Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

[Scenic IphII] Wysokie obroty na zimnym silniku


Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Hello

 

No i przymierzyłem się do wymiany tych uszczelek. Niestety bez sukcesu.

Udało mi się ściągnąć obudowę filtra p., a potem tą plastikową puszkę. Samej przepustnicy nie odkręciłem, bo śruby bardzo mocno siedziały, a bałem się przyłożyć za dużo siły i zerwać śruby.

Także wymieniłem tylko tą grubszą uszczelką od strony filtra p., a ta od strony kolektora została. Kolektora też nie ściągałem, bo nie miałem tych oringów i stwierdziłem, że nie ma sensu tego ruszać. Poza tym zauważyłem, że mam zerwaną jedną śrubę od kolektora (tą przy filtrze p.).

Niestety efekt wysokich obrotów pozostał, ale już nie falują tak jak przed wymianą uszczelki.

Generalnie to się narypałem przy tym nieźle. Teraz zastanawiam się co zrobić z tą zerwaną śrubą kolektora ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Hello

 

W końcu oddaje auto do mechanika w celu wymiany uszczelek pod kolektorem i na przepustnicy.

Mam jednak pytanie. Co to jest - jak nazywa się element nr 13 na schemacie i czy pod nim jest jakaś uszczelka? Ze względu na urwaną śrubę od kolektora mechaniory najprawdopodobniej będą ten element odkręcać, wiercić, gwintować ... czy coś w tym stylu.

post-26482-1292241313_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jestem po wymianie uszczelek (przepustnica + kolektor) i krótko mówiąc ... jest zaje...fajnie. Różnica jest tak duża, że przez pierwsze kilometry jazdy musiałem się przyzwyczajać do normalnego zachowania auta.

 

Koszty: uszczelki przepustnicy 62 zł, uszczelki kolektora 98zł, robota 120zł (w tym usuwanie zerwanej śruby kolektora).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Grubsza uszczelka nr 82 00 068 583 grubość 0,8 cm średnica 7 cm

Cieńsza uszczelka nr 82 00 068 566 grubość 0,4 cm średnica 6,5 cm

komplet w serwisie 62 zł.

 

Dubluje pytanie kolegi czy średnice uszczelek mierzone na zewnątrz czy wewnątrz, oraz czy uszczelka ma przekrój kołowy (oring)?? Przy okazji czy te uszczelki pasuja do silników 1.4 16V?? Z góry dzieki za info pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Koledzy a mam jeszcze pytanko, jak zajrzałem pod maskę dziś i pobawiłem się przepustnicą (dodawałem gazu) to wyraźnie słychać takie zasysane powietrze gdzieś od kolektora. Ciężko to zlokalizować bo głośno jest ale wyraźnie świszczy powietrze, coś jak odkurzacz taki i tylko jak dodam gazu do oporu to wyraźnie słychać. Czy to po prostu dźwięk powietrza wędrującego przez kolektor czy faktycznie gdzieś lewe powietrze bierze??

Jak wymieniłem uszczelkę to nie słyszałem czegoś takiego niestety, albo po prostu uwagi nie zwróciłem.

Obroty są ok, nie falują, trzymają się dobrze. Ale autko trochę osłabło bo już takiego zbierania nie ma albo się przyzwyczaiłem po prostu.

Chyba jeszcze raz trzeba będzie rozebrać i zobaczyć :-x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

słychać świst

No to jest bardziej jakby rurę od odkurzacza ręką zatkać i puścić, taki dźwięk właśnie jakby odkurzacz zasysał powietrze :mrgreen:

 

Aha no to jeśli tak jest to ok, bo mówię obroty trzymają się dobrze, a jeśli by brało lewe powietrze na kol ssącym to by coś nie tak w jeździe było a jest też ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam,

jestm nowym posiadaczem meganki 1,4 16V i mam objawy jak wyżej. Czy ktoś z was byłby tak miły i przesłał mi manual_przepustnica.pdf - bo podany poprzednio link już nie działa......

z góry dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!