Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

oswietlenie bagaznika


Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów,

 

Zakupiłem Scenic ph2 i zabrałem się za rozwiązywanie problemów z oświetleniem.

 

Problemy:

1. Ciągłe świecenie się lampki bagażnika.

2. Podczas jazdy zapala się lampka podsufitowa i na wyświetlaczu pojawiają się otwarte drzwi.

 

Co sprawdzone:

1. Wymontowana krańcówka z klapy bagażnika sprawdzone przejścia działa (podczas wciśnięcia rozwiera)

2. Po zamknięciu auta brak ikony otwartych drzwi na wyświetlaczu a lampka dalej świeci ciągle.

 

Proszę o sugestie, co sprawdzić i gdzie szukać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w RX4, nie łączyła prawidłowo lampka na pasażerem z tyłu (nie świeciła więc chciałem wymienić żaróweczkę, poruszałem tą lampką i pomimo, że była w tej samej pozycji zaświeciła się, czyli żarówka sprawna a zły styk. Zdemontowałem dla pewności wszystkie, poprawiłem styki ruchome. Lampki poustawiałem na tryb automatyczny i teraz lampka bagażnika gaśnie. A myślałem już, że ten typ tak ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z lampkami z tylu u pasażerów to też raz działało raz nie ale to wszystko zrobiłem na cacy, czyszczenie styków podgięcia i jest lux tylko denerwuje mnie ta lampka w bagażniku...

 

O co chodzi z tym trybem automatycznym lampek? Możesz trochę jaśniej gdzie się to ustawia ?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten tryb automatyczny, chodzi mi o to, że zapalają się automatycznie po otworzeniu drzwi, lub otwarci centralnego zamka z pilota, gasną same po jakichś 30 sekundach. Lampki mają po prostu trzy położenia: wyłączone / włączone na stałe / włączają się automatycznie. W moim bagażnikowa ma tylko jedno położenie, nawet zastanawiam się nad zamontowaniem wyłącznika, bo jak robię coś na podwórku, to lubię słuchać radia a tedy lampka pali się cały czas (na razie wyjmuję żarówkę).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2. Podczas jazdy

zapala się lampka podsufitowa i na wyświetlaczu pojawiają się otwarte drzwi.

Sprawdź krańcówki w każdych drzwiach, a nie tylko w bagażniku. Mogą być zabrudzone w środku lub źle zamontowane co w efekcie powoduje że przy drobnych ruchach drzwi sygnalizują ich otwarcie.

Nie tak dawno był o tym dość duży temat.

 

z lampkami z tylu u pasażerów to też raz działało raz nie

Nie wiem jak jest w PhII ale pewnie tak samo. Lampki nad drzwiami pasażera mają dwie pozycje (musiałbym sprawdzić u siebie, ale teraz mi się nie chce auta odśnieżać ;-) ) Naciska przesuwa się samo "szkło" co powoduje włączenie lub wyłączenie lampki. Tam bym szukał przyczyny.

 

Jeśli chodzi o lampkę bagażnika to u mnie ona świecie ok 30 sek. Tak jak światła w kabinie a potem się wyłącza.

 

Oświetlenie bagażnika i tylnych lampek sufitowych przechodzi przez złącze R2, które znajduje się pod osłoną plastikową lewego przedniego progu lub pod plastikiem pod rączką otwierania maski. Tam bym szukał przyczyny. Możliwe, że są w niej zaśniedziałe styki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tuffenuff, podłóż coś cienkiego (np. tekturę) między czujnik zamknięcia klapy i plastikowy próg. Jak zgaśnie lampka to masz klapę do regulacji.

Lampki nad drzwiami z tyłu mają 3 położenia, jak napisał Zygmunt Małek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje za rady w piatek mam wolne od pracy to uderze do garazu posprawdzac wszystkie krancowki, na temat zlacza R2 poczytalem wlacznie ze zdjeciami jak nie uda mi sie zrobic tej lampki bagaznika sprawdze przejscie. Dam znac o postepach w piatek:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...pozycja włączenia...

W megance jest tak:

Naciśnięcie(przełączenie)górnej części klosza lampki-tryb auto

Klosz na płasko-stałe wyłączenie

Naciśnięcie dolnej części-włączenie na tryb ciągłego świecenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cytat

 

ale ja mam scenic :) chociaz opis jest dobry

 

problem rozwiazany krancowka od klapy bagaznika musiala nie stykac po zamontowaniu lampka gasnie:) przycisk otwierania tylnej szyby zmontowany z przycisku reseta od komputera tez dziala:)

 

Na forum używamy polskich znaków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

U mnie w bagażniku nie gaśnie lampka. Po wyciągnięciu i odpięciu całkowicie krańcówki także pozostała włączona. Dodatkowo nie zapala mi się oświetlenie kabiny, ale tutaj na początek wezmę sprawdzę krańcówki. Gdzie znajdę tą kostkę odpowiedzialną za oświetlenie kabiny? Jedni mówią, że przy stopach kierowcy a inni że po stronie pasażera. Sam już zgłupiałem.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!