Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

czujnik cofania


Rekomendowane odpowiedzi

No czytałem, ale nic tam nie ma na temat głębokości na jaką wchodzą czujniki, a nie chciałem wiercić nawet małym wiertłem jeśli by się okazało, że się nie zmieszczą.

Czujniki, które kupiłem potrzebują min. 22 mm od powierzchni zewnętrznej zderzaka. Gdzieś czytałem, że ta belka ma otwory i zastanawiałem, że czy próbować zdjąć zderzak tak aby trafić czujnikiem w otwory.

W każdym razie jutro będę wiercił, montował itd.

Dam znać jak poszło.

 

[ Dodano: 2011-04-29, 17:33 ]

Mam jeszcze jedno pytanie - lepiej dać wszystkie czujniki w jednej linii czy może te zewnętrzne podnieść wyżej tak jak widziałem na zdjęciu kol. kristof67 na 4 stronie tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witajcie, moja żonak stała się posiadaczem MEgane I ściętej ;-).

Rok 2001. Ja nie wyobrazam sobie jazdy już bez czujników dlatego chcę zamontować je u mojej żonki.

W moim aucie jest fabrycznie zamontowany na wysokości mniej niż 40cm. Wykrywają każdy krawężnik co mi się bardzo podoba.

W Meganie zastanawiam się nad ich montażem albo w czarnej listwie, albo poniżej, ale wówczas chyba trzeba by zastosować skośne np. takie http://www.parktronic.com/produkt-ps4s.html - co o tym myślicie. Zamontowanie poniżej czarnej listwy powoduje, ze czujniki patrzą w ziemię i chyba zawsze pikają (nie zaleznie od odległości od przeszkody).

 

Czy komuś udąło sie zamontować je w listwie czarnej?

 

Pozdrawiam i dziękuję.

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ppawlo- są też i takie czujniki, które nawet bez podkładek i skośnych kołnierzy nadają się w te miejsca. Ich czołowa płaszczyzna jest już odpowiednio, fabrycznie wyprofilowana by na skośnym zderzaku czujnik był zbliżony do pionu. Muszą jednak być odpowiednio w otwór wstawione, zaznaczoną strzałeczką do góry. Zestaw taki z przesyłką kurierską kosztuje 65zł.

Tak to wygląda:

13092011004kopia.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Tobie bardzo. Przeszukuje to allegro i ofert tyle, że masakra. Ja szukam bez wyświetlacza LCD i na tyle co przeglądałem, żaden z nich nie miał poza niepolecanym VALEO.

Teraz znalazłem, chyba te mają taką możliwość.

http://allegro.pl/czujnik-parkowania-cofania-dobra-jakosc-buzer-i1797271513.html

W sumie to faktycznie dobra alternatywa,

Pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupowałem tu ale aukcja już zakończona:

http://allegro.pl/czujnik-cofania-czujniki-parkowania-4-sensory-lcd-i1796254243.html

Przy okazji naprawy blacharki w sceniolu starszym chcę podmienić same czujniki, okazało się, że zestaw jest tańszy jak 4 czujniki luzem.

Tu masz z samym buzerem, od tego sprzedawcy co ja kupowałem. Z fotki przedstawiającej dostępne kolory wynika, że to też te profilowane:

http://allegro.pl/czujnik-cofania-parkowania-4x-czujniki-buzzer-i1796254246.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Faktycznie wyglądają na te montowane do lekko pochylonych. Powinny pasować, a na pewno będą lepsze aniżeli te proste. Jutro się skontaktuję ze sprzedawcą. Zamówię srebrne - do srebrnego metalica ;-).

 

Dzięki raz jeszcze - dam znać jak to u mnie będzie wyglądać.

Pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

W MII phI był montowany seryjnie czujnik cofania- wiem bo takowy posiadam.

 

niestety w formie "pikacza" montowanego z tyłu autka na słupku.

 

Witam

Koledzy macie może wiedzę gdzie znajduje się centralka od fabrycznego parktronica w MII phI ? Mam taki problem że pewnego dnia system po prostu przestał działać stopniowo, najpierw nie było reakcji na przeszkody a teraz nawet nie ma sygnału o załączeniu systemu. Jest jeszcze jedna dziwna sprawa, w moim MII phI nie mam żadnych czujników w zderzaku a mimo to jakoś ten system działał, czy jest jakieś inne rozwiązanie niż czujniki w zderzaku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w moim MII phI nie mam żadnych czujników w zderzaku a mimo to jakoś ten system działał,

Masz to fabryczny system czy dokładany???

Z tego co wiem, fabryczne miały zawsze czujniki widoczne w zderzaku i wyłącznik układu po lewej stronie od kierownicy na wysokości kolana.

