Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Grzałki nurkowe - informacje


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.

Mam nowe wieści. Przekaźniki jednak się załączają, ale..

Po 25s od uruchomienia silnika załącza się pierwszy przekaźnik, po kolejnych 25s pierwszy przekaźnik się wyłącza, ale drugi nie zaskakuje, po kolejnych 25s, pierwszy przekaźnik znów zaskakuje, ale drugi nadal wyłączony.

Czy to może być spowodowane przez obluzowane lub przetarte kable doprowadzające napięcie od kompa do przekaźnika? Jeśli tak, to jak wyjąć ta "płytkę" z przekaźnikami?

Widziałem, że trzyma się na klipsach, ale dolna część płytki (ta od strony chłodnicy) siedzi twardo, natomiast ta od grodzi łatwo zeskakuje z klipsów.

Obawiam się, że kable które dochodzą do dolnych bezpieczników i przekaźników są tak krótkie, że uniemożliwiają bezpieczne wyjęcie całości. Istnieje jakiś inny sposób na demontaż całości?

Ew w jaki inny sposób sprawdzić, czy wychodzi z kompa napięcie sterujące pracą drugiego przekaźnika?

Chciałbym dodać, że test był przeprowadzony przy temp 4*C, więc może komputer uznał, że wszystkie grzałki nie są potrzebne? Wszelkie inne obciążenia w postaci ogrzewania tylnej szyby, nawiewów czy też świateł, były wyłączone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wydaje mi się że podczas temp. 1-4 stopnie na plusie chyba załącza się jedna grzałka, a poniżej zera na minusie wszystkie. Wywnioskowałem to po tym, że podczas minuswoych temp. wskaźnik podnsi się dosyć szybko, podczas plusa 1-2 stopni, podnosi sie również tak samo, albo i trochę wolniej. Więc jakby podczas plusowych załączały się wszystkie 3, to powinien dużo szybciej się podnosić, niż podczas minus.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale to jedna z możliwości. Poszukaj - może ktoś się znajdzie na forum z clipem, a jak nie to poszukaj na forum laguny - jest tam spora baza danych użytkowników z clipami. Możesz też wpiąć się pod zasilanie grzałek i kontrolki prowizorycznie pociągnąć do kabiny - jak temperatura spadnie to będziesz wiedział kiedy i czy włączają się grzałki i ile sztuk.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tych dwóch przewodów które są podłączone w prawym lusterku do czujnika temperatury zewnętrznej, podłącz potencjometr 100 kiloomów i zwiększaj nim oporność, a na wyświetlaczu patrz jaką ci pokazuje temperaturę. Powinieneś uzyskać nawet -40 stopni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i dobrze prawisz,ale według mnie ten czujnik temperatury zewnętrznej nie ma nic wspólnego z grzałkami nurkowymi.Jeżeli już to czujnik w przepływomierzu.Cyt. z instrukcji "Czujnik temperatury powietrza.

Umieszczony w rurze ssącej przed filtrem powietrza. Jest to czujnik typu NTC.

Sterownik wykorzystuje informację o temperaturze powietrza do :

- sterowania elektrozaworem EGR;

- sterowania elektrozaworem kąta wtrysku.

W przypadku usterki wartość z czujnika jest zastąpiona przez stałą wartość +20°C, widoczną na

NXR lub CLIP-ie." oraz fragment dotyczący sterowania grzałkami "Działanie.

Sterownik wtrysku paliwa uruchamia grzałki nurkowe, zależnie od temperatury powietrza i płynu

chłodzącego, jeśli spełnione są jednocześnie następujące warunki : - nie włączona przednia szyba ogrzewana;

- obroty silnika powyżej 650 / min.;

- napięcie akumulatora powyżej 13,5 V;

- zakończone grzanie świec żarowych.

Grzałki nurkowe są zasilane do chwili gdy

temperatura płynu chłodzącego osiągnie 60°C."

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Zdjęcie mojego podgrzewacza, trochę słabe bo nie ma dojścia z aparatem.

Paulioss, czy można wskazać kolejność świec w podgrzewaczu. Masz identyczny silnik więc łatwiej szukać :applause:. Chodzi mi o to, że jak wiadomo mamy 3. Załącza się jedna wyłacza, potem druga, trzecia i wszystkie razem. No mniej więcej. Czy można wskazać na zdjęciu "ta jest pierwsza" ? Pewnie to zależy od podłączenia kabelków, ale popraw jeśli jestem w błędzie. Jeszcze jedno. W jakiej temperaturze startują u ciebie kolejne świece? Jest dość ciepło więc nie wiem czy jest sens "szukać ich załączania".

Edytowane przez fredi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może ja odpowiem. Załączają się najpierw obie, potem trzecia i wszystkie na raz.

Z tymi wszystkimi to jak na razie nie wiadomo czy to zależy od temp czy nie :applause:

Co do tego, które włączają się pierwsze to przecież nikt przy montażu nie będzie patrzył czy odpowiedni kabelek do świeci z brzegu czy w środku wepnie, więc dopóki nie sprawdzisz, to się nie dowiesz, które są załączone.

U mnie termometr wskazywał na wyświetlaczu 6*C a i tak przekaźnik zaskoczył, tyle tylko, że za załączanie przekaźników od świec nie odpowiada czujnik temp zew. tylko powietrza, które sobie "silnik zasysa"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej wszystkim.

 

DNF, OK rozumiem. moja ciekawość była silniejsza. Coś mi się wytworzyło w głowie, że kolejność świec jest ściśle określona :applause: .

