Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Terkotanie


fajnyhenio

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Od kilku dni słyszę niepokojące dźwięki związane z pracą silnika. Można je określić jako terkotanie, podobne do pracy silnika traktora lub drgań. Można powiedzieć, że towarzyszą one pomrukowi silnika.

 

Częstotliwość oraz ton dźwięku wzrasta wraz ze wzrostem prędkości obrotowej silnika. Dla niskich biegów istnieją takie prędkości obrotowe (tylko trochę wyższe od minimalnych dla danego biegu), dla których jest szczególnie słyszalny - co sugeruje częstotliwość drgań własnych lub rezonansu. Mam wrażenie, że przy wyższych prędkościach jazdy dźwięk przechodzi w lekkie dudnienie, jakby lekkie niewyważenie koła - oczywiście nie ma mowy o drganiach na kierownicy, itp.

 

Żadnych innych objawów poza dźwiękowymi nie zauważyłem. Niedawno (1000 km przebiegu) wymieniany był olej silnikowy, filtr oleju, filtr powietrza, olej ze skrzyni biegów.

 

Wszystko to skłania mnie do postawienia pytania: czy jest to normalny objaw pracy (np. związany z przebiegiem auta - 151 000 km) i w związku z tym jestem przewrażliwiony, czy może trzeba się tym tematem zainteresować?

 

Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi i sugestie.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście dźwięk dobiega z okolic paska wielorowkowego. Dodatkowo zauważyłem, że bije na prawo i lewo.

 

Powstają pytania:

1) Sprawca jest pasek, napinacz, rolka czy może jakieś łożysko?

2) Można się z tym jeszcze "kulać" czy raczej należałoby podjechac do mechanika?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taaa! Rozrząd zmieni, pasek akcesorii też a dalej się będzie tłukło. ;-)

 

fajnyhenio, pasek ma chodzić równo, nie ma prawa bić na boki. Trudno powiedzieć co do wymiany nie widząc. Może być napinacz, rolka alternatora, kółko pompy wspomagania, sprzęgło sprężarki klimatyzacji. Ja bym wymienił co trzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd był zmieniany przy 120 000 km. Z tego co pamiętam, to akcesoria miały być też robione. Ale widocznie nie były, więc trochę przepłaciłem za ten rozrząd <ok>

 

Czyli wniosek z tego, że okaże się po rozebraniu.

 

Wymiana koniecznych części nie stanowi problemu. Za dwa tygodnie wymieniam tarcze hamulcowe i chodzi o to, czy mogę poczekać do tego czasu czy jednak jest to sprawa "gardłowa", która musi być rozwiązana natychmiast?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak.

Jeżeli pasek nie jest postrzępiony, rolki całe, możesz jeździć. Ale cały czas musisz monitorować stan paska i pozostałych elementów.

Natomiast jeżeli masz tam jakieś uszkodzenia wymienił bym natychmiast. Konsekwencje mogą być kosztowne.

Proponuję pogadać z mechanikiem, po zdjęciu paska akcesorii niech uruchomi silnik i słucha.

Czasami takie terkotanie spowodowane jest uszkodzeniem napinacza paska rozrządu lub pompy wodnej. Niestety sprawdzić to można po zdjęciu paska akcesorii.

Pamiętaj, pasek rozrządu zakłada się raz! Każda ingerencja w napęd rozrządu skutkuje wymianą paska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!