Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czyszczenie przepustnicy


m2rin

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Proszę jakąś dobrotliwą duszyczkę o manual jak wyczyścić przepustnicę w moim śilniku 1,6 16v 107KM 79Kw K4M700.

Mam problem z lekko falującymi obrotami. Krokowy wymieniony teraz tylko czyszczenie przepustnicy.

Wszędzie piszecie że trzeba wyczyścić ale nigdzie manuala jak to zrobić, gdzie uszczelniać <piwko>

Jak ktoś posiada takie cudo lub jest w stanie przygotować to pewnie pomoże nie tylko mnie ale wielu forumowiczą ( pytanie jak zrobić czyszczenie tego elementu padło dziesiątki razy, ale żedna konkretna odpowiedź się nie pojawiła)

Proszę o odpowiedź jak dla lajkonika w tych sprawach :oops:

 

Z góry wszystkim dzięki za pomoc

Pozdrawiam

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ucho103, na 99% nie jest podobnie, w 16V jest więcej komplikacji. Ja tego osobiście nie robiłem, mechanik to robił przy mnie w Scenicu i wcale nie było wesoło, mówił że słaby dostęp i trzeba wiedzieć gdzie są śruby i ile ich jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, zasłyszane od mechanika, w silniku K4M7, przy czyszczeniu przepustnicy najlepiej zdjąć, plastiki ponad nią. Chmm! IMHO Może, ale rozbierania jest od jasnej <pik>. Wycieraczki trza zdjąć, osłony podszybia i dopiero można zdjąć ten plastik. Makabra, normalnie, :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P_r_z_e_m_o, nie trzeba ruszać podszybia, u mnie w Scenicu chłopaki to zrobili bez rozbierania. Fakt, ciasno było, ale można to zrobić. Mam zdjęcia na komórce jak to wyglądało (mniej więcej) ale nie mam jak ich zrzucić teraz na kompa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, przypomnij mi się wieczorem (na pw) to wrzucę. Zdjęcia są z silnika 2.0 16V, ale rozwiązanie jest bardzo zbliżone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, mam już zdjęcia, myślałem że będzie ich więcej, są tylko 4.

Napiszę to co pamiętam <piwko>

1. Czekamy aż silnik ostygnie;

2. Odłączamy cewki i wyjmujemy je;

3. Musimy zdjąć czarny plastikowy kolektor, w związku z tym odłączamy czujnik z przodu i mapsensor, odłączamy wtyczki od silnika krokowego i reszty urządzeń.

4. Odkręcamy śruby mocujące kolektor (nie pamiętam ile, te w kształcie torxa);

I tu moja pamięć się kończy, tylko drobne szczegóły:

5. Od strony ściany grodziowej są poukrywane śruby, przepustnicę trzymają takie długie śrubki.

6. Zdejmujemy dolot powietrza, rezonator, filtr i resztę tego plastiku dookoła.

7. Resztę mechanik robił na wyczucie, także nie jestem w stanie opisać gdzie są śruby, kolektor nie chciał zejść po dobroci, trzeba było go szarpnąć.

 

Ja miałem robioną nieszczelność pod pokrywką zaworów, bo olej z niej ciekł i zalewał cewkę, przy tej okazji zrobiłem zdjęcia:

dsc01756c.th.jpg

 

dsc01757r.th.jpg

 

dsc01758p.th.jpg

 

dsc01759.th.jpg

 

Wiem, że nie są to dokładne zdjęcia, ale lepszy rydz niż nic :oops: Ja sobie dałem spokój, mam sprawdzonych mechaników i wolałem im to zlecić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Odświeżę temat, bo chciałbym wyczyścić przepustnicę i plastikowy kolektor dolotowy.

