Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kontrolka świec żarowych, ciągle, ale sporad


supaplex

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

Tak informacyjnie opiszę sytuacje sprzed roku - dwóch około

- dwukrotnie zmieniałem już EGR (na używany),

- raz przekaźnik świec zarżenia też (na nowy);

- raz przepływomierz - na nowy (wymiana przepływomierza dała rezultaty - zawsze mogłem jechać max 145km/h powyżej zawsze była kontrolka swiec żarzenia -, brak mocy i max 80km/h; świece miałem przepalone chyba 3);

Na samym początku to turbina mi padła i używaną wsadziłem..

Już nie pamiętam jak to było ale używaną sprężarkę zakładałem..

Wstyd przyznać, ale kiedyś nie zmieniłem rozrządu no i chyba nie muszę kończyć

Wszystko powyższe niewiarygodne, że jednej osobie - ale poza wstydem, to nie mam pieniędzy na to i zdrowia...

 

Wracając..

Po ostatniej wymianie przepływomierza było powiedzmy ok, dopóki na autostradzie nie pojechałem 150 parę km/h - chyba przepływomierz (z głupoty) poszedł (chciałem raz pojechać wreszcie więcej niż 145km/h).

Kilkukrotnie zapalała mi się kontrolka i w sumie nic się nie działo, ale gasiłem auto i zapałałem - max 2 wyłączenia i nie świeciła już.

Dzisiaj nie wiedząc skąd nagle - po prostu - ja w gaz, a tu kontrolka zapala się, jak zdejmuję z gazu - gaśnie. Zawsze to stale mi świeciła (teraz to nawet z opóźnieniem auto na gaz reaguje).

Oczytałem się, ze właśnie EGR, może przepływomierz, ktoś pisał o potencjometrze gazu, ktoś straszył turbiną o katalizatorze też czytałem (był przypadek opisany).

Ja chętnie chcę aby było czyszczenie EGR, ale już tyle w tym francuskim cudzie techniki wymieniałem, że pech, czy nie wiem co.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Po podmianie przepływomierza na oryginał używany, auto odżyło od dołu. Reaguje prawidłowo na gaz i lepiej się zbiera niż dotychczas w zakresie od 0-1800 obrotów.

 

Wychodzi na to, że jak auto z odpiętym przepływomierzem jeździ tak, jak z podpiętym, to przepływomierz uszkodzony w taki sposób, iż zamyka obwód kontrolujący i nie wykazuj usterki, ale tez nie podaje informacji do silnika o ilości zasysanego powietrza.

 

Lampka póki co raz się zapaliła, zaraz po wymianie przepływomierza, podczas pierwszego uruchamiania silnika. Nadmieniam, iż błędów nie kasowałem, jedynie na czas podmiany przepływomierza akumulator był odłączony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ,miałem ten sam problem- spadek mocy i kontrolka świec żarowych/ nie tylko świec/.Jestem po zabiegu, lżejszy o 1000 zł.Ale auto odżyło.Najpierw sprawdziłem podciśnienie bo hamulce zrobiły się miękkie.Do wymiany pompa vaccum 60zł.Później komputer i słabe ciśnienie doładowania.Zmiana elektrozaworu regulacji ciśnienia doładowania nic nie dała.Więc internet,kilka telefonów do Mielca.Na 8.00 byłem umówiony,po 13 byłem w domu.Srodek turbiny do wymiany, obudowa została stara.Cena 800, za wyjęcie i ponowny montaż turbiny 200.Po uruchomieniu słynna kontrolka znowu zapaliła się mimo że auto troszkę odżyło.Pojechałem na komputer,mechanik od kompa. był zajęty i kazał czekać. W starym pudle leżały jakieś części w tym elektrozawór ciśn.doładowania.Czekając na swoją kolejkę podłączyłem go i auto zmartwychwstało.Kontrolka zgasła,pojechałem sprawdzić auto- było jak dawniej.Z komutera zrezygnowałem, mechanik powiedział że ten zawór to szmelc i mogę go sobie zabrać.Na razie zatankowałem i jeżdżę, nic się nie dzieje.Oby jak najdłużej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Wychodzi na to, że jak auto z odpiętym przepływomierzem jeździ tak, jak z podpiętym, to przepływomierz uszkodzony...

Potwierdzam - dzisiejsze doświadczenie. Auto w przedziale 0-1800 obr. gorzej się zbiera niż kiedyś, po odłączeniu przepływomierza brak reakcji - tak samo kiepsko się zbiera. Po wymianie przepływomierza autko pięknie przyspiesza w przedziale poniżej 1800 obr. Silnik 1,9 DCI 2005 rok.

Jutro jeszcze sprawdzę na autostradzie czy wymiana przepływomierza wpłynęła na chwilowe zużycie paliwa, z którym też się borykam. Dam znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!