!!! Wniosek z tego jest taki, że zarówno w przypadku grzegorza_sk jak i moim, przyczyną było trefne, albo zestarzałe paliwo. Widocznie nasze Renie są na to b. czułe. Nie wiem co jest lepsze - tankować mniej i częściej, czy do pełna raz na kilka miesięcy? Paliwo ponoć też się starzeje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!