Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

dodatkowe zabezpieczenie


yankessmichal

Rekomendowane odpowiedzi

kiedyś znałem gościa który montował BBS ( blokada na układ hamulcowy) . Działało to w ten sposób że po przekręceniu kluczyka w takiej niby stacyjce , pompowałeś pedałem hamulca aż sie robił twardy jak kamień. Hamulce blokowały wszystkie cztery koła i niby auto można było normalnie odpalić ale nie byłeś w stanie ruszyć z miejsca. Jak by ktoś chciał ci buchnąć furę, to by musiał poprzecinać wszystkie przewody i spuścić cały płyn hamulcowy a co za tym idzie - totalny brak hamulcy. No albo od razu na lawete.Po ponownym przekręceniu kluczyka system "puszczał" i hamulce działały jak wcześniej.

I przy tym systemie blokady, wszystkie inne odcięcia zapłonu, blokady skrzyni biegów, immo i tego typu chowały się . ;-)

Dla sprawnego złodzieja odcięcie zapłonu to pikuś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Immo masz, więc nie bawiłbym się w jeszcze jedno odcięcie zapłonu. Obstawiłbym na blokadę skrzyni biegów. Ten BBS to może i fajna sprawa (nie słyszałem o tym) ale... ja bym bał się. To jest ingerencja w system hamulcowy i obawiałbym się niespodzianek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a może GPS Tracker z kartą GSM, koszt to ok 300PLN + utrzymanie karty, jest tego sporo na sieci, przykładowe funkcje:

 

- Położenie

Dzwoniąc lub wysyłając SMS na numer lokalizatora otrzymamy SMS z aktualną długością i szerokością geograficzną obiektu, a także link do mapy google aby można było zobaczyć na mapie dokładne położenie samochodu.

 

- GEO -lokalizacja/siatka

Ustawienie za pomocą SMS obszaru, po który dany obiekt może się poruszać. Przekroczenie tego obszaru zaalarmuje SMS'em o aktualnej pozycji

 

- Ostrzeżenie o ruchu

Poruszenie się obiektu poinformuje o tym fakcie SMS'em

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem BBSa w poprzednich autach i rozważam montaż w megance.Miałem blokadę na dwa koła po przekątnej czyli na dwa obwody.Na cztery koła zakłada się w większych autach.Faktycznie,autem nie ruszysz.Nie należy się obawiać o ingerowanie w układ.System posiada atesty i homologację.Jedynym mankamentem jest cena,ok. 1200 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo jesli bedzie sprawny fachura to zawinie kazde auto mi raczej chodzi o proste zabezpieczenie które mu nie ułatwi sprawy a zabierze troche czasu. A standardowe imo łatwo obejsc przy pomocy kompa w necie mozna zlasec nawet jak to zrobic. A jak bedzie dodatkowy przełącznik od zapłonu to bedzie musiał troche sie nagrzebac. Tak mi sie wydaje.

 

Proszę zwracać uwagę na pisownię :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i kolegayankessmichal sam sobie odpowiedział,jakiś :-> wyłącznik mechaniczny,załatwi sprawę .Tylko nie montowany w zasięgu ręki kierowcy.Powiem że szwagier ma w swoim aucie montowany przycisk w bagażniku ,no i los chciał że przez przypadek go włączył.Jak się okazało w tą samą noc miał włam.Auta nie ukradli bo nie znaleźli włącznika .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I za każdym razem jak chce się odpalić auto , ganiać do kufra żeby przełączyć cyngiel :shock: Mi by się nie chciało. BBS jest bezpiecznym systemem , nie trzeba się obawiać o jakieś nieprzyjemne następstwa . Widziałem już mikrostyki montowane w progach, elektromagnesy w nadkolach - prawdę mówiąc tego typu zabezpieczeń jest mnustwo i mając odbrobinę pojęcia o elektryce mozna sobie w weekend samemu coś takiego zrobić. ( ja kiedyś zrobiłem odcięcie zapłonu z cewki w oplu kadecie ).

 

Obstawiłbym na blokadę skrzyni biegów.

Mój wieloletni kolega pare łądnych lat temu kupił salonowego Lanosa, pojeździł nim rok czasu, miał autoalarm i blokadę skrzyni biegów , ukradli go w biały dzień z pod bloku, nawet nie pisną :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój wieloletni kolega pare łądnych lat temu kupił salonowego Lanosa, pojeździł nim rok czasu, miał autoalarm i blokadę skrzyni biegów , ukradli go w biały dzień z pod bloku, nawet nie pisną :mrgreen:

 

To, że nie pisnął to o czym świadczy? Że blokada to lipa? Bez sensu jest to co napisałeś. W gruncie rzeczy nie ma 100% środków - albo zabiorą wózek na lawetę albo "sam" oddasz kluczyki ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytaj ze zrozumieniem, to znajdziesz sens. Jedna kwestia że nie pisną alarm, druga że blokade skrzyni biegów w 3 minuty rozbroili i samochód podprowadzili.

W gruncie rzeczy nie ma 100% środków
i tu się zgadzam jak będa chcieli to i tak sobie poradzą.Smutna prawda.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, nie kolego - Ty pisz tak, żeby było wiadomo o co Ci chodzi. Cytujesz moją wypowiedź odnoszącą się do blokady i piszesz coś o nie działającym alarmie - ma to sens czy nie ma? Nie mam na biurku kryształowej kuli, która pozwoli odczytać mi Twój przekaz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!