Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

[Scenic IphII] Wysokie obroty na zimnym silniku


Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Hello

 

No i przymierzyłem się do wymiany tych uszczelek. Niestety bez sukcesu.

Udało mi się ściągnąć obudowę filtra p., a potem tą plastikową puszkę. Samej przepustnicy nie odkręciłem, bo śruby bardzo mocno siedziały, a bałem się przyłożyć za dużo siły i zerwać śruby.

Także wymieniłem tylko tą grubszą uszczelką od strony filtra p., a ta od strony kolektora została. Kolektora też nie ściągałem, bo nie miałem tych oringów i stwierdziłem, że nie ma sensu tego ruszać. Poza tym zauważyłem, że mam zerwaną jedną śrubę od kolektora (tą przy filtrze p.).

Niestety efekt wysokich obrotów pozostał, ale już nie falują tak jak przed wymianą uszczelki.

Generalnie to się narypałem przy tym nieźle. Teraz zastanawiam się co zrobić z tą zerwaną śrubą kolektora ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Hello

 

W końcu oddaje auto do mechanika w celu wymiany uszczelek pod kolektorem i na przepustnicy.

Mam jednak pytanie. Co to jest - jak nazywa się element nr 13 na schemacie i czy pod nim jest jakaś uszczelka? Ze względu na urwaną śrubę od kolektora mechaniory najprawdopodobniej będą ten element odkręcać, wiercić, gwintować ... czy coś w tym stylu.

post-26482-1292241313_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jestem po wymianie uszczelek (przepustnica + kolektor) i krótko mówiąc ... jest zaje...fajnie. Różnica jest tak duża, że przez pierwsze kilometry jazdy musiałem się przyzwyczajać do normalnego zachowania auta.

 

Koszty: uszczelki przepustnicy 62 zł, uszczelki kolektora 98zł, robota 120zł (w tym usuwanie zerwanej śruby kolektora).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Grubsza uszczelka nr 82 00 068 583 grubość 0,8 cm średnica 7 cm

Cieńsza uszczelka nr 82 00 068 566 grubość 0,4 cm średnica 6,5 cm

komplet w serwisie 62 zł.

 

Dubluje pytanie kolegi czy średnice uszczelek mierzone na zewnątrz czy wewnątrz, oraz czy uszczelka ma przekrój kołowy (oring)?? Przy okazji czy te uszczelki pasuja do silników 1.4 16V?? Z góry dzieki za info pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Koledzy a mam jeszcze pytanko, jak zajrzałem pod maskę dziś i pobawiłem się przepustnicą (dodawałem gazu) to wyraźnie słychać takie zasysane powietrze gdzieś od kolektora. Ciężko to zlokalizować bo głośno jest ale wyraźnie świszczy powietrze, coś jak odkurzacz taki i tylko jak dodam gazu do oporu to wyraźnie słychać. Czy to po prostu dźwięk powietrza wędrującego przez kolektor czy faktycznie gdzieś lewe powietrze bierze??

Jak wymieniłem uszczelkę to nie słyszałem czegoś takiego niestety, albo po prostu uwagi nie zwróciłem.

Obroty są ok, nie falują, trzymają się dobrze. Ale autko trochę osłabło bo już takiego zbierania nie ma albo się przyzwyczaiłem po prostu.

Chyba jeszcze raz trzeba będzie rozebrać i zobaczyć :-x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

słychać świst

No to jest bardziej jakby rurę od odkurzacza ręką zatkać i puścić, taki dźwięk właśnie jakby odkurzacz zasysał powietrze :mrgreen:

 

Aha no to jeśli tak jest to ok, bo mówię obroty trzymają się dobrze, a jeśli by brało lewe powietrze na kol ssącym to by coś nie tak w jeździe było a jest też ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam,

jestm nowym posiadaczem meganki 1,4 16V i mam objawy jak wyżej. Czy ktoś z was byłby tak miły i przesłał mi manual_przepustnica.pdf - bo podany poprzednio link już nie działa......

z góry dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!