Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Spryskiwacze. Buczenie. Pasy.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Autkiem jeżdże może tydfzień i mam kilka pytań do osób znających to auto z doświadczeń.

1.9 dCi 102km

 

1. Spryskiwacze nie działają. Ani przód, ani tył. Pompki słychać, wężyki w przedniej klapie podają strasznie słabe ciśnienie. Czy w ukłądzie spryskiwaczy są gdzieś jakieś filterki? Jak dostać się do pompek? Trzeba zdjąć nadkole ?

 

2. Przekręcam kluczyk, zapalają się kontrolki i słychać buczenie wewnątrz auta. Ciche, acz zauważalne jak radio nie gra. Po podniesieniu maski - dźwięk wydobywa się z okolic pod alternatorem. Jakby sprężarka klimy. Czy to nornmlane ?

 

3. Pas kierowcy coraz to ciężej powraca. Czy to się da naciągnąć, podkręcić, poprawić, czy raczejw grę wchodzi wymiana bębna zwijającego. Czy dużo jest z tym roboty ?

 

4. Po przekręceniu kluczyka zapalają sie kontrolik. Wszystko reguralnie i mniej więcej po kolei stopniowo się wyłącza (kontrola systemów i itp. Na końcu zostaje tylko olej i aku. Zaczynam kręcić rozrusznikiem i w czasie kręcenia równocześnie zapalają się i migną dwa, trzy razy w takt rozrusznika kontroli: esp, abs, serv. Wraz ze startem silnika, natychmiast wszystkie gaszą się. Mam esp i abs. Po wyłączeniu esp przyciskiem pod kierownicą, zapalasię odpowiednia ikonka. System ten jaki i system abs w praktyce działa prawidłowo. Martwią mnie te mignięcia podczas rozruchu.

 

Będę wdzięczny za jakieś uwagi i trafne spostrzeżenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad1) pompka jest jedna, opcja <ok> znajdziesz odpowiedź.

Ad2) buczy elektrozawór pochłaniacza par paliwa, zostaw albo wymień z pochłaniaczem, szukaj na szrotach lub allegro.

Ad3) podobno pomaga wypranie pasów i nasmarowanie zwijacza. :mrgreen:

Ad4) prawdopodobnie gdzieś jest zabrudzony jakiś styk lub brak masy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę się odnieść tylko do spryskiwacza. Jak kupiłem auto był pusty więc nalałem do pełna. Próbowałem pryskać i nic. Kilkanaście albo kilkadziesiąt razy ani tył ani przód. Po 2 dniach jadę i działa normalnie. Problem zniknął i nie pojawił się znowu ale nie wiem dlaczego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad 4) Naładuj akumulator. Jak będzie jeszcze słabszy to do kompletu będzie zapalać się kontrolka poduszki powietrznej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehehe <ok> czytałem ten wątek i postanowiłem zobaczyć jak jest u mnie :mrgreen: a na clipie wyszedł w moim wozidełku błąd "zbyt niskie napięcie akumulatora", ale naładowałem go raz w zimie i działa do tej pory, a lat ma 8 :oops: oryginał :oops:

 

no i faktycznie, po tym jak już samochód zaskakuje podświetla się na chwilę esp, serv i abs :) więc cenna podpowiedź :) planuję zmianę na aku centry przed zimą, chociaż jak ten działa, to poobserwuje się zobaczymy :) może przetrwa jeszcze? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawia mnie bardziej jeszcze to buczenie. Ono ustaje po kilkunastu sekundach nie uruchamiania silnika...

Pompka paliwa. W tym silniku jest elektryczna. Przestaje buczeć, bo zostaje naładowane odpowiednie ciśnienie. Jak kiedyś nie będzie w ogóle buczeć, to nie odpalisz auta <ok>

Pompka jest za silnikiem, na ścianie grodziowej, dostęp od spodu auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno określić, u mnie nie buczy, a raczej bzyczy dość cicho, musiałbyś porównać z innym Scenicem I dCi.

Jakbyś miał w profilu wpisane miasto, to byłoby łatwiej pomóc, ja jestem codziennie w kujawsko-pomorskim <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może powrócę do tematu tutaj.

Mam jeszcze kilka buczeń.

1. Delikatnie buczy czujnik temperatury od klimatronika, który znajduje się obok górnej lampki. Wymontowałem go i odłączyłem - nie burczy, ale kilmatronik nie reaguje na zmiany temperatury. Podłączyłem - buczy i klima działa dobrze. Buczenie ma charakter pracy małego transformatora. Nie wiem co tam może tak burczeć... ale jednak ;-)

2. Jak podam zapłon kluczykiem z włączoną klimą, to w okolicach nóg kierowcy słyszę 2-3 sekundową pracę jakiegoś silniczka. Tak jakby klima coś otwierała... jakaś mechaniczna praca.

3. Na czwartym z pięciu poziomów pracy wentylatora klimy, słychać jakiś świst. Jak się dostać do tego wentylatora ?

Pewnie przeginam, ale grunt to wiedzieć co się ma i na czym się stoi <ok>.

 

PS. Profil uzupełniony ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaczynasz zadawać za dużo pytań.

Opcja <ok> się kłania.

Ad1 - błąd, klimatronik nie będzie działał, -> :oops:

Ad2- pracuje któryś z silniczków regulacji nawiewu, lub klapki mieszalnika.

Może jest to związane z pkt.1?

Ad3 - było, dostęp od spodu, pod schowkiem pasażera -> :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się dostać do czujnika przy lusterku zrobiłem manual, jak poszukasz to znajdziesz, przy okazji trochę spraw się wyjaśni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!