Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kontrolka świec żarowych, ciągle, ale sporad


supaplex

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

Tak informacyjnie opiszę sytuacje sprzed roku - dwóch około

- dwukrotnie zmieniałem już EGR (na używany),

- raz przekaźnik świec zarżenia też (na nowy);

- raz przepływomierz - na nowy (wymiana przepływomierza dała rezultaty - zawsze mogłem jechać max 145km/h powyżej zawsze była kontrolka swiec żarzenia -, brak mocy i max 80km/h; świece miałem przepalone chyba 3);

Na samym początku to turbina mi padła i używaną wsadziłem..

Już nie pamiętam jak to było ale używaną sprężarkę zakładałem..

Wstyd przyznać, ale kiedyś nie zmieniłem rozrządu no i chyba nie muszę kończyć

Wszystko powyższe niewiarygodne, że jednej osobie - ale poza wstydem, to nie mam pieniędzy na to i zdrowia...

 

Wracając..

Po ostatniej wymianie przepływomierza było powiedzmy ok, dopóki na autostradzie nie pojechałem 150 parę km/h - chyba przepływomierz (z głupoty) poszedł (chciałem raz pojechać wreszcie więcej niż 145km/h).

Kilkukrotnie zapalała mi się kontrolka i w sumie nic się nie działo, ale gasiłem auto i zapałałem - max 2 wyłączenia i nie świeciła już.

Dzisiaj nie wiedząc skąd nagle - po prostu - ja w gaz, a tu kontrolka zapala się, jak zdejmuję z gazu - gaśnie. Zawsze to stale mi świeciła (teraz to nawet z opóźnieniem auto na gaz reaguje).

Oczytałem się, ze właśnie EGR, może przepływomierz, ktoś pisał o potencjometrze gazu, ktoś straszył turbiną o katalizatorze też czytałem (był przypadek opisany).

Ja chętnie chcę aby było czyszczenie EGR, ale już tyle w tym francuskim cudzie techniki wymieniałem, że pech, czy nie wiem co.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Po podmianie przepływomierza na oryginał używany, auto odżyło od dołu. Reaguje prawidłowo na gaz i lepiej się zbiera niż dotychczas w zakresie od 0-1800 obrotów.

 

Wychodzi na to, że jak auto z odpiętym przepływomierzem jeździ tak, jak z podpiętym, to przepływomierz uszkodzony w taki sposób, iż zamyka obwód kontrolujący i nie wykazuj usterki, ale tez nie podaje informacji do silnika o ilości zasysanego powietrza.

 

Lampka póki co raz się zapaliła, zaraz po wymianie przepływomierza, podczas pierwszego uruchamiania silnika. Nadmieniam, iż błędów nie kasowałem, jedynie na czas podmiany przepływomierza akumulator był odłączony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ,miałem ten sam problem- spadek mocy i kontrolka świec żarowych/ nie tylko świec/.Jestem po zabiegu, lżejszy o 1000 zł.Ale auto odżyło.Najpierw sprawdziłem podciśnienie bo hamulce zrobiły się miękkie.Do wymiany pompa vaccum 60zł.Później komputer i słabe ciśnienie doładowania.Zmiana elektrozaworu regulacji ciśnienia doładowania nic nie dała.Więc internet,kilka telefonów do Mielca.Na 8.00 byłem umówiony,po 13 byłem w domu.Srodek turbiny do wymiany, obudowa została stara.Cena 800, za wyjęcie i ponowny montaż turbiny 200.Po uruchomieniu słynna kontrolka znowu zapaliła się mimo że auto troszkę odżyło.Pojechałem na komputer,mechanik od kompa. był zajęty i kazał czekać. W starym pudle leżały jakieś części w tym elektrozawór ciśn.doładowania.Czekając na swoją kolejkę podłączyłem go i auto zmartwychwstało.Kontrolka zgasła,pojechałem sprawdzić auto- było jak dawniej.Z komutera zrezygnowałem, mechanik powiedział że ten zawór to szmelc i mogę go sobie zabrać.Na razie zatankowałem i jeżdżę, nic się nie dzieje.Oby jak najdłużej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Wychodzi na to, że jak auto z odpiętym przepływomierzem jeździ tak, jak z podpiętym, to przepływomierz uszkodzony...

Potwierdzam - dzisiejsze doświadczenie. Auto w przedziale 0-1800 obr. gorzej się zbiera niż kiedyś, po odłączeniu przepływomierza brak reakcji - tak samo kiepsko się zbiera. Po wymianie przepływomierza autko pięknie przyspiesza w przedziale poniżej 1800 obr. Silnik 1,9 DCI 2005 rok.

Jutro jeszcze sprawdzę na autostradzie czy wymiana przepływomierza wpłynęła na chwilowe zużycie paliwa, z którym też się borykam. Dam znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!