Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jakie wybrać tarcze i klocki ?


Rekomendowane odpowiedzi

Ale to jest tak ciężko, że hamulca prawie nie ma. Nie wyobrażam sobie sytuacji, że gaśnie mi silnik przy 100km/h. Z tym zmiennym hamowaniem to muszę jeszcze sprawdzić dokładnie, ale mam wrażenie, że pedał raz jest wyżej a raz niżej

Edytowane przez jan5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już to gdzieś kiedyś pisałem jak miałem problemy z hamulcem w sceniolu starszym. Tam vakum pompa nie wytwarzała odpowiedniego podciśnienia. Nawet przy pracującym silniku pierwsze naciśniecie hamulca powodowało normalne hamowanie ale juz drugie następujące zaraz po pierwszym pozwalało tylko pedał wcisnąć do połowy, a dalej był niesamowicie twardy i droga hamowania znacznie się przedłużała. Tak jakby hamulca nie było. Wymiana pompy na sprawną używkę przywróciło sprawność hamulców. U Cienie w benzyniaku niestety takiej pompy podciśnienia nie posiadasz by ją wymienić. Podciśnienie masz z dolotu do cylindrów a wytwarzają je tłoki. Dlatego pisałem byś dokładnie poprzeglądał stan gumowych wężyków od kolektora do serwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Siema mam problem z notorycznie odkręcającym się zaciskiem hamulcowym prawego koła, czym to może być spowodowane? Mimo dobrego gwintu, śruby i nałożenia pasty coś rozkręca co jakiś czas dolną srubę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam.

Muszę wymienić tarcze i klocki w mojej megance 1.4 16V 2002 r. hatchback.

Wymianiał ktoś z was w ostatnim czasie, polecicie coś sensownego? Ze swojej strony napiszę, że zastanawiam się nad kompletem BOSCH ewentualnie TRW.

Koszty: tarcze ~300 zł, natomiast klocki ~100 zł.

Mam nadzieję, że się ktoś wypowie i pomoże rozwiać moje wątpliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam klocki TRW i tarcze mikoda (zwykłe gładkie), tarcze po około 5000 km zaczęły lekko bić przy hamowaniu, teraz mam zrobione około 30000 km na tym komplecie i klocków jest jeszcze dużo, tarcze już nie biją i w sumie hamuje to całkiem nieźle. Na tarczy zaczyna pojawiać się rant (tarcze są miększe od klocków przez co się szybciej zużywają). Zestaw ten dosyć mocno pyli więc felgi trzeba często myć.

 

Generalnie klocki TRW bym polecił, ale tarcze wybrał bym inne niż mikoda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam tarcze od Febi przejechały już ponad 20k km i nadal są ok nie widać by robił się rant i nigdy nie biły :) , klocki miałem TRW po 20k km jeszcze pojechałyby ok 10k km może i więcej, niepotrzebnie wymieniałem, no ale trudno :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, szukam klocków na tył. Megane HB. Ważne zeby były w miarę miekkie bo wymieniałem w tamtym roku tarcze+ łożyska i chciałbym zeby zostały jak najdłużej :blink: Jakiej firmy szukac :) Ogółnie widzę, że zbyt wielkiego wyboru nie ma na tył.

Edytowane przez ziomek4007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mam prośbę gojgien jak możesz przekazać swoje spostrzeżenia na temat tarcz i klocków steinhof. Zastanawiam się nad kupnem i troszkę mam dylemat kupić firmówki i przepłacić za firmę czy wybrać coś dobrego sprawdzonego za rozsądną cene...

 

a może jan5?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez ten czas jak sceniola starszego miałem, to ten komplet zachowywał się wzorcowo.

Trudno mi teraz określić jaki był przebieg na tym komplecie, a moja opinia jest już na 2 stronie tego tematu. Obecnie tego sceniola nie posiadam, więc nic nie dopiszę o stanie wymienionych tarcz i klocków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Mam prośbę gojgien jak możesz przekazać swoje spostrzeżenia na temat tarcz i klocków steinhof. Zastanawiam się nad kupnem i troszkę mam dylemat kupić firmówki i przepłacić za firmę czy wybrać coś dobrego sprawdzonego za rozsądną cene...

 

a może jan5?

Sprzedałem szrota, przejechałem na hamulcach i tarczach ze 2tys km. Hamował bardzo dobrze ale mam wrażenie, że tarcze po tym dystansie nie były do końca gładkie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!