1. Zatrzymuję się na pkt 3, bo nie mogę wyciągnąć kolektora! Jest on przykręcany na 7 szt. śrub na nasadkę TORXa (które się da odkręcić kluczem nasadowym 10). Lekko podważam z przodu i mogę go podnosić do góry ok 0,5cm i da się ją przesuwać w prawo i lewo, ale też tylko ok 1 cm. Dalej coś trzyma ją w miejscu uszczelek przepustnicy! Jak się go odłącza od przepustnicy?

 

2. Odkręciłem dwie śruby na nasadkę TORXa 8 (strasznie długie )i udało mi się wysunąć plastikową obudowę filtru powietrza (tą za przepustnicą). Jak ją wyciągnąć?

 

3. Czy przepustnicę można wyciągnąć z silnika i czyścić na stole?

 

Proszę pomóżcie, bo przy szybkim dodawaniu gazu słychać zasysanie powietrza dziurami i mam lekkie falowanie wolnych obrotów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież przepustnica jest przykręcona dwoma śrubami do głowicy, zanim ją wyjmiesz musisz je odkręcić.

Poza tym stosowanie nasadek metrycznych do odkręcania, a tym bardziej przykręcania śrub typu TORX nie jest najlepszym pomysłem.

 

Dodano: 16 maj 2012 - 20:24

PS

Teraz doczytałem :)

meganecoupe02 troszkę pomylił kolejność :), najpierw pkt. 4, a potem pkt.3, ale pod warunkiem, że chcesz też jeszcze coś kombinować z kolektorem. Jeżeli nie to po odkręceniu śrub pociągnij przepustnicę w kierunku grodzi, powinna wyjść.

 

Dodano: 16 maj 2012 - 20:26

PS2

Puszkę filtra zostaw odsuń na max w kierunku grodzi. Jak odkręcisz śruby przepustnicy jest na tyle miejsca, że ją wyciągniesz, na zewnątrz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

meganecoupe02 troszkę pomylił kolejność :), najpierw pkt. 4, a potem pkt.3,

oj tam oj tam! dawno temu i nieprawda :) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepustnica trzyma się tylko na tych dwóch długich Torxach?

4. Odkręcamy śruby mocujące kolektor
Odkręciłem 7 szt od kolektora i mogę go tylko lekko poruszyć.
3. Musimy zdjąć czarny plastikowy kolektor...
i tu się zatrzymałem, bo nie mogę go wyciągnąć do przodu, ani do góry, ani na boki...
5. Od strony ściany grodziowej są poukrywane śruby, przepustnicę trzymają takie długie śrubki.
dwie na Trox 8 - strasznie długie prawdopodobnie na rysunku koło nr 3.
6. Zdejmujemy dolot powietrza, rezonator, filtr i resztę tego plastiku dookoła.
Bez problemu udało mi się poodsuwać te plastiki i z tyłu za przepustnicą mam wolne miejsce - nr 1, 2, 3

Próbowałem ruszyć przepustnicę, ale nie drgnie. Czy ona powinna dać się teraz ruszyć?

 

Jak wypiąć przewód do podciśnienia hamulców? Na razie chciałem wyciągnąć kolektor i wtedy pooglądać złączke.

 

P.S.

Poza tym stosowanie nasadek metrycznych do odkręcania, a tym bardziej przykręcania śrub typu TORX nie jest najlepszym pomysłem.
Wiem, ale kupiłem piękny zestaw nasadek torxa, a tu nasadka 12 ma końcówkę na pokrętło 3/8, którego nie mam :) . Luzuję śruby nasadką Torx z dorabianym pokrętłem, a potem palcami odkręcam metryczną 10.

post-18572-0-27375700-1337193473_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyznaje się, że znalazłem masę tematów na czyszczenie przepustnicy, mam opis czyszczenia z silnika 8V, ale na to nie trafiłem!

Dzięki za linka, teraz już wszystko jest mi jasne! :)

 

Pozostaje mi odwieczne pytanie, czy całą obudowę filtra powietrza da się wyciągnąć na zewnątrz? Mam ją tłustą w środku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!