Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

LPG do Scenica 1.8 16V (F4P) rady, sugestie


Depe

Rekomendowane odpowiedzi

Witam...

Jestem w posiadaniu Scenica (I phII) 1.8 16V F4P z 2000r. z przelotem 179tyś. km i za dwa tygodnie jestem umówiony z gazownikiem na montaż instalacji gazowej. Instalacja jaką mi zaproponował to: STAG 300 plus (bądź Stag 4), reduktor Landi Renzo LI02 do 100KW (bądź Magic III), listwa Magic Jet-a, zbiornik w kole 48l i w miarę możliwości montażu wlew gazu "pełnowymiarowy" przy wlewie Pb (z tego co wiem jest to możliwe) lub klasycznie w zderzaku cena to 2250zł. Montaż wraz z konfiguracją trwa ok 1,5 dnia. Drodzy forumowicze, co sądzicie o tej konfiguracji, może macie jakieś swoje pomysły, sugestie czy porady jeżeli chodzi o ową instalację, na co zwrócić uwagę przy montażu ?? Jestem nowym forumowiczem, starałem zastosować się do regulaminu, ale jeżeli cosik mi nie wyszło (proszę zwrócić mi uwagę) z góry przepraszam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie bierz Staga 300 Plus, lub Premium.

Reduktor weź trochę mocniejszy, ten Landi Renzo który Ci zaproponowali jest na styk.

Ostatnio chwalone są reduktory Zavoli Zeta N i Zeta S, a także wspomniany przez Ciebie Magic III.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

STAG 300 plus to chyba najsensowniejsze rozwiązanie, na premium się nie zdecyduje bo podnosi koszty, a następna sprawa to że nie mam w swoim Scenicu łącza OBD i nie wykorzystam możliwości wersji premium. Masz rację co do reduktora, lepiej wezmę coś mocniejszego (np. tego Magic-a III, jest mały i do 250KM). Zastanawiam się gdzie najlepiej centralkę umieścić, ale generalnie nie mam zbytniego wyboru i wydaje mi się, że najlepsze miejsce to będzie po lewej stronie pod kierownicą w panelu gdzie mam regulację wysokości świateł, podświetlenie wskaźników i sterowanie tylnymi szybami (jest tam wolne miejsce na przycisk dla układu ESP, którego akurat nie posiadam).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mam w swoim Scenicu łącza OBD

Jak to nie? Przy bezpiecznikach jest złącze komputera :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jest, ale czy to jest złącze aby podłączyć komputer gazowy, czy do diagnostyki auta ?? Co zyskał bym montując zamiast wersji Plus wersję Premium ?? Owszem staram się aby ta instalacja była jak najlepsza, ale czy STAG 300 Plus nie jest wystarczający ?? Po co przepłacać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko pamiętaj zbiornik w koło największy z możliwych

Z tego co gazownik mówił to zbiornik wejdzie 48l największy (tak żeby był równo z podłogą). Kolega zakłada razem ze mną u tego samego gazownika do Laguny kombi (99r.) i ten powiedział, że tam wejdzie większy zbiornik niż u mnie.

Gdzie zakładasz, jeśli można wiedzieć ;-)

Podstawa to dobry gazownik.

Po zorientowaniu się w miejscowych i okolicznych gazownikach, poczytaniu trochę różnych forów gazowych, opinii ludzi którzy zakładali w różnych miejscach instalacje wybraliśmy z kolegą ten warsztat (Elektromechanika Pojazdowa M. Kamieński w Uniejowie). Pojechaliśmy tam, porozglądaliśmy się, porozmawialiśmy (właściciel-gazownik zrobił na nas pozytywne wrażenie, wytłumaczył różne niuanse, pokazał zainstalowane instalacje w autach, które akurat u niego były min. akurat kończył montaż w Subaru Foresterze 2.5 Turbo, również w swoim Jeep-ie Grand Cherokee 4.7 V8) i umówiliśmy się na termin montażu. Czy to był dobry wybór czas pokaże. Pod uwagę braliśmy też ten warsztat AUTO CENTER Roman Lewandowski w Koninie (pozytywne opinie i facet też rzeczowy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety ma dość wysokie ceny

Powiem Ci tak, nie chodzi mi o 100 czy 200zł. bo owszem znalazłem warsztaty co robiły taniej, ale po opinii niektórych klientów po prostu dawaliśmy sobie spokój (nie odbieranie telefonu, auto stało u gazownika 2 tygodnie i nic w nim nie zrobił itd. itp.). Tym autem jeździ moja żona, robi dziennie ok 90km do pracy i chodzi o to żebym się nie martwił czy coś działa czy nie, po prostu ma działać. Tak więc pozorna oszczędność czasami nie popłaca, a jak ktoś robi coś dobrze to się ceni, a Lewandowski podobno tak robi. I podejrzewam, że Ty nie masz problemów z LPG w swoim aucie. Niestety gaz w aucie to nie tylko tanie tankowanie, ale również przeglądy co 10tyś km, wymiany filtrów, czasem jakieś regulacje, a za to się płaci. Jak słyszę kogoś co mówi "...ja tam przejechałem autem 100tyś km i nic przy nim nie robiłem..." to z jednej strony świadczy dobrze o aucie, a z drugiej o tym, ze nadchodzi czas wkładów w samochód i niekoniecznie dobrze o właścicielu... Sorki trochę od tematu odbiłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do gazu mam parę uwag, ale to już po prostu czas na serwis większy (niedługo butla traci homologację :)).

Jeżeli chodzi o przeglądy, to są robione dobrze i w dobrej cenie.

Taka drobna uwaga, warto zakładać gaz w warsztacie, do którego jest blisko, lub po drodze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mam Lagunę I 1,8 16V , silnik F4P zgazowaną na instalcji STAG 300, zrobiłem 30 tys km w ciągu 2 lat bez problemu. Do czasu, kiedy podkusiło mnie zastosować preparat kupiony na Allegro do czyszczenia instalacji gazowych. Masakra, auto straciło moc i jedynym lekiem okazała się wymiana listwy wtryskiwaczy. Niestety środek ten uszkodził 2 wtryski. Ale ogólnie jazda na gazie jest tańsza.

Depe jak ci się skończy homologacja na butlę to są miejsca gdzie można ją przedłużyć na natępne kilka lat. Koszt to ok 250 PLN. Tylko trzeba butlę wymontować z auta na próbę ciśnieniową. Szukaj w sieci. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już jest... w sobotę odebrałem auto, teraz czas na "testy" czyli jakie spalanie, elastyczność, ile wejdzie gazu do butli itd. itp... Generalnie nie czuję żadnej różnicy w samej jeździe, na gaz przełącza się praktycznie po przejechaniu 1km, a jak jest rozgrzany to praktycznie od ręki. Napiszę coś więcej jak zrobię troszkę kilometrów, w sumie to żona bo to ona jeździ tym autkiem (tygodniowo coś ok 500km) więc da to jakiś obraz sytuacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!