Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Poduszka silnika przy rozrządzie


cin0

Rekomendowane odpowiedzi

blaz - a czy u Ciebie po wymianie tej poduszki przy rozrządzie ustąpiło szarpanie autem przy dodawaniu/ujmowaniu gazu? Ja mam ten sam problem, oglądałem tę poduszkę środkową (tylną) i wygląda OK, natomiast ta przy rozrządzie jest zerwana i silnik rzeczywiście goni przód tył. Na razie planuję wymienić tę przy rozrządzie i mam nadzieję, że mi to pomoże, bo to szarpanie jest rzeczywiście uciążliwe.

 

A odnośnie poduszki środkowej (tylnej) - sprawdzałem ją ruszając silnikiem i podważając łomem i luz jest tylko w pionie po stronie grubszej śruby (od strony tyłu auta) i nie wiem, jak ocenić, czy to jest OK, czy też nie. Jak mocno może ruszać się w pionie ta łapa?

Edytowane przez leelook
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Koledzy taka sytuacja: zmieniłem w kwietniu prawą górną poduszkę, zrobiłem od wymiany jakieś 4 tys km, dziś sobie jadę w trasie, jedzie ciężarówka i za nią 2 auta, jadę na 4rtym biegu i szykuję się na wbicie 3jki i but żeby jakoś to wyprzedzić, wbijam 3jkę i nagle strzał spod maski, auto wpadło w wibracje, zjeżdżam na pobocze i co? pękła śruba poduszki:/

thumb_hosting_zdjec_1406226848__srub_a.jpg

 

ale czemu? co się jej stało? odkręciła się czy coś? niestety nie obeszło się bez lawety:(

 

Mnie dokładnie to samo dziś spotkało. Rozumiem że zerwałeś śrubę, ale czy wymieniłeś tylko śrubę czy poduszkę też nową dałeś? Po zerwaniu śruby w tej poduszce u góry w jakim stanie były pozostałe? Były ok? Czy może też się mogły uszkodzić.?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

WItam, mam pytanie do osób, które wymieniały już poduszkę przy rozrządzie. Rozglądam się w internecie za nią i korzystnie cenowo wypadają takie firmy jak DELPHI, CORTECO i SASIC. Hutchinson jest rzeczywiście najdroższy. Co polecacie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dla potomnych.

Objawy szarpanie auta przy dodawaniu/ujmowaniu gazu, szarpanie przy ruszaniu (ruszałem jak bym się uczył jeździć), ruch lewarka przy dodawaniu i odejmowaniu gazu od 1cm do około 2-3 na oko zależnie jak gwałtownie dodasz i odejmiesz gazu. 5 mechaników stwierdziło, że to poduszka przy rozrządzie. Wymiana nic nie pomogła a 300 zł poszło. Na własne ryzyko i odpowiedzialność wymieniłem poduszkę kierowcy cena około 70-90 zł wymiana około 50zł.

Wszystko ustąpiło ;) nowe auto, znów żona może nim jeździć. Do tej pory gasł jej, szarpał i Bóg wie co,

stara poduszka wygląda normalnie, nie jestem w stanie stwierdzić czy jest uszkodzona, mechanik powiedział wprost nie jestem w stanie stwierdzić czy jest do wymiany czy nie! Wymiana na moją odpowiedzialność. Wymiana pomogła, sumując dodaje gazu i ujmuje nie ma szarpnięć, skoków, dławień nie wiem jak to opisać (byli tacy co mi sprzęgło chcieli wymienić) lewarek ani drgnie może 2mm ;)auto sztywniejsze się zrobiło a zmiana biegów i puszczanie sprzęgła to teraz przyjemność :)

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam. Również mam właśnie problem z szarpaniem silnika przy dodawaniu gazu, odpuszczaniu. Już kiedyś tak miałem i wymiana tylnej poduszki pomogła ( tej pod silnikiem ). Tak więc zapewne i tym razem wymiana pomoże. Choć nie piszę w tej kwestii. Sprawdzałem pod maską poduszkę przy rozrządzie, którą wymieniałem bodajże nie całe 2 lata temu i nie daje mi spokoju położenie gumy tejże poduszki.

