Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Różne problemy


jezior85

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Was!

Otóż w mojej Megance ('04, diesel 1.5, 60kW) zakupionej w maju tego roku ostatnimi czasy zaczęły zastanawiać mnie pewne rzeczy (których wcześniej nie było):

1. Często po odpaleniu auta drży karoseria. Początkowo myślałem, że na początku przy zimnym silniku jest to normalne (tym bardziej, że temperatury powietrza spadają). Ale okazało się, że jednak nie - przy ciepłym silniku też jest to mocno odczuwalne. Czasami to mi wstyd kumpla przewieźć bo na postoju czuję się jak w traktorze :/ (co trzeba wymienić/naprawić/sprawdzić?)

2. Lewe przednie koło puka przy skrętach (na postoju i w trakcie jazdy). Okazuje się, że sprężyna nie obraca się wraz z kołem. Po skręcaniu zostaje ona w pewnym miejscu i gdy odpowiednio się już napręży (dalej kręci się kierownicą) odskakuje do prawidłowej pozycji - to powoduje że w kabinie słychać głuche puknięcia.(co trzeba wymienić/naprawić/sprawdzić?)

3. Po otwarciu klapy silnika i zdjęciu z niego plastikowej osłony okazało się, że na silniku jest olej - równomiernie na całej górnej pokrywie (jakby naprószony). Pomyślałem, że może to od tej gumowej rury która biegnie od tyłu silnika w kierunku okolic chłodnicy (średnica tej rury to ok. 5-6cm). Po odpaleniu auta i gazowaniu na jałowym biegu ów rura bardzo mocno się nadyma (tuż nad silnikiem robi się spory balon - obroty ok. 2500) - czy to normalne? Niestety nie stwierdziłem skąd wspomniany olej!?

 

Bardzo Was proszę o porady na temat opisanych dolegliwości mojej Megi.

 

 

Poprawiłem temat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad1) poduszki silnika - trzeba sprawdzić.

Ad2) Masz dobrze, sprężyna nie ma się kręcić, ona jest ustawiona cały czas w jednakowym położeniu, masz problem z łożyskiem McPersona.

 

Odsyłam do szukajki doczytasz więcej wiedząc czego szukać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rura to chyba z turbiny do chłodncy powietrza i raczej nie powinna w jakis ZNACZĄCY sposób zwiększać swojej objętości, moze przy wyższej prędkości obrotowej nadyma się jeszcze bardziej i gdzieś przepuszcza a olej wtedy delikatnie bryzga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz dobrze, sprężyna nie ma się kręcić,

Owszem, tak było w megane I gdzie sprężyna stoi w miejscu. Zauważ, że kol. jezior8 pisze o megane II. Tu sprężyna obraca się razem z kolumną mc.Persona, co nie zmienia faktu, że objawy które u niego występują są spowodowane zatartym łożyskiem obrotowym kolumny amortyzatora. Umiejscowione jest ono wysoko we wnęce - kielichu amortyzatora.

Jezior85 na 95 % drżenie jest spowodowane poduszką silnika znajdującą się od strony rozrządu.

Poczytaj, problem wielokrotnie poruszany na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś po zmianie oleju okazało się że jak zdjąłem pokrywę plastikową silnika to był na niej olej. Olej był rozlany tak jak u Ciebie naprószony. Okazało się że miałem zerwaną jakąś blokadę która odpowiada za odpowiednie dokręcenie filtra oleju. Bez blokady dokręcili tak filtr, że przesunęły się jakieś uszczelki i bryzgało olejem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) A nie miałeś błędów na kompie? Ja myślałem że to też poducha choć i może moja też w najlepszym stanie nie jest ale diagnosta podsunął mi pomysł że jeśli terkocze i telepie może jeden wtryskiwacz nie podawać paliwa albo lać i nie dawać mgiełki i wtedy chodzi tak jak by nie hulało na jednym garze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, ostatnio zauważyłem, że obudowa jednego z wtryskiwaczy jest zalana olejem. Pozostałe są czyste. Co to może oznaczać? Czy tak jak napisał 'kepa416' może być uszkodzony wtryskiwacz? Uszczelka? Ile kosztuje wtrysk i jego wymiana?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie puszcza uszczelka w gnieździe wtryskiwacza, koszt uszczelki ok. 2 zł.

Spróbuj dociągnąć jarzmo wtryskiwacza albo wymień tę uszczelkę pod wtryskiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam ponownie.

