Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Termometr w megane II


Rekomendowane odpowiedzi

hmm tego to ja nie wiem bo ja nie mam żadnej klimy, ale z tego co czytałem to do climatronica jest czujnik gdzieś w lusterku wstecznym ale nie wiem czy to prawda.

 

tak termometr od climatronica jest w lusterku wstecznym ale to termometr od temp. wewnętrznej, natomiast nie wiem czy climatronic nie zbiera też temp. z zewnątrz... o to się mi rozchodzi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam pojęcia, ale po co klimatyzacji temperatura zewnętrzna. W końcu ona ustala temperature wewnątrz. No ale jak pokazuje Ci temperature na wyświetlaczu to ja bym tam sprawdził najpierw.

Pozdr

 

Jutro napisze jakie są kolory kabelków od czujnika u mnie i możesz wtedy poszukać gdzie są podobne kolory, lub gdzie te kabelki idą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w tym linku z allegro termistor nie jest spiłowany. Więc wniosek z tego taki, że
..gościu sprzedaje to samo do wszystkich aut i liczy na naiwnych. Doczytałeś w opisie jaka oporność termistora :) Ja niestety nie znalazłem. Znalazłem za to:

http://moto.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=2426292

Nadal wierzysz, że kupujesz to co chcesz i że wszyscy producenci stosują te same termistory :)

Klimatronik zbiera jeszcze oprócz zewnętrznej, dane o wilgotności powietrza w środku, a nawet o nasłonecznieniu podszybia.

Powtarzam raz jeszcze, skontaktujcie się z kol. grissley, bawił się tym niedawno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli masz klimatronika to sygnał z czujnika idzie do układu sterujacego klimą

Polecam kontakt z kol. grissley ostatnio przerabiał ten temat.

 

Może i przerabiał, ale z deka innej perspektywy :)

W MegII, o ile jest czujnik temp zew, to jego sygnał zawsze idzie do modułu sterującego kabiny, a dopiero stamtąd leci do wyświetlacza. Ale jest to już zmodyfikowany sygnał.

Ja podpinałem w MegII wyświetlacz od MegI i ten, o ile jest zasilanie, zawsze "coś" pokazuje (o ile jest to wersja z termometrem, bo są i takie bez). Przy sygnale Meg_Dwójkowym pokazuje po prostu -40C i trzeba się dorwać do wiązki, znaleźć kabelek z sygnałem czujnika i połączyć wyświetlacz równolegle.

Ciągle nie mam czasu na to, żeby to zrobić :)

Może wyświetlacz od MegII jest cfańszy i w przypadku złego sygnału z czujnika po prostu wyłącza całą sekcję, ale ja bym obstawiał prostsze rozwiązanie - jeśli wyświetla wszystko oprócz termometru to może zasilanie tego fragmentu jest rąbnięte?

Nie wiem :)

A tak w ogóle, to w razie czego mam wyświetlacz od MegII do opchnięcia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W MegII, o ile jest czujnik temp zew, to jego sygnał zawsze idzie do modułu sterującego kabiny, a dopiero stamtąd leci do wyświetlacza. Ale jest to już zmodyfikowany sygnał.
I o to stwierdzenie faktów cały czas mi chodziło. Teraz juz wiecie jaka jest droga sygnału.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm..spoko..po prostu nie zastanowiłem sie nad tym. Stąd wniosek, że trzeba samemu kombinować. Tak jak napisałem wcześniej ja chciałem tylko sprawdzić czy w wersji z manualnym lusterkami i bez klimy jest termometr, a jak jest to go naprawić. Teraz wiem, że działa tylko trzeba dobrać odpowiedni opór. Wiem że musi być 2k5 lecz nie wiem też czy w M II jest to samo??

Z tym klimatronikiem na szczęscie mnie nie dotyczy...Jak uda mi się to naprawić to napisze żeby nie było już niedomówień...

 

 

No i wszystko o drodze sygnału się wyjaśniło. Z drugiej strony strasznie to skomplikowane w tych samochodach. W moim poprzednim nawet zegarka nie było, to sie dopiero ucze tych zaawansowanych technologi ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak już do tego doszedłem po przestudiowaniu schematów elektryki od megi II... droga jest taka: czujnik a raczej termistor - kostka łącząca - moduł kontroli elektrycznej kabiny - i dopiero wyświetlacz... wiec nie będzie to takie łatwe jak się mi zdawało, wydaje mi się, że w moim przypadku będzie problem na połączeni moduł kontroli elektrycznej kabiny - wyświetlacz, bo na kablach od czujnika w lusterku napięcie jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

karol92, jeśli chcesz dowiedzieć się jaki potrzebujesz termistor zrób tak:

Zamiast termistora wepnij potencjometr i przy jego pomocy ustaw na wyświetlaczu temp. 25stC. Wtedy wypnij potencjometr i zmierz omomierzem oprność. Idę o zakład że potrzeba 2k5 jak w MI. JA kupiłem termistor 2k2 i szlifowałem go. Pomiary osiągniętej oporności trzeba robić oczywiście w temp 25stC (choć i to mozna obejść sposobem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

agata88,brawo, to jest własnie to, a cena :) Niedawno na Allegro widziałem takie za 45 PLN, niestety juz sie aukcja skończyła. Można jeszcze poszukać od "lwa" lub "cytryny", chyba maja te same.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

slavOK, w przypadku połamanych lusterek i dobrych czujników także :) Wszystko co jest sprzedawane jako używane może być kradzione, tylko w tym wypadku, każdego sprzedającego robisz złodziejem lub paserem. A gdzie domniemanie niewinności :) Jeśli nie udowodnisz, nie osądzaj :!: (a z uogólnieniami to już maksymalna przesada)

no ale kończmy ten spór w tym miejscu, robimy tutaj OT :) :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!