Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

[MII / SII] automatycznie skladane lusterka


DrNO

Rekomendowane odpowiedzi

Moim zdaniem ta dodatkowa blokada miesza w układzie..

Trzeba sprawdzić czy masz odpowiednie potencjały pobrane do sterowania i jak ta dodatkowa blokada wpływa na podstawowy układ zamykania auta.

W megankach i sceniolach II gdzie brak takiego ustrojstwa do blokowania klamek wewnętrznych wszystko działa poprawnie.

W Twoim przypadku układ jest adoptowany do konkretnego i odmiennego auta więc i rozwiązanie podłączenia musi być indywidualnie do niego dostosowane.

Ile udało mi się ze schematu odczytać i zrozumieć zależności tyle wyżej napisałem, więcej niestety zdalnie nie jestem w stanie podpowiedzieć.

Dokładnie tak samo by było, jakby to chciał ktoś w maździe, albo innym VW zastosować, też nie wiedziałbym czy to poprawnie zadziała.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem że ten układzik może nie współdziałać z moim autem. Ale pełen nadziei i optymizmu może uda mim się coś z tego ustrugać. Jak będę miał chwile to na spokojnie wszystko pomierzę. Sprawdzałem CLIPEM to w UCH mam nieaktywną SUPERBLOKADĘ. Zmieniłem konfigurację na Z SUPERBLOKADĄ to po zamknięciu auta i tak można było od środka otworzyć drzwi. Nawet po dwukrotnym naciśnięciu przycisku na karcie. Jedyna zmiana jaka była to kierunki przy zamknięciu migały bardzo szybko 3 lub 4 razy. Tak że nie wiem po co ten drugi silniczek w zamku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Odkopię bo chciałbym zrobić zamykanie lusterek na dwuklik. Lusterka na razie mam manualne ale to nie problem, położę sobie całą instalację wg schematów. Problem mam z superblokadą. Według serwisówki obsługuje ją UCH w wersji N2 i N3, a ja mam N1. Mimo to aby mieć pewność aktywowałem sobie ją (i zabezpieczenie przed dziećmi też tak na wszelki, ale podobno to nie działa na dwuklik) używając Maxiecu i sprawdzałem czy pojawia się 12V na odpowiednich pinach w UCH ale faktycznie to nie działa. Jedyna opcja na dwuklik to wykorzystać domykanie ale nie mogę znaleźć jak to jest realizowane. UCH N1 obsługuje impulsowe podnoszenie (mimo że nie mam takich szyb) więc może jest szansa tylko nie znalazłem opisu skąd wychodzi sterowanie po dwukliku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja niestety nie pomogę. Nie rozpatrywałem takiej wersji gdyż uznałem ją za zbyt rozbudowaną i mało ergonomiczną.

Innym problemem jest w takim układzie rozkładanie lusterek przy otwieraniu auta.

Będziesz klikał 2 razy w przycisk otwierania??

Przecież UCH nie zna takiej komendy.

Będziesz więc musiał i tak zrobić układ podstawowy uzależniony od zamków bo nic innego na przyciski karty czy czujniki pod klamkami, a szczególnie te otwierające nie reaguje..

Może być jednak trudność te dwa oddzielne sterowania ze sobą pożenić.

A dwa oddzielne układy, jeden do składania drugi do rozkładania lusterek, to przerost formy nad treścią skoro można to zrobić prościej, taniej i z doświadczenia wiem, bezawaryjne.

Gdzieś jest na początku tego tematu opisana wersja ustrojstwa, która zlicza kliknięcia w przyciski karty ale z tego co wiem, to chyba tylko prototyp powstał.

Nie pojawiła się też od tego czasu ani jedna informacja czy i jak to działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będziesz klikał 2 razy w przycisk otwierania??

Przecież UCH nie zna takiej komendy.

