Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Co i jak zrobić przy czyszczeniu przepustnic


tomekq

Rekomendowane odpowiedzi

Po czyszczeniu przepustnicy przejechałem już ponad 100 km i obroty znacznie się poprawiły. Obecnie na biegu jałowym trzyma około 1 tys. obrotów, które po chwili na postoju spadają do wartości około 750. Sporadycznie na postoju wskoczą maks. do 1100 obr/min, ale po chwili spadają do 750. Mam nadzieję, że niedługo wszystko wróci do normy i że żadne lewe powietrze nie dostaje się do silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Odgrzebuję kotleta bo mam pytanie, a nie chcę zakładać nowego tematu. Przymierzam się do czyszczenia przepustnicy. Samochód delikatnie faluje obrotami tzn. na wskazówce tego nie widać, ale czuć na silniku. Mam wolne popołudnie, ciepło jest, więc przy okazji spożywania piwka można taką operacje przeprowadzić. A teraz sedno i moje pytanie. Mam instalacje LPG BRC. Niedawno była regulowana. Czy po czyszczeniu przepustnicy muszę udać się ponownie na regulację mieszanki czy czyszczenie nie wpłynie na stosunek LPG-powietrze. Przepustnica nie jest bardzo brudna. Nie jest zaoliwiona, tylko na dole znajduję się jakby popiół czarny (nagar).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam taki problem. Od wyczyszczenia przepustnicy przejechałem już około 500km i zauważyłem, że obroty się ustabilizowały i gdy np. zatrzymuję się na czerwonym to od razu spadają do około 800obr/min. Jednak jak na postoju dodam gazu do jakichś 2 tys obrotów to później obroty spadną, ale do około 1100 obrotów i tak się utrzymują przez 10 sekund, po czym spadają do 800 i już się tak utrzymują. Co może być przyczyną ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  • 3 miesiące temu...

Mam taki problem. Od wyczyszczenia przepustnicy przejechałem już około 500km i zauważyłem, że obroty się ustabilizowały i gdy np. zatrzymuję się na czerwonym to od razu spadają do około 800obr/min. Jednak jak na postoju dodam gazu do jakichś 2 tys obrotów to później obroty spadną, ale do około 1100 obrotów i tak się utrzymują przez 10 sekund, po czym spadają do 800 i już się tak utrzymują. Co może być przyczyną ?

witam

Sorry za odgrzebywanie starych tematów ale mam dokładnie taki sam objaw jak kolega. Może udało się to jakoś usunąć? Dodam że nie odłączałem aku przy czyszczeniu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i prawdopodobnie popełniłeś gdzieś błąd. Ja akurat mam wrażenie, że uszkodziłem swoją przepustnicę, czyszcząc ją. Udało się usunąć, kupno drugiej przepustnicy używanej, wkręcenie jej już na odpiętym aku, odpalenie silnika i bez dodawania gazu czekać, aż pochodzi kilka minut. Potem powinno być okej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Witam,

nie chce zakładać nowego tematu więc zapytam tu:) co to za wężyk dochodzi do przepustnicy (niestety nie mam zdjęcia więc postaram się wytłumaczyć najlepiej jak mogę) z jednej strony przepustnicy jest kolektor dolotowy a z drugiej obudowa filtra powietrza natomiast od góry dochodzi jeszcze jakiś wężyk i właśnie o niego mi chodzi. Wie kroś co to jest i do czego służy?

dziękuję za odpowiedź

Pozdrawiam Zyśka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Czy po zdemontowaniu plastikowego dekielka przepustnicy (ten, który skrywa cały mechanizm) można tam coś przeczyścić?

 

Mam problem z szarpaniem podczas ruszania, zmiany biegów - samochód reaguje tak, jakby z opóźnieniem, gwasłtownia otwierany byłby dopływ powietrza.

Podczas parkowania, gdy chcę lekko ruszyć samochód ma tendencję do gaśnięcia, jeśli przy puszczaniu sprzęgła zbyt lekko nacisnę gaz.

 

Na poniższym filmiku widać jak zachowuje się klapka przy zapalonym zapłonie - otwiera się ona dopiero, gdy nacisnę gaz prawie do oporu. 

 

 

 

IMG_20180331_110306977.jpg

Edytowane przez parabellum
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece i filtr powietrza mam wymienione, przepustnicę czystą, cewki podmieniłem z Sagem na używane Denso, elektromagnes zmiennych faz rozrządu przetestowałem i chyba też jest ok, więc wśród potencjalnych przyczyn upatrywałbym jeszcze czujnika położenia wałka rozrządu, czujnika położenia wału, sondę lambda  lub właśnie koła zmiennych faz (okresowo przy odpalaniu występuje ten charaktrystyczny klekot) - wkrótce będę zmieniał rozrząd, bo już ma sporo przejeżdzone, to przekonam się czy właśnie problem tkwi w KZFR.

Edytowane przez parabellum
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!