Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Olej, filtr oleju, filtr powietrza. Dla amat


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Zbieram się do corocznej wymiany oleju, filtra oleju, oraz filtra powietrza.

Zawsze tą operację wykonywał za mnie warsztat jednakże mam tym razem dostęp do kanału więc postanowiłem że zajmę się tym sam.

Widziałem wiele tematów o wymianie oleju f. oleju i f. powietrza aczkolwiek nic na temat megane II. Niby megane i scenic dwa blizniaki, a jednak może są jakieś róznice.

Ze wzgledu na to że jestem amatorem chciałem sie dowiedzieć

-jaki olej najlepiej kupić, oraz jak dużo? gdyż wiadomo są różne rodzaje różna konsystencja. (nie najlepszy nie najgorszy :mrgreen:, nie najtańszy nie najdroższy ;-) ( moje auto to 1,6 benzyna, przebieg ok 80 000, nie moczy się nie zauważam ubytku oleju podczas użytkowania auta)

- jaki filtr powietrza, oraz filtr oleju? J.W.(UP, UP)

Liczę na waszą pomoc w tworzeniu tego tamatu zbiorczego.

Po wszystkim obiecuję zaprezentować pełna relację wraz, ze zdjęciami(manual :-P ) który pomoże nie tylko mnie, ale i również innym.

Dziękuję serdecznie za pomoc i zachęcam do dyskusji.

 

Pozdrawiam Hubert.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś chciałem samemu wymieniać olej i filtry i okazało się że różnica w cenie między warsztatem a samodzielną wymianą po przeliczeniu wyniosła 30zł. Więc auto oddałem do warsztatu i zapłaciłem za wszystko 300zł bez brudzenia się. A filtry założyli mi oryginalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ale jak samemu się nie spróbuje, to się nie wie :-P

ja zmieniam sam - olej 10W/40, filtry WF Sędziszów, w ostateczności FILTRON

ale prawda jest taka, że trzeba się liczyć z jakimś tam ubrudzeniem no i trzeba zużyty olej gdzieś samemu zutylizować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam ostatnio zmianiałem olej, komplet filtów oraz świece.

Olej zalełem 5w40 elf excelium do 5l.

Filtr oleju i powietrza filtrona oznaczeń nie pamiętam.

Kabiny purflux i taki mialem w oryginale AHC199.

Problem pojawił się przy filtrze paliwa, poprzednio był boscha a zakładałem filtrona i ten miał mniejszą średnicę w prównaniu do mocowania oryginalnego, więc musiałem wpomóc się opaską elektryczną, aby filterek nie lateł i był zamocowany na sztywno w mocowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby odkręcić śrubę do spuszczania oleju z miski olejowej konieczny jest specjalny klucz (profil kwadratu 1 cm x 1 cm) lub pręt z klamki. Oczywiście konieczne będą też klucze torx do odkręcenia osłon silnika i klucz do filtra. Poza tym żadnych niespodzianek nie powinno być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam cała skrzynkę z kluczami wiec mam nadzieje ze beda pasowac.

Właśnie obawiam się odkręcania filtra oleju to jest moje jedyne zmartwienie.

Ps. Panowie a czym się rozni jeden olej od drugiego mam na mysli te które wymieniliście??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak nie masz klucza do filtra oleju po pożycz, albo użyj jakiegoś szerokiego pasa skórzanego, np. wojskowego lub policyjnego. Olej najlepiej o takiej samej konsystencji, jeśli miałeś zwykły a zmienisz na syntetyk, twój silnik może się pogniewać. A jak będziesz dokręcal filtr olejowy, to górną uszczelkę przeleć lekko olejem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pasa skórzanego, np. wojskowego lub policyjnego. Olej najlepiej o takiej samej konsystencji, jeśli miałeś zwykły a zmienisz na syntetyk

Ciekawy patent z tym pasem. A nie wyrwę przez przypadek filtra z silnika w taki sposob :mrgreen: ??

Sprawdziłem na fakturach z poprzednich lat- lany był elf syntetyczny 5W40 205 (spisane dokładnie z faktury). Planuje wlać taki sam.

 

dokręcam filtr panterkami

Tzn tym specjalnym kluczem do filtrów?? Z łańcuchem albo paskiem??

 

Jadę jeszcze dzisiaj do salonu renault dowiedzieć się co oni mi powiedzą i pod koniec tygodnia mam nadzieję że wezmę się za wymianę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem dzisiaj w salonie i powiedziano mi że do benzynowca leje sie elf syntetyk 5W40 prawie 5 L.

Akurat tak się składa że mam takie rękawice przetestuję je!

 

[ Dodano: 2010-11-04, 11:20 ]

Panowie mam jeszcze takie pytanie które mnie nurtuje czy pod korkiem spustowym w misce olejowej jest uszczelka?? Jeżeli tak to czy trzeba ja wymieniać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!