Jeżeli chodzi o lewe koło to rzeczywiście chodziło o łożysko mcPersona + poduszka (naprawione - dzięki!).

Wtryski są ok - olej na jednym z nich był spowodowany prószeniem oleju z rury, o której wcześniej pisałem.

Jeżeli chodzi o drgania to wymieniłem górną prawą poduszkę silnika (drgania ustąpiły, ale...)

Po wymianie poduszki 2 dni były ok. ale dzisiaj jak odpaliłem samochód to myślałem, że się wścieknę! Drgał tak jak poprzednio - więc wydaje mi się, że uwalona poducha była wynikiem telepania silnika! Postanowiłem trochę przygazować - wysokie obroty silnika na każdym z biegów po ruszaniu z czerwonego. Na kolejnych światłach było już znacznie lepiej, a jak już dojechałem do domu to było ok. Co to może być? Może coś się zasyfiło i trzeba od czasu do czasu przedmuchać? (np. EGR?! - zgaduję).

 

To co wiem:

- żadnych błędów na kompie

- przebieg 95kkm a rozrząd jeszcze nie wymieniony (już nie długo)

- delikatny wyciek oleju z misy olejowej od strony rozrządu (zostanie uszczelniona przy zmianie rozrządu)

- nadymanie się rury nad silnikiem wg mechanika jest normalne (również jeżeli chodzi o wyciek z niej niewielkiej ilości oleju tuż przy klamrze)

- po rozgrzaniu/przedmuchaniu auto na jałowym cichnie, ale wciąż wydaje mi się, że na wyższych obrotach jest za głośne (ale przynajmniej nie telepie)

- interesujące jest to, że w trakcie jazdy po delikatnym naciśnięciu pedału gazu (tak aby spalanie nie było 0 l/100km) słychać tak jakby drugi głos silnika - najlepiej gdy jedzie się na 3 biegu (ok.50km/h)

- wymieniona prawa poduszka silnika

- wymieniony filtr powietrza

 

Bardzo proszę Was o pomoc - podsuwajcie pomysły, wszystko będę sprawdzał na bieżąco. Póki co zbieram na rozrząd+uszczelkę+pompę, resztę będę sprawdzał.DZIĘKI!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyłącze się do tematu. Mam podobne objawy, jeżeli chodzi o drgania. Podejrzewałem, wtryski i dodałem dodatek Liqui Moly na poprawe pracy wtrysków, lecz nie pomaga. Teraz stawiam na poduszkę. Pytanie, od której zacząć?? Prosze o radę. Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz stawiam na poduszkę. Pytanie, od której zacząć?? Prosze o radę. Dzięki
Jezior85 na 95 % drżenie jest spowodowane poduszką silnika znajdującą się od strony rozrządu.

Poczytaj, problem wielokrotnie poruszany na forum.

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o drgania to wymieniłem górną prawą poduszkę silnika (drgania ustąpiły, ale...)

Po wymianie poduszki 2 dni były ok. ale dzisiaj jak odpaliłem samochód to myślałem, że się wścieknę! Drgał tak jak poprzednio - więc wydaje mi się, że uwalona poducha była wynikiem

telepania silnika! Postanowiłem trochę przygazować - wysokie obroty silnika na każdym z biegów po ruszaniu z czerwonego. Na kolejnych światłach było już znacznie lepiej, a jak już dojechałem do domu to było ok. Co to może być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
Jezior85 na 95 % drżenie jest spowodowane poduszką silnika znajdującą się od strony rozrządu.

Poczytaj, problem wielokrotnie poruszany na forum.

 

Wymieniłem poduszkę od strony rozrządu. Drgania jakby ustąpiły, ale po 1 dniu powróciły. Słyszałem drgania stojąc na biegu jałowym. Drgania przeniosły się na środek auta. Wydawało mi się, że bedzie to poduszka tylnia (kość od skrzyni), ją także wymianiłem i niestety w dalszym ciągu czuję drgania. Co sądzicie???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kkrzysiek6,

póki co wymieniłem (bo już czas najwyższy) rozrząd, pompę wody, uszczelkę pokrywy zaworów, świece żarowe, olej, filtr oleju... miałem nadzieję... - ale brak poprawy jeżeli chodzi o drgania silnika.

To co zaobserwowałem jest opisane tutaj: opis problemu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!