Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rozładowany Akumulator


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć :mrgreen:

Sprawa wygląda następująco :

Chodzi o Scenica `03r. Rozładowuje on akumulator, tzn po powrocie z jakiejś dłuższej trasy stawiam auto na noc i od rana zero prądu. Po naładowaniu aku znowu to samo. Byłem u elektryka, odłączył alarm który według niego mógł pobierać prąd, twierdzi, że kilka dni testował i codziennie odpalał bez problemu. Wczoraj odebrałem auto, dzisiaj rano chcę odpalić oczywiście sie nie udało. Nawet centralny nie ruszył. Macie pomysł co to może być?

Z góry dzięki za pomoc. Aku są dwa więc nie jest to jego wina... Co może być jeszcze przyczyną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Np; do wymiany przekaźnik napięcia, nie daje tyle mocy ile potrzeba, więc akumulator się nie regeneruje, tyle że w tym przypadku to przygasałyby Ci światła na wolnych obrotach, drugie to mogły wyrobić się tuleje w rozruszniku, następne sprawdź, czy któraś żarówka się nie pali całą noc, koledze nie odłączała jedna z krańcówek, ta w bagażniku i mu świeciła, zauważył przypadkiem w nocy. Możliwości jest wiele, więc czekaj na inne podpowiedzi, bo do pamięci wracają mi tylko te.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam

Pierwszy post na forum.

 

U ojca w scenicu II ph I 2004r 1.9dci coś pije prąd z aku tak ok 2a. Jak sprawdzam bezpieczniki to jak wyjmę dwa o wartości 20a to prąd płynący z aku jest znikomy. Jeśli siedzi choć jeden z nich to pije ok 1a (chodzi oczywiście o skrzynkę z bezpiecznikami w aucie przy kierownicy pod małym schowkiem -bezpiecznik ostatni COUPLE DENSO i chyba 4-y od dołu - ALIM UCH). ktoś wie może jak dalej szukać winowajcy lub może podeślecie linka do schematów.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to za numery pokoi podajesz 2a, 20a, 1a

prąd podaje się w amperach skrót A

 

jedna kwestia się rozwiązała: żaróweczka w schowku między fotelami świeciła cały czas trzeba ją wymontować.

 

pobawiłem się bardziej miernikiem i prąd z aku przy zamkniętym samochodzie to przez pierwszych ok 30s to ok 2a później spada do 0.27 ale czasami podskoczy na chwile do 1a ale tak chyba musi już zostać.

Poczytałem trochę forum i ktoś pisał o zostawionej otwartej szybie co rozładowuje aku może to to było. jak coś dalej będzie nie tak będę szukał. Ktoś pisał jeszcze o możliwości wyłączenia automatycznego zaciągania ręcznego, czy ktoś może to robił? ile to kosztuje i gdzie szukać gościa co by to zrobił czy wystarczy podpinka pod kompa tylko jaki program?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żaróweczka w schowku między fotelami świeciła cały czas trzeba ją wymontować.
trzeba naprawić wyłącznik, a nie wymontować żaróweczkę. likwiduje się przyczynę, nie skutek
Poczytałem trochę forum i ktoś pisał o zostawionej otwartej szybie co rozładowuje aku może to to było
szyby się prosto domyka - 2x szybko guzikiem na klamce lub 2x szybko zamykaniem z pilota. poza tym - otwarta szyba nie pobiera prądu, chyba że zaciął się elektrycznie mechanizm
Ktoś pisał jeszcze o możliwości wyłączenia automatycznego zaciągania ręcznego, czy ktoś może to robił?
moduł zaciąga ręczny i się wyłącza - też nie ma poboru prądu w sprawnym sprzęcie

szukaj dalej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moduł zaciąga ręczny i się wyłącza - też nie ma poboru prądu w sprawnym sprzęcie

szukaj dalej

Chodziło mi raczej o wyłączenie automatu w ogóle a nie pod względem poboru prądu. A za małe "a" przepraszam.

 

Może ktoś konkretnie odpowiedzieć jaki kabel z allegro brać do podpinania (wiem, że jest inny wątek do tego ale tam mętlik panuje) chodzi głównie o wyłączenie ręcznego i kontrola silnika.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś pisał jeszcze o możliwości wyłączenia automatycznego zaciągania ręcznego

Ja o tym wspominałem. Jest taka opcja, do zrobienia w ASO po podłączeniu do kompa. CAN CLIP. Przełącza się na tryb skandynawski, wówczas po zgaszeniu silnika, ręczny się nie zaciąga samoczynnie.

Niestety według tego co w ASO się dowiedziałem, jest z tym związane także ograniczenie max. prędkości auta do 120km/h.

Wobec tego zrezygnowałem z przestawienia w tryb skandynawski.

Praktykuję za to, (szczególnie teraz w zimie) pozostawianie auta bez zaciągnietego ręcznego.

Sposób prosty:

- Karta w czytnik

- Wyłączyć silnik

- Wcisnąć bieg, np. 1

- Ręcznie zwolnić hamulec (pociągnąć, nacisnąć, puścić)

- Wyjąć kartę

- Zignorować komunikat i sygnał ostrzegawczy.

(procedura opisana w instrukcji)

Co do żaróweczki w schowku pomiędzy fotelami- jak żaluzja jest zasunięta na max. to żarówka nie świeci. Nie świeci nawet przy otwartym schowku po zamknięciu auta z zewnątrz. Nieistotne czy przyciskami z karty czy z klamek jak masz HF. Spróbuj wieczorem pozamykać auto z otwartym schowkiem i zobacz czy tak jest.

Jeśli masz inaczej niż wyżej opisane, to coś się sypie i należy szukać przyczyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w ASO się dowiedziałem, jest z tym związane także ograniczenie max. prędkości auta do 120km/h.

 

Czyli ten tryb odpada a opisana procedura jest używana. Pisałem, że żaróweczka do wymontowania bo owy schowek jakoś niemiłosiernie ciężko zamknąć do końca więc lepiej się nie męczyć.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dark440, dociśnij śrubokrętem te dwie blaszki na końcu prowadnic. Powinny to być takie dwa wystające, sprężyste garby. Żaluzja powinna na nie się nasuwać, a blaszki powinny wskoczyć w rowek od spodu żaluzji, przytrzymując ją w pozycji zamkniętej. W tej właśnie pozycji żaluzja wyłącza oświetlenie w schowku. Co nie zmienia faktu, że przy zamkniętym aucie i tak ta żaróweczka nie świeci, ponieważ zasilanie jest odcinane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety według tego co w ASO się dowiedziałem, jest z tym związane także ograniczenie max. prędkości auta do 120km/h.
można do zwykłego CLIPa lub DIALOGYSa podłączyć i też ten efekt osiągniemy. ZTCW nie ma żadnego ograniczenia prędkości. popytam osób, które mają wyłączony automat

 

Sposób prosty:

- Karta w czytnik

- Wyłączyć silnik

- Wcisnąć bieg, np. 1

- Ręcznie zwolnić hamulec (pociągnąć, nacisnąć, puścić)

- Wyjąć kartę

- Zignorować komunikat i sygnał ostrzegawczy.

można jeszcze szybciej: zaraz (w czasie 1 sekundy) po wyłączeniu silnika zwolnić ręczny. nie trzeba mieć nawet karty w czytniku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!