Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Osłony dolne - silnik, podwozie...


Rekomendowane odpowiedzi

Dobrze zakładasz? Na początku też mi dziwnie leżało, ale po chwili podszedłem do sprawy jeszcze raz i pasuje. :-)

Jaka ma być to wiedziałem jedynie ze zdjęcia na allegro.

A jak z numerami? Zgadza się pod ten silnik? Musi być dokładnie to co ma być. Jeśli kupiona w serwisie to można zamienić. Przynajmniej serwis w którym kupiłem zapraszał "jakby co".

Edytowane przez fredi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet nie leży bo nie chce wleźć, przed przeglądem próbowałem założyć ale nic z tego. Niby podobna do tej co miałem przed zimą ale jednak nie pasuje(jakby z jednej strony za krótka i za małą). Na aukcjach na allegro podają, że do każdej m1ph2. No ale pooglądam jeszcze fotki i spróbuję.

 

:-)

 

p.s. przegląd zrobiony bez zastrzeżeń....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

To pytanie za 100pkt, jakimi śrubami mocujemy te osłony (silnika i wybieraka) ? Bo jak pogoda dopisze to zamierzam się w to zabrać w sobotę i wolał bym wszystko mieć.

Silnika podejrzewam śruby 10 lub 13, ale czy tylko czy jeszcze jakieś inne ?

I jak w ogóle mocuje się to cholerstwo osłaniające wybierak, może ktoś ma fotkę.

Edytowane przez fred
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fotki nie mam ale osłonę wybieraka przymocowałem następująco. Założyłem osłonę wybieraka tak, że z jednego końca nakręciłem nakrętkę na śrubę od skrzyni a z drugiego końca wsadziłem tymi zaczepami które są w plastiku. Wcześniej musiałem wymienić śrubę od skrzyni bo była za króŧka i nie mogłem tego wszystkiego złapać nakrętką. Hm jaka to była śruba to teraz nie pamiętam ale typowa od skrzyni. Jak przymierzałem to na zaczepach tak wskoczyło, że nie mogłem zdjąć. Trzymało jak diabli ale lepiej przykręcić. Aha, zrobiłem dziurkę na środku osłonki wybieraka po to aby był ewentualny odpływ dla brudu czy nawet oleju.

Co do tej głównej osłony to wszystkie śruby miałem wkręcone wiec odpadł problem ich szukania. Brakowało tylko osłony ;) Teraz nie sprawdze, ale pewnie 10 albo 13.

Paskudnie się montowało choć oryginał. Wiadomo, tu trzeba pociagnąć, tam podłożyć. Osłonę silnika nagrzewałem w domu ale po chwili i tak robiła się sztywniejsza a w garażu było max 6 stopni. Najlepiej aby było ciepło a ja to robiłem na jesieni. Konkretnie przykręcałem to z ojcem. Jeden ciągnął a drugi pasował śrubę ;)

U ciebie powinno być podobnie.

Edytowane przez fredi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystkie śruby miałem wkręcone wiec odpadł problem ich szukania.

Właśnie tego się obawiam, że czegoś tam może nie być ;)

Ale skoro mówisz 10/13 to mam zapas i to różnych długości więc nie powinno być problemów.

I będę miał cieplej, więc już samo wkręcanie śrub będzie łatwiejsze, a co dopiero kombinowanie z osłoną.

Ty miałeś faktycznie paskudną pogodę na takie prace ;)

 

No nic, jak się uda to się pochwalę i może będą jakieś fotki, jak nie zapomnę zrobić zaaferowany pracą ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakbym miał aparat to by były fotki(padł jakiś czas temu a jak zabieram się za porównywanie modeli to zawsze coś przeszkadza ;) )

W tej "pracy" miałem inne atrakcje. Kanał w którym staliśmy był mały. Czyli praca ze zgiętymi nogami choć nie jestem wielkoludem.

Co do czasu takich prac to się przekonałem, że trzeba zaczynać tak aby w razie czego mieć w okolicy otwarty sklep ;)

Ta duża to się trzyma na czterech śrubach. Śruby jak śruby ale ważne aby nie były urwane bo wtedy trzeba wiercić, gwintować.

Tak jak miałem w przedniej dziurze, gdzie przykręcamy ucho(hak) do ciągnięcia. Jakiś magik nie miał oryginalnego haka więc zaczął wkręcać inny i tym samym zepsuł początek gwintu. Znalazłem oryginalny hak ale z przodu musiałem przegwintować dziure.

Edytowane przez fredi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakbym miał aparat to by były fotki

Spoko, ja jak będę robił to telefonem więc jakość niestety nie powali, ale zostaje nadzieja, żę będzie coś widać.

 

Kanał w którym staliśmy był mały.

Ja będę robił leżąc pleckami i "tym niżej" na trawce. Także atrakcje też będą ;)

 

Co do czasu takich prac to się przekonałem, że trzeba zaczynać tak aby w razie czego mieć w okolicy otwarty sklep ;)

I tu jest problem, bo będę bezczelnie wykorzystywał miejsce u kogoś i ze sklepem będzie ciężko, więc mam nadzieję, że nie będzie niespodzianek w postaci nietypowych śrubek. 8, 10 czy 13 mam, ale jak będą jakieś fikuśne rozmiary to będzie kicha.

 

Śruby jak śruby ale ważne aby nie były urwane bo wtedy trzeba wiercić

Narzynki i gwintowniki też się znajdą ale wiadomo, najlepiej bez takich niespodzianek.

 

Nic, zostało trzymać kciuki za pogodę aby była dobra do roboty. Bez deszczu bo jeszcze lakierowanie w planach.

 

Dodano: 06 cze 2012 - 18:22

Był bym zapomniał.

Doposażając auto we wszelakie osłony kupiłem też te boczne zderzaka (fotki mogę dać później), sygnowane przez Polcar, i jakość jest dość przeciętna. Pełno farfocli po wycinaniu i otwory pod śruby też nie powalają dokładnością i jakością.

Zobaczymy jak będzie po montażu, czy będzie się to trzymać jak trzeba.

Edytowane przez fred
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"farelki".

Zgadza się ale miałem nieszczęście, że garaż wąski, niski i na dodatek auto nie mogło wjechać do końca(na przodku stała mała maszyna) także praca z otwartymi drzwiami od garażu. Próbowałem farelkiem ale stałem w lekkim przeciągu i zrezygnowałem ;)

 

Co do śrub to coś mi świta, że te 4 od osłony silnika to były rozmiar 8 a od skrzyni 10. Najlepiej mieć pod ręką kilka rodzajów bo nigdy nie wiadomo co spotkamy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Moja meganka jest "goła" od spodu i tak rozpoznaję temat osłon pod silnik, znalazłem coś takiego: http://allegro.pl/oslona-pod-silnik-megane-i-scenic-i-99-02r-benzyna-i3361289324.html czy będzie pasować??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prosiaczek231, u mnie jest właśnie taka ale to scenic. Już nie pamieŧam czy w megance będzie pasować. Było tych dyskusji, oj było. <zolta> Czasem wystepuje taka duża. Oprócz tej osłony są boczne i przednia , biegnąca wzdłuż zderzaka. To tyle jeśli chodzi o scenika. Od kilku miesięcy nie mam założonej osłony(mówie o tej z twojego zdjęcia) bo wymianiałem uszczelniacz wybieraka skrzyni, teraz zbieram się do konserwacji podwozia więc nie ma sensu zakładać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!