Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

MII zapala po 5-7 sekundach kręcenia.


Misha

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam mały problem. Od 3 miesięcy jest obecny ale od wczoraj stał się bardziej upierdliwy:) Na początku samochód raz na 2 tygodnie miał problem z zapalaniem i tylko rano po kilkugodzinnym postoju. Od wczoraj ma problemy z zapalaniem po 1-2 godzinnym postoju. Objawy są takie że samochód ładnie kręci ale nie wskakuje na obroty, po 3 sekundach wskazówka obrotomierza wskakuje na jakies 250 potem 500 i jak nie dodam gazu to ledwo wskoczy i zapali. Jeżeli zacznie kręcic i od razu nacisne pedał gazu pare razy to wskakuje tak jak powinien. Po zgaszeniu samochodu i ponownym odpaleniu pali na dotyk:) Zapalałem awaryjnie na gazie i to samo więc raczej pompka odpada. Akumulator Warty zmieniany niecały rok temu więc też raczej to nie to. Aha i jeszcze dopiero jak wskoczy na obroty zapala się cała elektryka (dodam że jak włącze zapłon i nie zapale to elektryka działa bez zarzutu). I tak w poniedziałek jade do mechanika ale myślałem że może zrobie jeszcze oględziny samemu;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak jest w twoim silniku, ale w Megi 1 były dwa czujniki temperatury wody.

Jeden odpowiadał za to co pokazują zegary, a drugi dawał sygnał do komputera.

Liczy się to jaki sygnał jest przekazywany do komputera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto po 2 dniach pobytu u mechanika odebrane.. zapalam po nocy.. i dalej to samo.. przecież człowieka może k.....a trafić. A najlepsze że mechanik powiedział że coś tam poregulował i że u niego pali od razu. Chyba zaprosze go do siebie.. może mój garaż ma negatywny wpływ na auto:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zobacze co z tego wyjdzie.

Nic.

Poczytaj o:

1) czujniku położenia wału korbowego

2) czujniku cieczy chłodzącej

3) silniczku krokowym i przepustnicy

4) pompie paliwa.

Poczytaj i pomyśl czy masz podobnie.

Nie ma znaczenia czy to megi, czy szczeniak, jedynie dieslami się nie zajmuj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zobacze co z tego wyjdzie.

3) silniczku krokowym i przepustnicy

4) pompie paliwa.

Poczytaj i pomyśl czy masz podobnie.

 

Pompe paliwa brałem pod uwagę.. ale przy zapaleniu awaryjnie na gazie problem był ten sam.

Przepustnica dawała by jakiś błąd (czyściłem ją pół roku temu i działa bez zarzutu). Co do silniczka krokowego to kiedyś pisałeś w innym wątku że nie ma czegoś takiego.. okazało się że teoretycznie jest ale nie odpowiada za sterowanie otwieraniem przepustnicy. Ale czy w przypadku krokowca nie powinno być wiecej objawow niz tylko jednorazowe zapalenie na zimnym silniku?

 

Czy w przypadku uszkodzonego czujnika cieczy chłodzącej nie powinien włączyć się wentylator chłodnicy zaraz po starcie?

i czy w przypadku uszkodzenia czujnika położenia wału korbowego nie powinny być objawy na gorącym silniku (u mnie są tylko i wyłącznie na zimnym).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytowanie

 

Tyle że właśnie u mnie się nie załącza. Jest dokładnie tak że samochód kręci super ale nie wskakuje na obroty (wskakuje dopiero po 5-7 sekundach. Jak nacisne pedał gazu zaraz po przycisku "start" wskakuje na obroty prawie od razu. Dziwna sprawa.

Co do resetu miałes racje.. nic to nie dało.

 

[ Dodano: 2010-09-23, 20:15 ]

Dokładnie słychać tak :)

http://www.youtube.com/watch?v=QjfIJm463I4

 

z tym że w połowie zagłusza trochę piknięcie rezerwy. Dodam że wyjątkowo długo męczył się ze wskoczeniem na obroty. Normalnie jest z 2-3 sekundy krócej. No i w tym wypadku nie pomagałem mu pedałem gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to problem jest w układzie sterowania wolnych obrotów.

Ale ja nie wiem co, masz trochę inaczej to zorganizowane niż u mnie.

Trzeba poczytać co tam siedzi.

Powiedz jeszcze, czy jak zapalisz to silnik równo pracuje czy szarpie?

Nie wiem czy masz możliwość "przytrzymania" silnika dłużej przed zapłonem. Chodzi mi o to, żeby był czas aby pompa paliwa dobiła paliwo do wtrysków.

No i następna sprawa, paliwo. Kiedy ostatnio tankowałeś?

Rozumiem, że więcej jeździsz na gazie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak: Silnik po odpaleniu pracuje równo (w prawdzie na początku ma 1100 obrotów jak jest zimny a potem jak się rozgrzeje spada na ok 900 i tak już zostaje. Cały czas pracuje równo. Silnik jak najbardziej moge przytrzymać dłużej przed zapłonem. Próbnie już tak robiłem żeby posłuchać czy pompka się uruchamia i słychać było że działa ale nie zostawiałem przytrzymania na dłużej. Jutro może sprawdze:) Z paliwem przyznam się szczerze jest najbardziej podejrzana sprawa bo tankowałem z 3 miesiące temu.. dzisiaj sprawdzałem i mam 13l benzyny w baku. Od początku najbardziej wydawała mi się podejrzana pompka tylko że na gazie tak samo nie chciał zapalić. Ale ja się tak łatwo nie poddam i wyłapie winowajce:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym radził zatankować nowego paliwa i zobaczyć co będzie. Nie sugerował bym się że na gazie jest podobnie, na razie. Co do obrotów to wydaje mi się, że masz deczko za wysokie na rozgrzanym silniku powinny się lekko wahać w okolicy 750 rpm.

Poszukam u siebie jakiś materiałów, ale najpierw muszę rozpracować jak to tam jest zorganizowane ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!