Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane Grand Scenic 2007 trubina włacza się


qnx

Rekomendowane odpowiedzi

Niecaly rok temu kupilem samochod megane grand scenic z 2.0 disel

To byl moj pierwszy samochod z dislem wiec przeoczylem ze turbina dopiero na 2500sie uruchamia, a ze silnik duzy to i bez problemu sie zbiera

 

Moje pytanie co to moze byc ?? turbina do wymiany, samochod byl podpinany do komputera ale tam nie było zadnych błędów

 

Ile orientacyjnie wyniesie mnie koszt wymiany turbiny ??

 

Na forum korzystamy z polskich znaków diaktrycznych. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Primo po pierwsze turbina pracuje od mometu uruchomienia silnika , jak by ci padła to by cię "malczarami" z pod świateł objeżdżali :)

 

Po drugie nie bardzo rozumiem po co chcesz turbinę wymieniać?? Turbinka jest pewnie sprawna .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi o to, że turbina zaczyna pracować u mnie dopiero od 2,5 tysięcy,

 

Mechanikiem nie jestem ,mieszam pojecia i pewnie nie mam racji, ale znajomy ma lagune z silniem 2,0 dci 150km z 2008 czyli jednostka taka jak u mnie i u niego pod dodaniu gazu smoachód zrywa sie blyskawicznie, a u mnie dopiero dostaje turbo jak wkreci sie ponad 2,5tysiąca.

Mechanik cos mowil ze moze to przyczyna zardzewialych łopatek w turbienie ?? , ale moze mi sciemniał

 

 

Czy to jest normlane w scenicu ?

 

Czy moze miec cos do czynienia filtr cząstek stałych w samochodzie ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sam napisałeś - mechanikiem nie jesteś. Nie chce być niegrzeczny, ale tak jak napisali koledzy wyżej - wszystko jest ok i nie szukaj dziury w całym. Wrażenie z laguny może być spowodowane inną masą pojazdu i stąd subiektywne uczucie. Wszystko jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego dodam jeszcze że ty możesz mieć większe Lagi spowodowane dłuższym dolotem turbo--->IC . Z tąd możesz mieć takie wrażenie.

Przykład: Audi A4 1,9TDI z 1995 roku silnik o oznaczeniu 1Z ( moje poprzednie auto ) kontra passat B4 1,9 TDI z 1995 roku również z silnikiem 1Z ( mojego ojca) . Audi od 2200 obr/min. rwało do przodu jak głupie do tych obrotów mół niesamowity , passat natomiast zbiera się od samego dołu i ciagnie równomiernie w pełnym zakresie obrotów ale za to dużo gorzej od audi. A przecież silniki teoretycznie takie same.

Druga kwestia ( oprócz Lagów ) to turbinka , z kąd wiesz że masz turbo o identycznych parametrach jak tamten kolega, skąd wiesz jaką masz mapę w sofcie ?

Ogólnie wysztko gra , olej to i nie zawracaj sobie tym gitarry :)

Jeżeli cię to bardzo męczy za za kilka stówek możesz rozebrac turbine i zobaczyć czy masz proste i całe łopatki oraz czy kierowniczki się nie zapiekły ( jesli masz ze zmienną geometrią ). :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi o to, że turbina zaczyna pracować u mnie dopiero od 2,5 tysięcy,

Nareszcie konkret.

Moim zdaniem nie jest to normalne, podobne zachowanie zdarza się w 1.9 dCi (jak jest usterka).

Silnik powinien ładnie ciągnąć od 2000 obr/min, niezależnie czy jest w Lagunie, Scenicu czy Clio - dCi ma taką charakterystykę. Pod jaki komputer podłączałeś? Jeżeli był to CLIP i nie znalazł błędów to zonk, jeśli jednak jakiś uniwersalny komputer to odżałuj 100zł i jedź do serwisu.

Przyczyną może być zapchany wydech (przez PSJ) i dlatego czuć przyspieszenie dopiero w momencie gdy silnik uzyskuje max moment obrotowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli wina na prawdę leży po stronie turbiny, i powinna wg. charakterystyki ciągnąć od 2000rpm, to opcji jest wiele i nie koniecznie musi wywalić błąd na Clip-ie. Ja pisał meganecoupe02, może być nie drożny ukł. wydechowy, jak i równiez niedomagający zawór ( podcisnienie/nadciśnienie) jak i mechaniczne uszkodzenie turbiny.

Najlepiej zrobić kpl. logów w serwisie i wtedy szystko wyjdzie. Sprawdzanie kodów błędów to tylko podstawowa procedura.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz obstawiam zapchany wydech, brat ma identyczne objawy w innym aucie, zapchany jest FAP. Przebieg ponad 280tys km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

siema, to samo miałem w swojej megance 2.0 dci. Mi się wkręcała dopiero od 3 tys. obrotów. Mechanicy na poczatku mówili mi, że może to być wina przepływomierza (i map sensor), inny mechanik mówił, że to może być jakiś czujnik, a okazało się, że jakiś przewód, który idzie od turbiny do chlodnicy ( chyba ten nie jestem pewny) wypadł i wystarczyło go włożyć i chodzi o wiele lepiej ; ) pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Ja mam podobny problem. Kupiłem auto pół roku temu i tak jeździłem ciesząc się że ma kopa. Moje zdziwienie było takie że dużo pali. Tak około 6,5 l na trasie. Poprzedni 1,9 dci 120 km spalał 5,1 l. Uszkodzeniu uległ u mnie wysprzęglik, także auto trafiło na kanał. Przy rozbieraniu pół auta mechanik zauważył pękniętą rurę gumową od intercoolera. Rura została wymieniona i jakie było moje zdziwienie że nagle Grand Scenic stał się elastyczny, a spalanie przy powrocie do domu pokazało 5.6 l. Cieszyłem się tylko 2 tygodnie bowiem dzisiaj ponownie brak elastyczności i spalanie poszło w górę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Mam coś podobnego. Auto jest jakby mułowate, dopiero wciśnięcie pedału gazu ponad połowę daje mu kopa, czuć też drgania na pedale gazu, tak jakby go coś blokowało. Miesiąc temu też to miałem, ale na jednych światłach musiałem żwawo ruszyć i mu dość mocno przygazowałem. Problem na ok. miesiąc ustąpił. Mam wrażenie, że coś się przytyka. Spalanie 6-6,5l trasa, 8l miasto i korki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!