Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dodatkowe elektryczne ogrzewanie w nawiewie


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam problem z Scenicem II 1.9 DCI, mianowicie nie uruchamiają się grzałki elektryczne umieszczone w nawiewie mające za zadanie dogrzewanie kabiny dopóki silnik nie osiągnie temp. 60st. C . Autko kupiłem delikatnie uszkodzone przodem i nigdy w/w grzałki mi nie działały. Z tego co wyczytałem na forum to po uruchomieniu samochodu grzałki powinny uruchomić się automatycznie i powinienem słyszeć "cykanie" przekaźników, niestety nic takiego sie nie dzieje :).

 

Prosze o pomoc.

 

Pozdrawiam BTelega

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na forum chyba czytałem, że o włączeniu grzałek decyduje komputer analizując stan akumulatora, prąd płynacy z alternatora i pobór prądu przez inne odbiorniki. Może aku za słaby lub za dużo rzeczy włączone :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

btelega, a może brak grzałek :) sprawdź tabliczkę na regulatorze alternatora, producent i wydajność prądowa. Grzałki montowano tylko w parze z alternatorami, które potrafiły wydać z siebie prąd o wartości 150A. (około 2000W)

http://fotka.megane.com.pl/?v=231220xnx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

btelega, z opisów w tym temacie; http://megane.com.pl/scenic-ii-phii-grzalk...%B3ki+powietrza

i linkach do 2 innych jest info, że bezpiecznik jest o wartości 60- 70 A.

Niestety nie podano jego lokalizacji. Jest za to fota całego zespołu nawiewu z zaznaczonymi grzałkami sterowaniem itd..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 2 lata później...

Czy orientuje się ktoś co może być powodem tego, że napięcie jakie podawane jest na 1000W grzałkę w mojej Megance pojawia się tylko na 2 z 3 przewodów?

 

Ponieważ miałem zastrzeżenia co do wydajności tej grzałki podłączyłem do każdego z 3 modułów grzewczych żarówki aby zobaczyć kiedy są one aktywowane i stwierdziłem, że jeden z nich nie jest włączany w ogóle.

Czy przyczyną tego może być przekaźnik lub bezpiecznik? Jak przeprowadzić diagnozę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzałkami sterują dwa przekaźniki. Jeden podaje napięcie na pin 3 - przewód pomarańczowy a drugi zasila jednocześnie pin 1 i 5 - przewody łososiowe.

Sprawdź bezpiecznik 40 A znajdujący się na płytce umieszczonej pod bezpiecznikami w komorze silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!