Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

wysokie obroty


grabek246

Rekomendowane odpowiedzi

Ale panowie takie podawanie rozmiarów nic nie da z tego co w serwisie mi powiedzieli bo po samym silniku serwis nie jest w stanie uszczelki znaleźć trzeba po numerze przepustnicy bo podobno do tych samych silników mogły być 3 modele przepustnic i w intercarsie też mi tak powiedzieli bo też miałem kupić oryginały. Najlepiej jest rozebrać i jechać z przepustnicą bo ja tak zrobiłem, wtedy koleś zmierzył przepustnicę i dał mi uszczelkę.

 

A jeszcze napiszę ci objawy uszczelki uszkodzonej jakie u mnie były: po zapaleniu silnika zimnego obroty na poziomie 1500, autko chodzi głośno w miarę, po wyjechaniu z garażu i ujechaniu 400m gdy sprzęgło wciskałem obroty podskakiwały na 1800-2000 i falowały w tym przedziale i autko wyło, dodatkowo przy zmianie biegu obroty wolno strasznie leciały w dół i było tak jakbym przy zmianie biegu gazu nie puszczał, delikatnie potrafił szarpnąć. Jak jest tak u ciebie to uszczelka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelki są tylko w jednym rozmiarze. Innych nie ma do tego modelu - pytałem nawet z ciekawości w ASO. Jakby przepustnice miały różne wymiary to by też musiały być różne kolektory ssące i obudowy filtrów. A co do Panów z Intercarsu to ich katalogi bywają bardzo zawodne. Już niejednokrotnie coś u nich kupowałem i się okazywało, że nie pasuje. Znajomy brał cylinderki hamulcowe do golfa II i stwierdzili, że są 3 rodzaje - a tak na prawdę był tylko 1 i żaden inny do tego modelu auta, który podał. Więc jeśli ktoś ma zamiar założyć na przepustnice oring np. od sracza bo akurat taki rozmiarem może być dobry. To jest to jak najbardziej sensowne, żeby podać wymiary.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co nie znaczy że przyczyna może być identyczna.

Też są uszczelki

schowek01b.jpg

O jak dobrze pamiętam w silnikach gaźnikowych i z monowtryskiem w przypadku nieszczelności w układzie dolotowym mieszanki paliwa występowały podobne objawy + problemy z zapalaniem silnika. Dodatkowo dochodzi elemnt nr 7.

Patrząc na powyższy rysunek w silnikach z monowtryskiem 1,4/1,6 8V rozebranie i uszczelnienie doloty jest znacznie mniej skomplikowane.

W silnikach 1,4/1,6 16V już tak różowo nie jest, a w Scenicach I phII już trzeba się nieźle nagimnastykować. Przeszkadza plastikowe podszybie i chyba żeby się do niego dostać najlepiej byłoby jego zdjęcie. Na razie nie próbowałem u siebie, ale chyba będę sie musiał tym zająć. dlatego tak usilnie próbuję zebrać maksimum informacji na ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P_r_z_e_m_o, pomoże ci na bank ten manual mih00, jest bardzo dobry i spokojnie wg niego sobie wszystko zrobisz. Mi to pomogło bardzo chociaż filozofii z tym nie ma ale lepiej wg mnie sobie przeczytać dla wprawy :)

 

Innych nie ma do tego modelu - pytałem nawet z ciekawości w ASO

No to wychodzi że każdy mówi co innego, normalka jak to zwykle bywa.

 

Więc jeśli ktoś ma zamiar założyć na przepustnice oring np. od sracza bo akurat taki rozmiarem może być dobry. To jest to jak najbardziej sensowne, żeby podać wymiary.

