Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Brak iskry-auto nie odpala


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

MEgane 1 ph2 z 99 roku, coupe, 1,6 16v.

 

Dzisiaj stojąc na swiatlach auto jakby nigdy nic zgaslo i nie chce odpalić.

 

Rozrusznik kręci, wszystkie kontrolki wyglądają jakby normalnie. Prosze o pilną pomoc -auto stoi pod marketem a mi sie juz pomysly skonczyly.

 

-Iskry niema,

-wydaje mi sie ze pompa również nie pracuje bo jej nie slysze-jak mozna sprawdzic czy podaje paliwo?

-Czujnik bezwladnosciowy, zdjąłem tą czerwoną przykrywke-próbowalem wciskac palcem ale wydaje sie ze nie da sie wcisnąć, wiec jest wszystko OK.

-SPrawdzalem bezpieczniki wewnątrz auta i jeden (co dziwne) ten na którym są narysowane strzaleczki "góra/dól" LEWY-25A byl spalony-jednak wymiana nie pomogla.

 

Sprawdzalem tez bezpieczniki na lewym kole i wydaje sie byc ok, podmienialem przekaźniki i tak samo. JEdnak po przekreceniu kluczyka do zaplonu nie slysze tak naprawde ze cokolwiek sie dzieje przy silniku. Slychac tylko cos przy rozruszniku i moze alternatorze. Przekaźniki w skrzynce przekaźnikowej nie Pstrykają/cykają. JEdnak 12Vzna tym duzym bezpieczniku chyba 40 A-JEST.

 

Prosze o pomoc co jeszcze moge sprawdzic.

 

Jak na moje oko to wydaje mi sie ze tam jakas wieksza ilosc urzadzen nie dziala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

winy bym szukał właśnie w bezpiecznikach nie tylko tych w kabinie ale i w przedziale silnikowym -np bezpiecznik przekażnika pompy paliwowej . Jeśli masz miernik to je posprawdzaj raz jeszcze . Czujnik położenia wału się nie zabrudził ? Cewki i przewody WN należało by tez sprawdzić . u mnie są jeszcze bezpieczniki w małej skrzyneczce w podszybiu po lewej stronie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam problem http://megane.com.pl/megane-i-phi-megane-9...ry-vt27432.html jak byś coś wymyślił to daj znać. U mnie pompa nie pompuje po przekręceniu kluczyka, ale sprawdzałem ją i jest prawna, podaje paliwo.

Może jakoś przekaźnik nawalił i rozrusznik kręci, a z komputera nie wychodzi sygnał ani do pompy ani na cewki? :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie cytuj całego posta, jeśli odpowiadasz bezpośrednio pod nim

 

Dopiero wszedlem do domu -wrócilem z dalszej walki.

 

Wykrecilem czujnik polozenia wału-czysciutki. Popchnąłem auto kawalek na biegu-w dalszym ciagu nie pali.

Zaraz odpisze-nie idzcie spac :-)

 

[ Dodano: 2010-12-14, 23:04 ]

winy bym szukał właśnie w bezpiecznikach nie tylko tych w kabinie ale i w przedziale silnikowym -np bezpiecznik przekażnika pompy paliwowej . Jeśli masz miernik to je posprawdzaj raz jeszcze . Czujnik położenia wału się nie zabrudził ? Cewki i przewody WN należało by tez sprawdzić . u mnie są jeszcze bezpieczniki w małej skrzyneczce w podszybiu po lewej stronie

 

Kable i cewki we wszystkich cylindrach napewno nie wysiadly na raz.

 

Gdzie jest ta skrzyneczka z bezpiecznikami? Kolo akumulatora?

 

[ Dodano: 2010-12-14, 23:05 ]

Mam ten sam problem http://megane.com.pl/megane-i-phi-megane-9...ry-vt27432.html jak byś coś wymyślił to daj znać. U mnie pompa nie pompuje po przekręceniu kluczyka, ale sprawdzałem ją i jest prawna, podaje paliwo.

Może jakoś przekaźnik nawalił i rozrusznik kręci, a z komputera nie wychodzi sygnał ani do pompy ani na cewki? :-/

 

Jak sprawdzales ze pompa daje paliwo? KTO WIE KTÓRY BEZPIECZNIK JEST DOKLADNIE OD POMPY PALIWA?

 

[ Dodano: 2010-12-14, 23:09 ]

jest porzekażnik pompy paliwa ,sprawdzałeś ?

przekażnik sprawdż ,tak samo bezpieczniki .