Jest coś podobnego, choć tu raczej nie ma wymogu max. 3 sek. między kliknięciami i działa to w specyficznych warunkach. Gdy auto jest zamknięte superblokadą pierwsze naciśnięcie otwiera drzwi kierowcy i klapkę wlewu paliwa, a drugie pozostałe drzwi i klapę - taki opis jest w serwisówce. Nie wiem czy musi być aktywna funkcja selektywne otwieranie drzwi i pokryw, ale raczej nie, bo to jest odrębna funkcjonalność. To tak na marginesie bo rozkładanie lusterek zamierzałem zrobić na jeden klik.

Inna opcja którą rozważam z powodu nieobsługiwanej superblokady i problemów z namierzeniem domykania, to użycie trzeciego przycisku karty. Mam MII HB od trzech lat i użyłem go może 3 razy i to chyba tylko w celu sprawdzenia czy działa, bo nawet nie pamiętam sytuacji abym tego potrzebował. Jeśli funkcja otwierania kartą i przycisk na klapie są odseparowane to może się udać. Widzicie jakieś zagrożenia?

Edytowane przez kaag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy auto jest zamknięte superblokadą pierwsze naciśnięcie otwiera drzwi kierowcy i klapkę wlewu paliwa, a drugie pozostałe drzwi i klapę - taki opis jest w serwisówce. Nie wiem czy musi być aktywna funkcja selektywne otwieranie drzwi i pokryw, ale raczej nie

Auto nie musi mieć superblokady. Wystarczy w konfiguracji UCH zaznzczyć "selektywne otwieranie drzwi i pokryw". Wówczas pojedyncze naciśnięcie przycisku otwiera tylko drzwi kierowcy a podwójne naciśnięcie przycisku otwierania otwiera wszystkie drzwi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zagrożeń raczej nie widzę ale niepotrzebne komplikacje czegoś co działa identycznie (składa i rozkłada lusterka) z mniejszym nakładem sił i środków.

jedyna różnica to wybiórcze stosowanie kiedy auto ma być zamknięte, a lusterka poskładane albo otwarte.

Znając życie, to na każdym parkingu ogólnie dostępnym i tak będziesz lusterka składał.

A w swoim garażu gdzie nie muszą być poskładane to tylko 2 cykle zaoszczędzisz.

Tu zresztą głównym powodem zabudowania tego układu było zaoszczędzenie przełącznika lusterek, który przy tylu ręcznych przełączeniach długo by nie wytrzymał.

Od czasu zabudowy przełącznika użyłem tylko kilka razy, by złożyć lusterka w czasie mijania innego auta na przysłowiową gazetę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aniewa wiem o tym, tak jak napisałem to dwie odrębne funkcjonalności, u mnie i tak nie zadziałają bo są obsługiwane przez UCH od N2.

gojgien wiem że to dodatkowe komplikacje i często z tego nie skorzystam, ale jak już robię automat to chcę sprawdzić wszystkie możliwości, porównać koszty itd.

jedyna różnica to wybiórcze stosowanie kiedy auto ma być zamknięte, a lusterka poskładane albo otwarte.

Chodzi o to, żebym nie musiał pamiętać, że muszę coś przełączyć przed wyjściem z auta jeśli chcę zostawić lusterka rozłożone, ale kto wie, może po roku używania uznam, że nie jest to potrzebne.

Z drugiej strony dobrze mieć wybór, zawsze mogę zmienić sterowanie składaniem. Najchętniej zrobiłbym to na dwuklik z domykaniem, ale zaczynam dochodzić do wniosku, że nie będzie to działać gdy nie ma choć jednego modułu przy silniczku podnoszenia szyb, a być może i przełączników impulsowych, co skreśla taką opcję z powodu dodatkowych kosztów.

edit:

Mam jeszcze jeden trop, sterowanie otwieranym dachem. Zamykanie ponoć jest aktywowane przytrzymaniem przycisku na karcie około 2sek, ale zezwolenie to 0V a brak 12V.

Edytowane przez kaag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!