Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Spryskiwacze. Buczenie. Pasy.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Autkiem jeżdże może tydfzień i mam kilka pytań do osób znających to auto z doświadczeń.

1.9 dCi 102km

 

1. Spryskiwacze nie działają. Ani przód, ani tył. Pompki słychać, wężyki w przedniej klapie podają strasznie słabe ciśnienie. Czy w ukłądzie spryskiwaczy są gdzieś jakieś filterki? Jak dostać się do pompek? Trzeba zdjąć nadkole ?

 

2. Przekręcam kluczyk, zapalają się kontrolki i słychać buczenie wewnątrz auta. Ciche, acz zauważalne jak radio nie gra. Po podniesieniu maski - dźwięk wydobywa się z okolic pod alternatorem. Jakby sprężarka klimy. Czy to nornmlane ?

 

3. Pas kierowcy coraz to ciężej powraca. Czy to się da naciągnąć, podkręcić, poprawić, czy raczejw grę wchodzi wymiana bębna zwijającego. Czy dużo jest z tym roboty ?

 

4. Po przekręceniu kluczyka zapalają sie kontrolik. Wszystko reguralnie i mniej więcej po kolei stopniowo się wyłącza (kontrola systemów i itp. Na końcu zostaje tylko olej i aku. Zaczynam kręcić rozrusznikiem i w czasie kręcenia równocześnie zapalają się i migną dwa, trzy razy w takt rozrusznika kontroli: esp, abs, serv. Wraz ze startem silnika, natychmiast wszystkie gaszą się. Mam esp i abs. Po wyłączeniu esp przyciskiem pod kierownicą, zapalasię odpowiednia ikonka. System ten jaki i system abs w praktyce działa prawidłowo. Martwią mnie te mignięcia podczas rozruchu.

 

Będę wdzięczny za jakieś uwagi i trafne spostrzeżenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad1) pompka jest jedna, opcja <ok> znajdziesz odpowiedź.

Ad2) buczy elektrozawór pochłaniacza par paliwa, zostaw albo wymień z pochłaniaczem, szukaj na szrotach lub allegro.

Ad3) podobno pomaga wypranie pasów i nasmarowanie zwijacza. :mrgreen:

Ad4) prawdopodobnie gdzieś jest zabrudzony jakiś styk lub brak masy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę się odnieść tylko do spryskiwacza. Jak kupiłem auto był pusty więc nalałem do pełna. Próbowałem pryskać i nic. Kilkanaście albo kilkadziesiąt razy ani tył ani przód. Po 2 dniach jadę i działa normalnie. Problem zniknął i nie pojawił się znowu ale nie wiem dlaczego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad 4) Naładuj akumulator. Jak będzie jeszcze słabszy to do kompletu będzie zapalać się kontrolka poduszki powietrznej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehehe <ok> czytałem ten wątek i postanowiłem zobaczyć jak jest u mnie :mrgreen: a na clipie wyszedł w moim wozidełku błąd "zbyt niskie napięcie akumulatora", ale naładowałem go raz w zimie i działa do tej pory, a lat ma 8 :oops: oryginał :oops:

 

no i faktycznie, po tym jak już samochód zaskakuje podświetla się na chwilę esp, serv i abs :) więc cenna podpowiedź :) planuję zmianę na aku centry przed zimą, chociaż jak ten działa, to poobserwuje się zobaczymy :) może przetrwa jeszcze? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawia mnie bardziej jeszcze to buczenie. Ono ustaje po kilkunastu sekundach nie uruchamiania silnika...

Pompka paliwa. W tym silniku jest elektryczna. Przestaje buczeć, bo zostaje naładowane odpowiednie ciśnienie. Jak kiedyś nie będzie w ogóle buczeć, to nie odpalisz auta <ok>

Pompka jest za silnikiem, na ścianie grodziowej, dostęp od spodu auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno określić, u mnie nie buczy, a raczej bzyczy dość cicho, musiałbyś porównać z innym Scenicem I dCi.

Jakbyś miał w profilu wpisane miasto, to byłoby łatwiej pomóc, ja jestem codziennie w kujawsko-pomorskim <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może powrócę do tematu tutaj.

Mam jeszcze kilka buczeń.

1. Delikatnie buczy czujnik temperatury od klimatronika, który znajduje się obok górnej lampki. Wymontowałem go i odłączyłem - nie burczy, ale kilmatronik nie reaguje na zmiany temperatury. Podłączyłem - buczy i klima działa dobrze. Buczenie ma charakter pracy małego transformatora. Nie wiem co tam może tak burczeć... ale jednak ;-)

2. Jak podam zapłon kluczykiem z włączoną klimą, to w okolicach nóg kierowcy słyszę 2-3 sekundową pracę jakiegoś silniczka. Tak jakby klima coś otwierała... jakaś mechaniczna praca.

3. Na czwartym z pięciu poziomów pracy wentylatora klimy, słychać jakiś świst. Jak się dostać do tego wentylatora ?

Pewnie przeginam, ale grunt to wiedzieć co się ma i na czym się stoi <ok>.

 

PS. Profil uzupełniony ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaczynasz zadawać za dużo pytań.

Opcja <ok> się kłania.

Ad1 - błąd, klimatronik nie będzie działał, -> :oops:

Ad2- pracuje któryś z silniczków regulacji nawiewu, lub klapki mieszalnika.

Może jest to związane z pkt.1?

Ad3 - było, dostęp od spodu, pod schowkiem pasażera -> :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się dostać do czujnika przy lusterku zrobiłem manual, jak poszukasz to znajdziesz, przy okazji trochę spraw się wyjaśni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!