 

Dzieki Andrzej-przekaźnik wlasnie od pompy sprawdzalem-dobrze pamietalem ale mialem tam tylko dwa bezpieczniki po 7.5 A w calej skrzyneczce z tymi przekaźnikami i jeden duzy 40A.

 

 

Tak czy inaczej. Zaraz jeszcze zerkne na tego downloada.

 

Dziekuje wam bardzo za tak szybki odzew-jestem pozytywnie zaskoczony. Jutro do pracy na rowerze a potem ciag dalszy walki. Jak bedziecie jeszcze mieli jakies pomysly to chetnie sprawdze.

 

Jeszcze raz dzieki za rady.

 

[ Dodano: 2010-12-14, 23:11 ]

Mam ten sam problem h :-/

 

Ty masz chyba PH1 wiec tam jest inaczej rozwiązana kwestia iskry na swiecach-masz kable WN i cewke jedną, palec kopulke itd. W PH2 jest cawka na kazdy cylinder i to juz chyba wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak mam ph I - ale sorry będę pisał w tym wątku bo tu się coś dzieje, cewki mam dwie z tego co wiem, chyba że źle w ogóle nazywam to o czym mówię.

Mniejsza o to, problem tkwi w czymś innym i tak.

 

Pompę sprawdziłem podpinając ją bezpośrednio pod akumulator stąd wiem że działa, jednak podczas rozruchu nie pompuje i brak tej iskry.

 

Immobiliser też działa prawidłowo (kontrolka gaśnie po otworzeniu auta)

 

Czekam na znajomego który co nieco wie o elektryce, może podepnie mi auto pod komputer, ale nie wiem czy sie doczekam :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

adin, czyli masz takie auto jak moje ,skoro pompa na krótko działa ,to trzeba sprawdzić ,czy przewody paliwowe nie zatkały się ,oraz czy przekażnik pompy jest sprawny ,najlepiej go podmienić . W obu przypadkach kolegów wypadało by zresetować kompa -na chwilę odłączyć aku .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem taki przypadek ,że kontrolka od immo nie migała ,gasła normalnie a auto nie odpalało ,kombinowałem na wszystkie sposoby ,a okazało się że dopiero jak się komp zresetował auto odpaliło 8-) z francuzką elektryką już mnie nic nie zdziwi ,tymbardziej zimą .Tommi3737, na jakim etapie jesteś z autem,co już sprawdziłeś i wiesz,że na 100% sprawne ? zerknę zaraz do manuala od Twojego auta to może coś się jeszcze wykombinuje ,choć jeśli wszystkie bezpieczniki,przekażniki sprawne ,immo nie blokuje auta a iskry dalej niema to zostaną cewki do sprawdzenia ,gdzieś widziałem w manualu pomiary dla cewek . Przekażnik główny jest sprawny ?

meganelift.jpg

[/url] i tu wazna informacja :

meganeliftcewki.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie cytuj całego posta, jeśli odpowiadasz bezpośrednio pod nim

 

Co zostalo sprawdzone to napisalem na górze-teraz jestem w pracy wiec za bardzo sie rozpisywac nie moge ale jest to napisane powyzej. Na ten moment pozostaje mi do sprawdzenia skrzynka z bezpiecznikami kolo akumulatora.

 

Moja diagnoza na ten moment jest taka ze nie ma iskry i pompa chyba nie dziala-nie wiem jak ja sprawdzic.

 

Wszystkie kontrolki swieca sie normalnie.

 

Metode z odlaczeniem aku sprawdze.

 

Jeszcze jedno pytanie do znawców-bo mam taki pomysl aby puscić PLUSa z drugiej strony, czyli na cewki i zobaczyc czy odpali. Tylko ze nie wiem który kabel na której cewce to jest plus. WIe ktos?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cytowanie

 

Sorry-nie wiedzialem o tym. Poprawię się :-)

 

[ Dodano: 2010-12-15, 14:37 ]

Bylem przy aucie, sprawdzilem bezpieczniki po stronie aku, wyjalem aku na chwile-w dalszym ciagu to samo.

 

Masakra

 

[ Dodano: 2010-12-15, 14:51 ]

A kto wie gdziie jest i który to jest głowny przekaźnik? PILNE

 

[ Dodano: 2010-12-16, 06:29 ]

Andrzej27r- masz jeszcze jakies pomysly?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!