Nie od sracza tylko od innego auta który wymiarem pasuje a znacznie taniej wychodzi. A w coś takiego że akurat w serwisie mają oryginały itp to nie uwierzę bo trwałość jest dokładnie taka sama na przykładzie uszczelek np. Ja akurat kupowałem oring w sklepie z częściami do VW, skody itp i tak się zdało że pasowało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie oringi można przecież kupić w sklepach z hydrauliką, ja jak wymieniam podobne uszczelki to jadę do sklepu z częściami do ciągników rolniczych, biorę uszczelkę na wzór i zawsze coś się dobierze. Koszt od 20gr do 1,50zł (więcej nie płaciłem). Co więcej, oringi ciągnikowe są często olejoodporne (itp) i dłużej zachowują właściwości niż oryginalne uszczelki.

 

w Scenicach I phII już trzeba się nieźle nagimnastykować.

Dokładnie, dlatego zleciłem to mechanikowi, który robi to na co dzień. Sam robiłem podejście, ale tylko się naszarpałem na próżno bo tam nic nie widać. Co innego w Megankach, jest lepszy dostęp od tyłu i od góry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie gumowe o-ringi spokojnie wytrzymują temperaturę do 150°C. A ja nie sądzę żeby była wyższa. Problemem jedynie będzie to, żeby pod wpływem temperatury guma nie twardniała i po pewnym czasie nie popękała. Jeżeli o-ring "ze sracza" spełni te warunki nie widzę problemu żeby taki założyć. :)

Manual czytałem i jest bardzo dobry, brakuje jedynie wymiarów o-ringów.

Nie wierzę, że nie można dostać odpowiednich uszczelek z decydowanie niższej cenie. Koszt wyprodukowania takiego uszczelnienia to koszt kilku kilkudziesięciu groszy. Po za tym takie uszczelnienia nie produkuje się w jednostkowych ilościach tylko w tysiącach sztuk. Takie o-ringi na 100% nie są tylko stosowane jako uszczelnienie przepustnicy, są to typowe elementy (ekonomika produkcji), które produkuje na pewno wielu producentów. Ważne, żeby znaleźć odpowiednie uszczelnienie w normalnej cenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P_r_z_e_m_o zgadzam się w całej rozciągłości z Twoją wypowiedzią. Ja bym może też zastosował o-ring "od sracza" ale nie miałem czasu szukać. Obawiam się tylko tego, że na skutek zmian temperatury (zwłaszcza w sezonie zimowym) może takie cudo, tak jak pisałeś, szybko skruszeć. Mam jeszcze pewien pomysł jeśli chodzi o scenika. Jakbyś odkręcił sobie poduszkę pod skrzynią to wtedy można przechylić silnik do przodu. Może to by wystarczyło żeby tam się dostać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli chodzi o scenika.

Problem polega na tym, że praktycznie cała puszka filtra i przepustnica schowana jest pod plastikowym podszybiem. Opuszczenie silnika nie na wiele się zda.

Jeżeli ma się odpowiednie przedłużki to odkręcenie puszki filtra, a potem przepustnicy nie będzie problemem, ale trzeba się nagimnastykować. Jeżeli zdjęło by się cały ten plastik to problemu nie ma.

Acha, dla jasności problem, dotyczy tylko Sceników, 1,4 /1,6 16V które mają filtr powietrza i przepustnicę za silnikiem, czyli na pewno K4M700 i K4J750

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

grabek246, no jeżeli objawy masz identyczne to też gdzieś bierze ci lewe powietrze. Patrząc na ten rysunek to wg mnie może brać na kolektorze dolotowym.

Ale nie wiem jakie tam dojście jest i czy aby na pewno to jest to.

Gdzieś czytałem że można popsikać trochę wd40 w okolice tych uszczelek i jak zassie tego trochę to silnik powinien zacząć delikatnie przygasać. Możesz sprawdzić ewentualnie.

Bo raczej krokowy silnik jest ok bo nawet na ciepłym by tak było.

Zobacz sobie jeszcze czy gdzieś nie masz jakiegoś wężyka naderwanego delikatnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak trzyma wysokie obroty a później jest wszystko w porządku to może być wina zacinającego się silniczka krokowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!