Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Co i jak zrobić przy czyszczeniu przepustnic


tomekq

Rekomendowane odpowiedzi

Po czyszczeniu przepustnicy przejechałem już ponad 100 km i obroty znacznie się poprawiły. Obecnie na biegu jałowym trzyma około 1 tys. obrotów, które po chwili na postoju spadają do wartości około 750. Sporadycznie na postoju wskoczą maks. do 1100 obr/min, ale po chwili spadają do 750. Mam nadzieję, że niedługo wszystko wróci do normy i że żadne lewe powietrze nie dostaje się do silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Odgrzebuję kotleta bo mam pytanie, a nie chcę zakładać nowego tematu. Przymierzam się do czyszczenia przepustnicy. Samochód delikatnie faluje obrotami tzn. na wskazówce tego nie widać, ale czuć na silniku. Mam wolne popołudnie, ciepło jest, więc przy okazji spożywania piwka można taką operacje przeprowadzić. A teraz sedno i moje pytanie. Mam instalacje LPG BRC. Niedawno była regulowana. Czy po czyszczeniu przepustnicy muszę udać się ponownie na regulację mieszanki czy czyszczenie nie wpłynie na stosunek LPG-powietrze. Przepustnica nie jest bardzo brudna. Nie jest zaoliwiona, tylko na dole znajduję się jakby popiół czarny (nagar).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam taki problem. Od wyczyszczenia przepustnicy przejechałem już około 500km i zauważyłem, że obroty się ustabilizowały i gdy np. zatrzymuję się na czerwonym to od razu spadają do około 800obr/min. Jednak jak na postoju dodam gazu do jakichś 2 tys obrotów to później obroty spadną, ale do około 1100 obrotów i tak się utrzymują przez 10 sekund, po czym spadają do 800 i już się tak utrzymują. Co może być przyczyną ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  • 3 miesiące temu...

Mam taki problem. Od wyczyszczenia przepustnicy przejechałem już około 500km i zauważyłem, że obroty się ustabilizowały i gdy np. zatrzymuję się na czerwonym to od razu spadają do około 800obr/min. Jednak jak na postoju dodam gazu do jakichś 2 tys obrotów to później obroty spadną, ale do około 1100 obrotów i tak się utrzymują przez 10 sekund, po czym spadają do 800 i już się tak utrzymują. Co może być przyczyną ?

witam

Sorry za odgrzebywanie starych tematów ale mam dokładnie taki sam objaw jak kolega. Może udało się to jakoś usunąć? Dodam że nie odłączałem aku przy czyszczeniu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i prawdopodobnie popełniłeś gdzieś błąd. Ja akurat mam wrażenie, że uszkodziłem swoją przepustnicę, czyszcząc ją. Udało się usunąć, kupno drugiej przepustnicy używanej, wkręcenie jej już na odpiętym aku, odpalenie silnika i bez dodawania gazu czekać, aż pochodzi kilka minut. Potem powinno być okej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Witam,

nie chce zakładać nowego tematu więc zapytam tu:) co to za wężyk dochodzi do przepustnicy (niestety nie mam zdjęcia więc postaram się wytłumaczyć najlepiej jak mogę) z jednej strony przepustnicy jest kolektor dolotowy a z drugiej obudowa filtra powietrza natomiast od góry dochodzi jeszcze jakiś wężyk i właśnie o niego mi chodzi. Wie kroś co to jest i do czego służy?

dziękuję za odpowiedź

Pozdrawiam Zyśka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Czy po zdemontowaniu plastikowego dekielka przepustnicy (ten, który skrywa cały mechanizm) można tam coś przeczyścić?

 

Mam problem z szarpaniem podczas ruszania, zmiany biegów - samochód reaguje tak, jakby z opóźnieniem, gwasłtownia otwierany byłby dopływ powietrza.

Podczas parkowania, gdy chcę lekko ruszyć samochód ma tendencję do gaśnięcia, jeśli przy puszczaniu sprzęgła zbyt lekko nacisnę gaz.

 

Na poniższym filmiku widać jak zachowuje się klapka przy zapalonym zapłonie - otwiera się ona dopiero, gdy nacisnę gaz prawie do oporu. 

 

 

 

IMG_20180331_110306977.jpg

Edytowane przez parabellum
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece i filtr powietrza mam wymienione, przepustnicę czystą, cewki podmieniłem z Sagem na używane Denso, elektromagnes zmiennych faz rozrządu przetestowałem i chyba też jest ok, więc wśród potencjalnych przyczyn upatrywałbym jeszcze czujnika położenia wałka rozrządu, czujnika położenia wału, sondę lambda  lub właśnie koła zmiennych faz (okresowo przy odpalaniu występuje ten charaktrystyczny klekot) - wkrótce będę zmieniał rozrząd, bo już ma sporo przejeżdzone, to przekonam się czy właśnie problem tkwi w KZFR.

Edytowane przez parabellum
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!