Dziś sprawdziliśmy. Wsadziliśmy świece. Powiedzmy, że w moim przypadku(stojąc przed autem) pierwsza to ta z lewej a reszta to druga i trzecia. Tyle opis ^^

W dzień było dość ciepło więc nie testowaliśmy. Teraz temperatura w okolicach 4 stopni. Spróbowaliśmy. Odpaliłem auto, włączyłem climatronic( nie wiem czy dobrze zrobiłem ale gdzieś tak było napisane) Podpieliśmy żaróweczke. Żaróweczka była podpinana pod kolejne świece itd.

-Wyglądało to tak, że załączała się pierwsza świeca(chodziła jakieś 20-25 s) Wyłączyła się.

-Później załączyły się druga i trzecia. I tu mam problem. Żaróweczka świeciła się i świeciła.

Wyłączyłem auto. Odpaliłem jeszcze raz, ale już nagrzane więc świece nie reagują na żaróweczke.

Jak czytałem na forum to powinno być tak, że pierwsza potem druga, trzecia i na końcu wszystkie. Temperatura płynu dobija do 60-70 i się wyłącza i znowu startuje jak temperatura płynu spada.

Wszystko działo sie na postoju. Przekaźniki dobre bo "duży" odbija. Nie wiem jak to teraz rozumieć. Jest dobrze czy coś nie tak? Jeśli tak to co?

 

Dodano: 04 sty 2014 - 22:31

Załączają się najpierw obie, potem trzecia i wszystkie na raz.

DNF, właśnie doczytałem i dotarło do mnie co napisałeś. W twoim opisie jest inna kolejność niż czytałem. Ciekawe. Zgłupiałem do reszty. Mówiłem sąsiadowi, że niby ta kolejność czyli pierwsza, druga i trzecia a potem razem. On przykładał kabelek do kolejnych świec, ja do akumulatora i obserwowałem żarówkę. Robiliśmy to z sąsiadem więc może czegoś nie dopatrzyłem. Teraz drapie się po głowie i myśle co by tu sprawdzić. Jutro spróbuje jeszcze raz. Nie wiem, poczekać dłużej na zapalonym silniku, przejechać się kawałek i sprawdzić czy się wyłączyły? Przy dzisiejszym sprawdzaniu auto chodziło około 5-8 minut w temperaturze zewnętrznej około 4-5.Ciekawe jak szybko silnik dobije do tych 60 stopni.

Edytowane przez fredi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wszystko zależy od temperatury powietrza na wlocie do kolektora ssącego, temperatury płynu chłodzacego, obrotów i obciążenia silnika i stanu ładowania akumulatora, oraz czy silnik jeszcze dogrzewa cylindry. Podanie prądu na świece zarowe w cylindrach jest priorytetem.

W zależności od tych czynników różnie mogą te świece się włączać. Nie ma na to ustalonej reguły, każda kombinacja jest możliwa, zależnie jakie są te parametry.. Każdy element i pomiar ma tu decydujące znaczenie i może być powodem niezałączenia grzałek, albo włączania ich w innej, mniej obciążającej akumulator kolejności.

Temperatura płynu dobija do 60-70 i się wyłącza i znowu startuje jak temperatura płynu spada.

Później już silnik dba, by temperatura płynu nie spadała, jego normalną jest powyżej 90 stopni.

Dokładnie tak samo działa to przy elektrycznych grzałkach w sceniolach i megankach II.

Proces grzania zaczyna się ponownie jak silnik i płyn chłodniczy ostygną, a to czasami trwa kilka godzin ze zgaszonym silnikiem.

Grzałki te są po to, by zaraz po uruchomieniu silnika diesla, gdzie sprawność jest stosunkowo wielka i paliwo nie jest w takim stopniu przerabiane na ciepło, kierowcy i pasażerom w środku było przyjemniej.

Dopiero powrót z nagrzewnicy, jeśli jeszcze płyn jest ogrzany, dogrzewa silnik w małym obiegu.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To już coś. Pozostaje sprawdzić jeszcze raz, ewentualnie przejechać się troche i zobaczyć czy 2 i 3 się wyłączyły. Zaznajomiłem się z informacjami kolegi Meganecoupe02 stąd moje wątpliwości. Gdyby miały chodzić bez przerwy to coś nie tak.

Jeszcze jedna sprawa. Załączyłem klimatronic. Nie wystarczy włączyć nawiew?

Co do samego odczucia to całkiem nieźle. Fakt, że dziś jest ciepło, ale i tak widze różnice w grzaniu. Gdyby to jeszcze wszystko grało to będzie super.

Edytowane przez fredi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U siebie mam klimatronik włączony cały rok w pozycji AUTO, a tylko przyciskami od temperatury ustawiam jak ma się nadmuch zachować. Jak jest zimno to podnoszę na 25stopni i resztę zostawiam czujnikom i elektronice. Jak się w środku nagrzewa to stopniowo zmniejszam.

Odwrotnie latem, jak jest gorąco to schodzę do 15 stopni, by po jakimś czasie ustawić do poziomu 10 stopni poniżej tej na zewnątrz.

Jedynie w okresie przejściowym i zimowym często wymuszam włączenie ogrzewania elektrycznego przy jeszcze zimnym silniku, przez włączenie na moment przycisku "dobra widoczność" w celu błyskawicznego odparowania szyby przedniej.

 

Dodano: 05 sty 2014 - 00:01

Załączyłem klimatronic. Nie wystarczy włączyć nawiew?

Nawiew to tylko praca wentylatora, klimatronik decyduje co włączyć by była zadana temperatura, jaka ma być moc nawiewu i jak nawiewy kierować. Pilnuje także by włączać sprężarkę klimy jak jest potrzebna.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!