Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.9 dT F8Q slaba moc - auto stalo 7 miesiecy


olivier3103

Rekomendowane odpowiedzi

Ja w swoim misku unieruchomiłem egr poprzez zdjecie przewodu podciśnienia dla mnie on tylko przesadzał bo się zacinał i przez niego puszczał chmurę dymu. Co do czyszczenia nie jest trudno tylko po co.

Co do poduszek to jezeli tylko na zimnym to może dlatego że obroty masz za niskie i silnik się krztusi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jedym slowem mam go odlaczyc bo jest niepotrzebny?

tym wlasnie wezykiem tak?

zaslepieniem go?

 

[ Dodano: 2011-02-04, 23:05 ]

dodam ze jak wcisne pedal do konca to kreci mi sie tylko do 5 tys max dalej nie idzie i nie kopci przy tym prawie nic..ciutke na czarno ale to prawie nic az sie zdzwiwilem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wiec dzis zrobilem tak jak mowiliscie

ten waz od turbo bostera odlaczylem oraz waz od egr odlaczylem i wkrecilem w niego srube

 

a wynik wyszedl taki ze ze auto chodzi tak samo ewentualnie moze troszke lepiej ale to moze moja psyhika juz oddzialowuje

 

wiec o co tu kaman?

jak powinien sie zachowywac po odlaczeniu boostera? i egr?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po odłączenia boostera zachowuje się jak muł bo ciśnienie z kolektora wywołane przez turbine nie powoduje zwiększenia dawki paliwa. Prawdopodobnie zaciął sie trzpień jak masz zdolności manualne to możesz to rozebrać pamiętając że śruba regulacyjna nie powinna być tknięta bo potem same problemy z regulacją. Tu masz link do forda jak sie rozbiera http://www.mondeoklubpolska.pl/modules.php...int&sid=168.

 

Z mojego doświadczenia ludzie co brali się za naprawę a nie mają pojęcia o mechanice to pogubili części, złożyli odwrotnie, porwali membrane . A najgorsze to bawili sie śrubą regulacji dawki paliwa. Więc za nim się weźmiesz za to przeczytaj link 10 razy żebyś czegoś nie przeoczył np o zablokowaniu śruby taśmą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzis skrecilem wszystko spowrotem jak bylo czyli podlaczylem weze tak jak byly i te podcisnienia takze,,

 

w tym linku co podales nie ma dokladnie w sumie jak sie zabrac do tego boostera i wogole gdzie jest?? bo tam zaraz jest ten egr.

po podlaczeniu egra to i tak auto troszke kopci na czarno ale przy ok 4.5 tys

 

wiec gdzie jest ten booster??

i czy czyszczenie egr da jakis efekt?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak ma ci ktoś pomuc jak nie umiesz czytać

2 zdjęcie z linku

podpisane cytat ze strony Interesujący nas zawór (regulator sterowany ciśnieniem doładowania) jest wkręcony do pompy wtryskowej od strony chłodnicy.

Jakbyś znalazł drugi koniec przewodu ten co odłączyłesz to byś znalazł ten zawór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak czujesz się na siłach to tak wykręcić i wyczyścić trpień sprawdzić stan membran i o-ringow i przeczytaj link 10 razy zanim się za to zabierzesz. Tylko nie ruszaj śruby od dawki paliwa bo potem nikt ci tego nie ustawi zwłaszcza w Polsce gdzie pompa lucas dla większości mechaników to diabeł który straszy i kopie kopytami.

 

[ Dodano: 2011-02-05, 19:38 ]

ty musisz się skupić na tym cytat ze strony mondeo" Dodatkowo polecam przyjrzeć się kondycji trzpienia. Często bowiem bywa, że trzpień ów śniedzieje i przestaje swobodnie pracować tak jak powinien. Należy go wtedy wyjąć (często nawet wybić) i porządnie oczyścić jakąś pastą polerską i bawełnianą ściereczką lub za pomocą znanych odrdzewiaczy. (Trzpień widoczny po lewej w centrum zaworu). "

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro się zabieram za tego boostera.

Dziś do niego podchodziłem i myślę że dam radę z nim.Nie diabeł straszny jak go malują :evil:

 

A te oringi w tym trzpieniu można gdzieś kupić??

 

I powiedzcie mi moi drodzy koledzy po skręceniu wszystkiego w stan pierwotny ( fabryczny) ten EGR jak jest popsuty to auto strasznie kopci na czarno?

 

Bo dziś zauważyłem nadmierne kopcenie nawet jak jest auto ciepłe.Moc jakąś tam ta ale kopci...... :-/

 

I szukam tego fabrycznego filtra paliwa z podgrzewaczem.Nie wiecie jaki to koszt?

Oraz jak wyjeżdzę tą 7 miesięczną ropę to wlać mam V-Powera wraz z jakimś ulepszaczem?

Do tego oczywiście czyszczę zbiornik ale metodą od środka bo nie będę demontował belki tylnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja miałem to samo z egr kopcił bo się zacinał ze starości dlatego go dołączyłem od elektrozaworu i zaślepiłem wężyk śrubką żeby pompa podciśnienia nie zasysała brudu.

Możesz zdemontować egr chyba 4 śruby torx jak pamiętam i umyć w benzynie lub ropie dla zabicia czasu. Na rysunku jest z jakom siłą dokręcać śruby żebyś nie przeciągnął i nie zerwał gwintu

zawregr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tego oczywiście czyszczę zbiornik ale metodą od środka bo nie będę demontował belki tylnej.

Gratuluję pomysłu. :mrgreen: Poczytaj wcześniej posty o odkręcaniu i ponownym uszczelnianiu zbiornika przez klapkę pod siedzeniem. Co do zaworu na pompie, bez nowych oringów ja bym się do tego nie zabierał. A co będzie jak któryś ledwo się trzyma i go rozerwiesz. Gumą z dętki rowerowej tego nie zastąpisz, a znając życie stare oringi po wieloletnim kontakcie z ON mogą już być odkształcone. Widać to zresztą na fotkach z poradnika wcześniej podlinkowanego w tym temacie.

O paliwie i dodatkach też już wiele napisano.

Moja propozycja, najpierw wygodnie zasiąść przed kompem i poczytać posty innych, którzy już na forum wcześniej odpowiedzi na Twoje nowe .pytania napisali. Popatrzeć na fotki jak dany moduł/ część wygląda, zlokalizować w swoim aucie. Potem dopiero zabierać się za rozbieranie i naprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

więc mycie zbiornika od wewnątrz jest mijaniem się z celem? Fakt ze nikt nie pisał nic negatywnego.

To nawet to, że odkręcam tą dużą nakrętke od pompy w celu naprawienia plywaka też jest niemądre?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!