 

thumb_hosting_zdjec_1457281962__20160306_165058.jpg

 

Ta guma z tego co pamiętam była na środku, a teraz styka się z metalową obudową poduszki, nawet od dołu widać jak się odcisnęła ta guma do dolnej gumy i że jest względem niej przesunięta do tyłu. Wygląda to tak jakby cały silnik się przesunął w stronę bagażnika. Nie bardzo wiem dlaczego tak się stało a wydaje mi się iż tak wcześniej nie było. Może wy macie jakieś pomysły ?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, wiem jak ta poduszka wygląda gdy puści płyn ( wcześniejsza właśnie mi puściła :P ). Lecz nie o to pytam, po prostu nie wiem czy to normalne że ta guma styka się z metalem. Wygląda to tak jakby cały silnik mi się przesunął do tyłu. I teraz właśnie nie wiem czy to tak ma być czy jednak coś się porobiło.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Rafalfunia, która to ta poduszka kierowcy?

U mnie niby sprawdzali i wszystkie są ok ale jak za taką cenę można wymieniać.

 

U mnie tez sprawdzali i też niby było ok :)

wymieniłem tą która "się nie psuje " pod skrzynią.

Chyba najtańsza ze wszystkich poduszek,

niestety nie widać jej zużycia wygląda jak nowa,

chyba guma się starzeje i przestaje trzymać, nie mam pojęcia co ale pomogło.

 

Dodano: 14 maj 2016 - 11:40

Witam. Również mam właśnie problem z szarpaniem silnika przy dodawaniu gazu, odpuszczaniu. Już kiedyś tak miałem i wymiana tylnej poduszki pomogła ( tej pod silnikiem ). Tak więc zapewne i tym razem wymiana pomoże. Choć nie piszę w tej kwestii. Sprawdzałem pod maską poduszkę przy rozrządzie, którą wymieniałem bodajże nie całe 2 lata temu i nie daje mi spokoju położenie gumy tejże poduszki.

 

thumb_hosting_zdjec_1457281962__20160306_165058.jpg

 

Ta guma z tego co pamiętam była na środku, a teraz styka się z metalową obudową poduszki, nawet od dołu widać jak się odcisnęła ta guma do dolnej gumy i że jest względem niej przesunięta do tyłu. Wygląda to tak jakby cały silnik się przesunął w stronę bagażnika. Nie bardzo wiem dlaczego tak się stało a wydaje mi się iż tak wcześniej nie było. Może wy macie jakieś pomysły ?

 

Pozdrawiam

 

Coś jest nie tak, u mnie tak nie ma jest na środku chociaż trochę miękka,

silnik małym palcem można pchnąć i się buja.

Ale jest na środku, nie tak jak u Ciebie.

Wygląda na uszkodzoną ( nie jestem pewien czy ona się wylewa??? )

teoretycznie jest to hydrauliczna poduszka ale chyba tylko z nazwy,

rozcinał ją ktoś ? :)

Edytowane przez Rafalfunia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam. U mnie również występuję szarpanie silnikiem widoczne na głównej poduszce koło rozrządu. Wszystkie poduszki wymieniłem na nowe Hutchinson. Widoczne uszkodzenia były tylko na dolnej poduszce. Nie przyniosło to poprawy i nadal szarpie. Obecnie usztywniłem górna poduszkę, żeby tak nie latała, blokując ją dwoma wspawanymi blaszkami. Jest znacznie lepiej. Zastanawiam się czy przyczyna nie leży po stronie przepustnicy która może nie odcina powietrza w odpowiednim czasie po puszczeniu gazu i wówczas następuje szarpnięcie, zamiast łagodne przejście do hamowania silnikiem. U mnie występuje również lekkie szarpnięcie przy zmianie biegów. Spróbowałem wcisnąć na stałe czujnik wysprzęglenia przy pedale sprzęgła i wówczas to szarpnięcie przy zmianie biegów ustępuje. Czujnik wpływa na pozostanie przez chwile obrotów po wysprzęgleniu na wyższych obrotach (nie spadają szybko w dół). W związku z czym ten pomysł o przepustnicy. Chyba trzeba będzie pojechać do serwisu i sprawdzić pod clipem.

Usztywnienie poduszki sie nie sprawdziło. W prawdzie szarpniecie jest mniejsze ale za to drgania silnika przenoszą się na karoserie. Czy u was podczas ruszaniem samochodem do przodu i w tył na załączonym biegu i przy wyłączonym silniku poduszka silnika porusza się mocno w przód i w tył obijając się o metalową obudowę ? Wygląda jak by poduszka była za miękka, ale przecież jest nowa i stara zachowuje sie tak samo. W silnikach diesla 1.5 jest taka sama poduszka tylko dodatkowo jest jeszcze poduszka blokująca ruchy przód tył podobnie jak dolna poduszka silnika. Może u nas takiej poduszki po prostu brakuje ?

Edytowane przez artur507
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!