Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

jak zamontowac sensory czujnika parkowania ?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

nabylem zestaw czujników parkowania do zamontowania na tył auta. Nie jest to zestaw oryginalny, dedykowany do Scenica, jest to komplet uniwersalny, ktory zalozyć mozna do kazdego auta. Jesli chodzi o centralke, wyswietlacz, to z tymi elementami podczas montażu nie mialem problemu. natomiast problem pojawil sie z umiejscowieniem samych sensorów. Zauwazylem, ze za plastikowa czescia zderzaka w ktorej wiercilem otwory znajduje sie wlasciwa, stalowa czesc zderzaka. Jest ona na tyle blisko tej plastikowej,ze niemozliwe jest zamontowanie sensorow na wysokosci gdzie ona sie znajduje. Sensory glebokie sa na ok 18mm. Konieczne zatem jest wiercenie otworow tak by nie trafic w belke. Wypada to ok 25 mm ponizej poziomej osi zderzaka. Problem w tym, ze z racji ksztaltu zderzaka, krzywizny, po zamontowaniu sensorow w tak wykonanych otworach "patrza" one nieco w dół,a czolo sensora powinno byc pod katem 90 st do podloza. Stad podczas pracy czujnika, daje mi falszywy sygnal znajdujacej sie przeszkody, a tak naprawde jest to sygnal odbity od jezdni. Nie jest to ciagle ,ale podczas cofania na plaskim terenie, na dystansie 15 m potrafi sie trzykrotnie zalaczycz i wariowac z pomiarami lub tez nie widziec prawdziwej przeszkody bowiem koncentruje sie na tym co blizej, czyli jezdni.

Zastanawia mnie, jak zamontowane sa ORYGINALNE sensory. Czy tez wypadaja ponizej poziomej osi plastikowego zderzaka. Jesli tak, czy posiadaja jakiez podkladki skosne, korygujace położenie. Moze oryginalne sa tak uksztaltowane by wysylac/odbierac sygnal rownolegle do jezdni? To pytania dla osob ktore taki, oryginalny czujnik parkowania maja zamontowany.

Prosze tez o odpowiedz osoby ktore montowaly nieoryginalny czujnik, jak one zamontowaly same sensory w zderzaku i jak im to dziala.

Dziekuje za odpowiedzi, pozdrawiam, stempel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stempel, nie odpowiem wprost na twoje pytanie jak zamontowane są oryginalne. Odpowiem inaczej, jak zdemontujesz tylny zderzak to od środka zobaczysz zaznaczenia (kółka) w których należy wywiercić otwory pod czujniki. Nic nie musisz więcej kombinować jak je rozmieszczać (wyżej/niżej, lewo/prawo).

Co zaś się tyczy poziomowania to czujniki nie są wprost symetryczne (przynajmniej te moje) i po osadzeniu w zderzaku lekko idą w górę zmiejszając ryzyko wzbudzenia przez wysoki krawężnik czy też innych zakłóceń. Zauważyłem w swoich za to co innego: jak są zabrudzone (kurz i to już nawet 1 dzień czy 2 po myciu) powoduje że wzbudzają się częściej. Sądzę że to już jednak zależy od jakości samego czujnika i te droższe są lepsze od tych najtańszych - choć być może niekoniecznie tylko sam czujnik ale i elektronika sterowania być może wyłapuje zakłócenia nie będące przeszkodami. Teraz jednak pokusiłbym się o zakup jednak markowych droższych niż tych co kupiłem choć trochę uspokoiły się (albo ja przyzwyczaiłem) i działają jednak dość dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Ogólnie rzecz ujmując w połaci zderzaka po zdjęciu listew są otwory na czujniki, za to są różne listwy do wersji z fabrycznymi czujnikami parkowania i bez. Opis montażu czujników z wymiana listew na oryginalne z otworami opisana jest tutaj: http://megane.com.pl/files/file/67-manual-montazu-czujnikow-cofania-i-kamery-w-siiphii/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Czy w Scenicu I ph II też są zaznaczone otwory pod czujniki parkowania ( od wewnątrz)? ;) Chciałbym założyć i ta wiedza byłaby przydatna.

nie ma, trzeba oznaczyć samemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja szukałem oryginalnych na allegro do innej renówki i koszt montażu oryginalnych używanych czujników wynosił w najlepszym przypadku 450zł +koszty przesyłek. Koszt obejmował zakup listew, czujników, centralki i wiązki pod zderzak.

Kupiłem chiński zestaw za 50 zł z buzzerem i jestem zadowolony.

Oryginalne czujniki mają tą zaletę, że są oryginalne i można je diagnozować clipem.

Chińskie mają tą zaletę, że są tanie, działają, a jak padną to cały zestaw jest tańszy niż jeden oryginalny czujnik :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

witam serdecznie,

czy ktoś może podać wymiary oryginalnych czujników, tzn chodzi mi ze mam nieoryginalne czujniki a moge kupić tanio platiki na zderzak które maja oryginalne otwory i dlatego pytam osób którye mają ryginalen czujniki jaka jest średnica czujników

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!