Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

No i stało się. Zaniepokoiły mnie drgania na kierownicy wyczuwalne na biegu jałowym. W ASO stwierdzili, iż trzeba wymienić koło dwumasowe. Niestety muszę poczekać ok. tygodnia bo oczywiście w serwisie nie mają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy takim przebiegu to aż trudne do uwierzenia, ale skoro taka opinia ASO...

Świadczy to jednak o b.słabej trwałości, bo chyba nie o wadzie fabrycznej skoro jednak wytrzymało te 10 tyś.km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcale nie jestem pewien czy te drgania nie były od samego początku. Jest to mój pierwszy diesel i myślałem, że tak ma być, a poza są minimalne i tylko na biegu jałowym.

Dzisiaj zadzwonili do mnie z ASO i umówiłem się na piątek na wymianę. Zaoferowali oczywiście samochód zastępczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam. panowie coś mi tu nie pasuje, przy zużyciu dwumasu ( awarii) odczuwalne są drgania ale na pedale sprzęgła. przecież w żaden sposób nie jest ono połączone z układem kierowniczym. może się mylę ale takie jest moje zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odebrałem samochód z ASO po wymianie koła (przynajmniej tak twierdzą). Drgania na zimnym silniku są takie same tzn. wyczuwalne ręką na kierownicy na wolnych obrotach. Na ciepłym jakby trochę mniejsze. Oczywiście zapewniali, że wszystko ok. Nie wiem czy ten typ tak ma, czy należy próbować to naprawić. Chętnie bym porównał u kogoś kto ma 1,5d z okolic Otwocka lub Warszawy.

 

[ Dodano: 2010-12-20, 18:30 ]

Powtórnie udałem się do serwisu w celu usunięcia drgań na kierownicy. Po oględzinach w ASO stwierdzono , że ten typ tak ma, a na moje zdziwienienie, iż przy podobnych objawach zdecydowano się na wymianę koła dwumasowego oznajmiono mi, iż mają zalecenia w przypadku podobnych objawów wymianę koła (podobno pierwsze egzeplarze były wadliwe i jest zalecenie jest ich wymiany w przypadku reklamacji). Nic się nie zmieniło jeśli chodzi o drgania, ale przynajmniej mam nowe koło dwumasowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Hmm, to ciekawe że twierdzą że koła wadliwe, 1.5 105 czy 110KM? Poprzednio miałem MII 1.5 105 i z kołem przez 35tyś. km było ok (później nie wiem sprzedałem samochód), teraz mam MIII ten sam silnik 1.5 105.

 

Drgania minimalne na kierownicy były i w MII jak i w obecnym MIII.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobno w pierwszej serii były wadliwe i maja zalecenie by wymieniać w przypadku wystąpienia takich objawów. Ja mam samochód z 2009 r., 105 KM. Zauważyłem, że na wielkość drgań ma największy wpływ temperatura zewnętrzna. Jak jest duży mróz, to drgania są największe. Nawet jak się silnik rozgrzeje, to i tak są większe niż w temperaturach dodatnich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Ja dzisiaj odstawiłem Scenica 1,5 dCi 105 KM z podobnymi objawami - na biegu jałowym zwiększone wibracje, które przenoszą się na całą karoserię. Auto ma przebieg 37 tys. km. ASO stwierdziło, że muszą wymieniać koło dwumasowe. Opiszę coś więcej za dwa, trzy dni, kiedy odbiorę po naprawie. Ale jednak niepokojące jest to, że ten element ma taką niską trwałość. Auto mam od września 2009 i dotychczas nie było problemów. Zobaczymy, co będzie po odbiorze z ASO.

Serwis wymienił mi (podobno) koło dwumasowe i teraz samochód chodzi OK, żadnych nadmiernych drgań na karoserii auta nie wyczuwa się. Jedyne, co mnie niepokoi to niski przebieg do awarii - niespełna 37 tys. km. Czy ktoś z was ma również jakieś nieprzyjemne doświadczenia w tej materii? Czy ktoś miał podobny defekt?

Edytowane przez papa22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Niestety koło dwumasowe to zmora nowoczesnych diesli. Bardzo dużo informacji można znaleźć na stronach czasopism motoryzacyjnych takich, jak np. Auto Świat. Generalnie aby koło dwumasowe wytrwało jak najdłużej, zaleca się bardzo delikatne operowanie pedałem sprzęgła, brak gwałtownego ruszania, zwłaszcza z piskiem. Jest to element bardzo wrażliwy na nagłe i duże obciążenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

A nie wiecie może czy Scenic III z 2009r. ma sprzęgło dwumasowe czy normalne? Od jakiegoś czasu mam drgania podczas ruszania z 1-go biegu, ale na rozgrzanym silniku, póki się nie rozgrzeje jest ok. Auto też ma niewielki przebieg bo dopiero 40tyś :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz dwumase w 1.4 tce , objawy o których tu piszą są dalece inne moim zdaniem od awarii dwumasy (twoje opisane w innym temacie są wielce prawdopodne). Ja zaówazyłem że w momencie jak pracuje klima zwiększają sie nieco obroty silnika i tym samym maleją wibracje. W przypadku 1.9dci istotnie ten typ tak ma wymieniłem nawet poduszke olejową silnika i efkt... żadnej różnicy. PIerwsze testy Megane III przez dziennikarzy wykazały to samo drgania na biegu jałowym...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!