Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Słabo świecące ksenony


Rekomendowane odpowiedzi

Zauważyłem, że posiadane fabryczne ksenony świecą już dosyć marnie. Ośmielam się stwierdzić, że gorzej niż przecietne "normalne" żarówki.

Co może byc powodem (UWAGA - nie same palniki, które już wymieniałem)?

Ja myślę, że:

- brudna od wewnątrz soczewka

- wypalony odbłyśnik

Czy ktoś miał podobne problemy?

Czy ktoś z Was czyscił z brudu wnetrze reflektora ksenonowego i odczuł zwiększenie mocy oświetlenia?

Dodam, że moje ksenony mają już 205 tys. kilometrów przebiegu, a dzięki naszym "wspaniałym" (p)osłom prawie 100% tego czasu na włączonych światłach - więc może sie już zużyły?

Na razie zadałem pewnemu allegorwiczowi pytanie o nowe lapmy. Do normalnych świateł ma NOWE po 250pln. Być może ksenony bez osprzętu (w końcu zalezy mi tylko na soczewce) też za tyle będzie miał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma rzeczy wiecznych. Wprawdzie palnik ksenonowy rozgrzewa się do niższej temperatury niż żarówka halogenowa, to jednak stojąc w upalne letnie popołudnie w korku i świecąc na zderzak innego auta nie ma siły - temperatura w ciasnej i całkowicie zabudowanej lampie na soczewce musi zdziałać swoje... Popytaj się w firmach zajmujących się regeneracją reflektorów czy podejmą się takiego zadania w przypadku ksenonów. Moim zdaniem nie powinno być problemu. Poszukaj w Google pod hasłem "metalizacja próżniowa" lub "regeneracja reflektorów". Zamontowanie świateł dziennych rozwiązałoby sprawę, ale to też może być trochę zabawy ze znalezieniem chociażby odpowiedniego miejsca nieszpecącego samochód. Ja przez ponad rok jeździłem bez włączonych świateł w ciągu dnia i ani razu nie zapłaciłem mandatu, pomimo, iż kilkakrotnie mijałem partol policji. Pomijając to są sytuacje, w których możemy z czystym sumieniem i nawet w zgodzie z prawem wyłączyć światła - chociażby podczas stania we wspomnianym korku.

Ja mam światła mijania halogenowe i droga w moim odczuciu jest oświetlona idealnie. Nawet jadąc w lesie nie czuję potrzeby włączania świateł drogowych, a sokolego wzroku bynajmniej nie mam. Gdy podjeżdżam pod górkę i moje światła siłą rzeczy świecą innym w oczy często dostaję od nich długimi. Byłem na stacji diagnostycznej już 3 razy, światła mam jak to diagnosta stwierdził "ustawione idealnie". Czyżby kierowcy w tym kraju zapomnieli już jak powinny świecić dobre światła? W czym tkwi sekret? Po zakupie auta zainwestowałem w dwa nowe, oryginalne reflektory. Od tego czasu były używane zgodnie z przeznaczeniem, czyli tylko w nocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

I problem "sam" się rozwiązał. W czwartek zaprzestał świecić lewy reflektor. Więc w sobotę (wczoraj) wymieniłem oba palniki i znów moc świateł wróciła :mrgreen::-D .

Wynika z tego, że pod koniec żywota palników świecą gorzej niż światła w maluchu z prądnicą na wolnych obrotach.

A tak jak pisałem w pierwszym poście - nie brałem w ogóle pod uwagę zużycia palników. Bo fabryczne wytrzymały 150tys km, a teraz mam dopiero 208tys. - więc połowa tamtego przebiegu dopiero.

Ale tamtem przebieg w większości zrobiony w Niemczech, gdzie nie ma debilnego nakazu jazdy na świałach cały dzień jak u nas, stąd tak szybka kolejna wymiana. Choć nie narzekam - warto było zrobić ta wymianę dla jakości oświetlenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już mi się nie opłaci :mrgreen:

Scenica mam w planach mieć jeszcze max jakieś 2 lata - czyli ok. 50-60tys km. Więc tyle wytrzymają te nowe. A dwie sztuki palników PHILIPS/OSRAM to tylko ok. 200 brutto. To więcej zabulę za porządne światła dzienne.

Ale ze względu na planowany okres posiadania scenica - na dzień dzisiejszy mi się nieopłaci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!