Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Temperatura silnika w okolicach 1 kreski!!


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Wydaję mi się, że mam problem z dogrzaniem silnika. Wskazówka temperatury silnika powinna raczej znajdować się pośrodku skali niezależnie od temperatury? U mnie jest taki motyw, że wskazówka temp silnika zatrzymuję się na 1 kresce a naet w okolicach zera na trasie (przy temp otoczenia powiedzmy 0 do - 10), w mieście dochodzi do 3 kresek ale do połowy też jej brakuje? Macie może jakiś pomysł w czym problem? Dodam jeszcze, że mam problem z falowanymi obrotami, ale ostatnio zauważylem że są one jakby powiązane z temp silnika... tzn cześciej zjewisko falowanych obrotów występuje na zimnym silniki niż cieplejszym? Stąd moje drugie pytanie czy jest jakieś powiązanie między temp silnika a jego obrotami?

poozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaję mi się, że mam problem z dogrzaniem silnika. Wskazówka temperatury silnika powinna raczej znajdować się pośrodku skali niezależnie od temperatury?

... zewnętrznej. Tak właśnie powinno być.

Sprawdź w pierwszej kolejności czujnik temperatury silnika, a następnie termostat.

Nie napisałeś czy działa Ci ogrzewanie w aucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzić czujnik temp czy termostat

wystarczy zapalić autko i gdy zacznie lecieć ciepławe powietrze to chwyć ręką za chłodnice czy też jest letnia- jeśli tak to termostat do wymiany, jeśli ona i węże doprowadzające będą zimne to znaczy ,że termostat trzyma a co za tym idzie walnięty jest czujnik temperatury tylko teraz czy ten który podaje temp na deskę czy ten który wysyła info do kompa. Najlepiej pod kompa z nim i się dowiesz :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej pod kompa z nim i się dowiesz

Omomierz wystarczy + tabele temp./rezystancja, są na forum wystarczy poszukać.

W przypadku uszkodzenia czujnika podającego na deskę ogrzewanie działa prawidłowo, wskazówka może w ogóle nic nie pokazywać albo dostawać głupawki, pokazując różne wskazania.

Uszkodzenie czujnika temp. podającej sygnał na ECU - po włączeniu zapłonu, nie trzeba nawet uruchamiać silnika, włącza się wentylator na chłodnicy. Dodatkowo, na zimnym silniku, silnik ładnie zapala ale natychmiast gaśnie. Dopiero jak się trochę nagrzeje łapie, ale zachowuje się tak jakby chciał zgasnąć, obroty cały czas próbują spaść do zera.

Obstawiam termostat.

 

PS

Jeżeli kolega ma 1,4/16V to czujnik jest jeden tzw 2 w 1 ;-)

Proponuję koledze uzupełnić profil, pomaga to bardzo w ewentualnych podpowiedziach.

No i wygląda, że auto nówka nie śmigana ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Draga sprawa taka wymiana termostatu lub czujnika?

Btw. Taka temp niekorzystnie wpływa tylko na spalanie (wzrasta)?

Czy to możliwe, że auto dłużej jest wtedy na ssaniu?

pozdr

 

Z odpalaniem audka nie mam najmiejszych problemów. Czyli mam rozumieć że jak na zapłonie włączy mi się wentylator na chłodnicy to jest walnięty czujnik podający do komp?

 

EDIT:

A wiecie może czy walnięty powiedzmy termostat może mieć wpływ na falujące obroty? Bo jak mówiłem, na zimnym drga cały czas na jałowym na cieplejszym uspokaja się ale to może tylko mój wkręt;)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Draga sprawa taka wymiana termostatu lub czujnika?

Droga :mrgreen:

Nie termostat ok 30-50 zł, czujnik ok 50-60zł, o ile mnie pamięć nie myli

Opcja :-D Ci pomoże było o tym wielokrotnie wspominane.

Ad2) silniki nie lubią ja są niedogrzane, wpływa to na zużycie paliwa i zużycie elementów silnika

Ad3) tak

Ad4) tak silnik próbuje cały czas ustabilizować obroty ale może być kilka innych powodów.

Najpierw usuń przyczynę tego, że silnik nie uzyskuje temperatury. Potem będziesz dalej diagnozował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję:-D Jutro przeprowadzę diagnostykę i napiszę:mrgreen:

Mam jeszcze pytanie sam dam radę wymienić termostat?

 

btw. Oczywiście miało być "Droga" - Sorki literówka

Pozdr

 

[ Dodano: 2011-01-25, 10:54 ]

Sprawdziłem. Dość szybko chłodnica robi się letnia... górny wąż doprowadzający letni, dolny również lecz nagrzewa się wolniej w stosunku do górnego. Wentylator chłodnicy na zapłonie się nie załącza. Czyli termostat? Sprawdzałem w download ale nie znalazłem... jest może jakiś manual wymiany termostatu?

Polecacie jakiś konkretny termostat - czytaj dobry!

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na forum znajdziesz opis wymiany termostatu.

Ale sprawa jest prosta. przygotuj sobie butelkę PET po wodzie, obetnij górę.

Zdejmij rurę dolotu powietrza z tłumikiem szumów, pod nim zobaczysz obudowę termostatu. Przykręcona jest 2 lub 3 śrubkami. Zanim odkręcisz podstaw obciętą butelkę. Jak przestanie lecieć płyn odkręć wszystkie śrubki i wymień termostat.

Pamiętaj, robisz to na zimnym silniku.

Poskręcaj wszystko do kupy, zalej płynem z butelki. Możesz go wcześniej przesączyć przez kawałek gazy lub po prostu kupić nowy, powinno wystarczyć max 2 l.

Zanim wlejesz płyn odkręć odpowietrznik na termostacie. Na obudowie termostatu masz, z boku, śrubkę, popuszczasz ją i jak zacznie wyciekać płyn zakręcasz, oczywiście w tym czasie lejesz płyn do zbiorniczka wyrównawczego, powoli.

Potem trzeba odpowietrzyć.

Czyli, włączasz silnik i czekasz aż się nagrzeje ok 10-15 min. Wyłączasz silnik!

Znowu popuszczasz śrubkę odpowietrznika, aż zacznie wyciekać płyn i zakręcasz. Pamiętaj płyn może być bardzo gorący, polecam jakieś rękawice i odpowiedni kluczyk, może np. rurkowa 10,

Ponownie zapalasz silnik, możesz przytrzymać go z troche na 2500-3000 rpm.

Znowu wyłączasz silnik i ponownie popuszczasz śrubkę. Jednocześnie obserwuj poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym. Jak zacznie ubywać płynu dolej, ale nie więcej niż max. Zwykle wystarczy 1/2 - 3/4 po miedzy kreskami min i max.

I tyle.

Z własnego doświadczenia mogę powiedzieć, że tak po tygodniu, jak silnik trochę ostygnie, po jeździe, dobrze jest ponownie popuścić odpowietrznik, Czasami jeszcze może zejść trochę powietrza. Ale nie jest to konieczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!