Jest jeszcze jakiś patent z taśma pod zderzakiem, (od środka pod plastikiem) opisany na któreś stronie tego tematu, ale tego fabrycznie nie stosowano.

Co do centralki jeśli to fabryczna instalacja, będzie tam gdzie buzer czyli za wykładziną lewego boku bagażnika, nad nadkolem.

W moim sceniolu drugim przynajmniej tam to znalazłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze to nie wiem czy jest to fabryczny czy dokładany system. Kupiłem autko miesiąc temu i byłem zaskoczony gdy przy wrzuceniu wstecznego włączał się system i działało to aż do teraz. Mimo że żadnych czujników w zderzaku nie mam a tym bardziej przełącznika pod kierownicą lub w okolicach. Szukałem centralki tam gdzie podpowiadasz :D ale nic nie znalazłem. Nie jestem jeszcze pewny ale czy buzer może znajdować się pomiędzy osłonami przeciwsłonecznymi, na wysokości lusterka wstecznego?

 

post-36491-0-73457800-1320501331_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aa toś mnie zaskoczył tą fotką :D

Z tego miejsca dochodził sygnał jak działało???

Masz wyłącznik umożliwiający odłączenie czujników cofania??? (taki z czerwona diodą, świecącą po przytrzymaniu przycisku przez 5 sekund)

Chyba jednak najlepiej jakby ktoś to dokładnie w dialogysie sprawdził.

Ja niestety nie posiadam takowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aa toś mnie zaskoczył tą fotką :D

Z tego miejsca dochodził sygnał jak działało???

Masz wyłącznik umożliwiający odłączenie czujników cofania???

 

Teraz nie pamiętam skąd pochodził dźwięk ale innego miejsca nie znalazłem. Żadnego przełącznika nie mam, wszystkie które znalazłem są od czegoś innego. W miejscu gdzie są bezpieczniki też nie znalazłem żadnego który by pasował do systemu ;)

Trochę tajemniczy ten parktronic w mojej Megance ;)

Pozostaje mi chyba podjechać podłączyć się pod kompa.

 

Dodano: 06 lis 2011 - 17:08

Dziś nie wiadomo czemu system zadziałał kilka razy ;) ale szczęście nie trwało długo. Znów nie działa, ale zdążyłem zaobserwować że dźwięk dochodzi z tyłu samochodu. Będę musiał tam poszukać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Utknąłem podczas montażu czujników parkowania w mojej megance I 2001r.

 

Schody zaczęły się wraz z koniecznością podłączenia centralki do zasilania światła cofania. Centralka wraz z kablem (czerwonym i czarnym) do zasilania widać na zdjęciu nr1

 

na zdjęciu numer 2 widać kabelki wychodzące ze świateł lewych tylnich.

 

do których , kabli powinienem podpiąć 2 kabelki z centralki?

post-25819-0-77002100-1322067874_thumb.jpg

post-25819-0-12147300-1322068010_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety nie wiem co jakim przewodem do lampy jest podłączone ale jeśli miałbym takie problem to bym to zmierzył albo sprawdził zwykłą żarówka z kabelkami. jeden przewód takiej żarówki podpiąłbym do masy i po włączeniu wstecznego biegu i przekręceniu stacyjki, nie zapalając silnika, drugim przewodem z żaróweczki poszukał gdzie pojawiło się zasilanie. Żarówka powinna wówczas zaświecić.

Tylko jeden powinien być taki przewód. Jeśli już go zlokalizujesz to nadal zostawiasz tam drucik z probówki (później podłączysz tam czerwony zasilania centralki) i odłączasz ten pierwszy od masy auta i teraz nim szukasz przewodu z masą na tej kostce w lampie. Jak go odnajdziesz to na niego podłączasz czarny z zasilania centralki.

To najprostszy domowy sposób doszukania się odpowiednich przewodów, nawet nie posiadając multimetra. Jeśli go masz, to jest to jeszcze prostsze.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bigos1 nie odbierze tego źle, ale skoro masz problem z tak podstawową rzeczą jak określenie gdzie jest przewód od światła cofania to daj to do zrobienia komuś kto ogarnia temat, bo potem może być płacz, że światło cofania w ogóle nie działa lub czujnika włączają się przy kierunkowskazie (żarcik :)).

 

Do rady Gojgiena dodam jeszcze najzwyklejsze lecenie po ścieżkach w lampie (patent jak już nie masz najbanalniejszego próbnika). MASA jest na cokole żarówki i łączy WSZYSTKIE żarówki więc do namierzenia banalne, a +12 to dolny styk (ten sprężynujący)żarówki więc też banał do znalezienia.

Jak już wiesz która żarówka to lecisz od gniazda żarówki do złącza kablowego i wszystko masz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!