Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pierścień ABS tył - jak to w końcu jest ?


Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 miesiące temu...

Podepnę się pod temat,

wyskoczyła mi ostatnio kontrolka ABSu i Serwis.

Komputer wskazał problem z tylnym prawym czujnikiem.

Po zdjęciu koła okazało się, że gniazdo czujnika ABS się rozpadło,

serwis nie miał takiej części, nie wiedzą gdzie dostać takie mocowanie.

Czy ktoś z szanownych forumowiczów mógłby podpowiedzieć w jakiej części jest te gniazdo i gdzie to ewentualnie dostać ?

 

Dane samochodu:

Megane II ph I 2003r

1,6 16V hatchback

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro serwis nie posiada to tylko szroty....

Zadzwoń tu i zapytaj, ceny nie są wygórowane z tego co widzę: http://allegro.pl/megane-ii-piasta-tyl-z-lozyskiem-prawa-lewa-btow-i3524507940.html

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

@gojgien dzięki za pomoc, dzwoniłem niestety poszukiwanej części już nie miał...

Już się przyzwyczaiłem do jazdy bez ABSu ale na zimę planuję to zrobić,

znalazłem dokładnie to czego szukam jednak do wersji Cabrio z silnikiem 1,9 dci a potrzebuję do HB 5D 1,6.

Wiecie może czy część będzie pasować ?

Serwis po raz kolejny nic nie jest w stanie pomóc, ponieważ nie mają takich informacji... Jedynie udało im się sprawdzić że sama belka ma inny numer katalogowy.

Podaję link do aukcji:

http://allegro.pl/renault-megane-ii-1-9-cabrio-czujnik-abs-lewy-tyl-i3685211067.html

Sprzedawca również nie ma pewności czy będzie pasować...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

W M i S II pierścienie są magnetyczne i nie mają jak wcześniej ząbków.

Jest odpowiednio namagnesowany zewnętrzny pierścień na łożysku.

Zazwyczaj kompletne tarcze są sprzedawane razem z nim i nie trzeba nic przekładać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, tarcze zamontowane i ABS błędu nie zgłasza, więc na zdjęciu w poście #20 tarcze są kompletne.

Jeszcze takie dwie uwagi:

- instrukcja przewiduje zastosowanie nowych nakrętek łożysk, których oczywiście nie miałem, a czas naglił. Zastosowałem używane z preparatem do blokady gwintów i zapunktowalem ich kołnierze. Wymienić nakrętkę to nie problem, wystarczy tylko ścignąć koło. Moment dokręcania nakrętki łożyska to 220 Nm.

- Ważną rzeczą po wymianie tylnych hamulców (po cofnięciu tłoczka zacisku) jest wstępna regulacja hamulca ręcznego - polega to kilkukrotnym przekręceniu dźwigni zacisku za pomocą klucza 13 mm, tak aby opór następował w "połowie drogi". Zapobiega to przykrym zgrzytom z siłownika, który dochodzi do końca zakresu nie napotykając przewidzianego oporu.

 

Przy okazji - rozmiar nakrętki to 36mm; rozmiar niespotykany w zestawach narzędzi, należy zaopatrzyć sie przed samodzielna naprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!