Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pomoc przy wyborze Megane/Scenic


Rekomendowane odpowiedzi

m4rin3r0,

Jak na kombi to trochę za słaby silnik 1,4 - oprócz Megi II 1,6 mam megan classic 1,4 RN z 97r i stwierdzam, że w pewnych sytuacjach brakuje mu pary. Zwróć uwagę czy działa klima, oraz jeśli ma wspomaganie hydrauliczne sprawdź w maksymalnym skręcie kół czy nie ma zgrzytów podczas jazdy. Sprawdź również tylne nadkola czy nie ma ognisk korozji (u mnie się niestety pojawiły). Dodatkowa uwaga aby sprawdzić czy auto było bite zwróć uwagę na wszystkie przerwy w karoserii czy są tej samej szerokości. Cena jest w sumie ok, ale jaki ma przebieg to jakoś się nie doczytałem chyba, że przegapiłem.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtrącę co do silnika - sam posiadam 1.4 16V w kombi i nie uważam, żeby to był tak słaby silnik. Zależy jak ktoś jeździ - nie można uogólniać. Ja np nauczyłem się jeździć maluchem, potem miałem poloneza. Oba te auta nie są demonami prędkości, ale właśnie jeżdżąc autami z małą mocą przekonałem się jak należy auto prowadzić, by nie stwarzać zagrożenia (nieprawidłowe wyprzedzanie, itp). Teraz jak wsiadłem do Megi widzę znaczną różnicę przyśpieszeni pomiędzy polonezem a megane (co jest oczywiste) i mając nawet te 95 koni pod maską wiem, że mi wystarczą w sytuacjach, w których będę wyprzedzał. Dlatego to nie jest tak, żę 1.4 w kombi jest za słabe - w zależności od tego jak kto jeździ to dla niego będzie słabe albo nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak tylko ludek umie jezdzic 16v i kreci ja wysoko (przypominam ze nasze silniki maja 95KM dopiero przy 6000 obrotów) to nie bedzie to za slabe auto. Osobiscie nigdy nie dokrecilem przy jezdzie po miescie do 6000, kilka razy na wyscigach, ale to inna bajka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam 16V obecnie i całkiem przyjemnie się jeździ 75 KM o podobnej wadze co megane kombi ;) wiec uważam ze zmienię auto na większe o podobnych osiągach - a rajdowcem nie jestem i już wyrosłem z deptania gazu w podłogę i ostrego hamowania przed światłami ;)

 

jutro jadę oglądać tą białą sztukę ;) z łodzi.

dziekuję za wskazówki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CareK, użytkownik jt pisze o megane 1.4 z 97 roku, kiedy nie było jeszcze silnika 16v tylko był 8v i miał 75 KM co jest znaczącą różnicą ;-) Widać jt nie bardzo ogarnia specyfikę MI :-P

mam 16V obecnie i całkiem przyjemnie się jeździ 75 KM
16v miał 95km, a 1.4 70 lub 75km w zależności od wersji, nie było wersji 16v o mocy 75km
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dostałem od gościa więcej zdjęć tej białej megane kombi

 

oto link

http://m4rin3r0.fotosik.pl/albumy/278760.html

 

 

treść wiadomości mail od gościa

To są miejsca w których są maluśkie wgniotki i w dwuch czy w trzech

miejscach są minimetrowe ślady korozji. Lewy błotnik był uderzony na

parkingu przez kobietę.Błotnik został wymieniony na nowy ale minimalnie

różni się kolorem.Ale co najważniejsze samochód nie ma szpachlówki.

 

powiedzcie czy nadal warto jechać ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

m4rin3r0, ja bym sobie odpuścił, po zobaczeniu zdjęć doszedłem do wniosku, że wkład finansowy będzie większy niz 200 PLN. (no chyba, że nie przeszkadzają Ci wrzody na lakierze i flejtuchowate wnętrze, a to tylko spostrzeżenia wizualne. Nie wiadomo jaki stan techniczny.)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli z mechanicznej strony nie trzeba będzie nic robić to poprawki lakiernicze pochłoną większe nakłady

 

odpuszczam sobie tą sztukę - szukam dalej ;-)

 

Pozdrawiam

 

[ Dodano: 2007-09-27, 12:40 ]

Jak napisał CareK, on szukał swojej 4 tygodnie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!