Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.9 dT F8Q slaba moc - auto stalo 7 miesiecy


olivier3103

Rekomendowane odpowiedzi

dodam ze auto prawie pol roku stalo

ooo to i "owies" w baku może byc nie dość że zwietrzały to jeszcze letni, co może zaklejać parafiną ten podmieniony na inny filtr paliwa.

No ale odbiegamy od tematu.

Tu identyfikujemy silnik. Z problemami technicznymi zapraszam do innych działów.

Tak przy okazji, przeczytaj ten kolorowy post w dziale gdzie cię witałeś. Jest bezpośrednio nad Twoim. Zastosuj się do tego co tam kol. JuniorAdmin napisał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik na zdjęciu to f8q taki sam jak w volvo i carismie (90KM) pompa lucas

 

olivier3103, Przy "D" i "dT" silnik F8Q różnica tkwi w mocy i czy posiada turbinkę oraz jak jest mapa wgrana w komputer.

Te silniki działają nawet bez komputera. Żadnych map tam nie ma bo pompa wtryskowa jest mechaniczna rozdzielcza jedynie regulowany jest kąt wtrysku który nie ma nic wspólnego z mocą. Między wersją z turbo a bez jest tak różnca że w wersji turbo jest zawór turbo boster (LDA) który zwiększa ilość paliwa w zależności od ciśnienia w kolektorze dolotowym.

 

[ Dodano: 2011-02-04, 19:58 ]

W przypadku usterki tego czujnika kąt wtrysku jest ustalany w "trybie awaryjnym" i obroty silnika

ograniczone.

nie są ograniczone bo mechanizm gazu jest na linke a pompa jest mechaniczna napędzana paskiem osprzętu wtrysk jest mechaniczny jedynie usterka wzniosu iglicy we wtrysku sterującym może spowodować że kąt wtrysku będzie źle regulowany i nastapi charakterystyczny klekot

 

[ Dodano: 2011-02-04, 20:00 ]

lucasdpin.jpg

1. pompa łopatkowa niskiego ciśnienia

2. Pompa wysokiego ciśnienia

3. Dystrybutor główny

4. elektrozawór regulujący zmiany konta wtrysku

5. siłownik przestawiający kont wtrysku

6. Pierścień Krzywki

7. czujnik położenia dźwigni

8. elektrozawór stop

 

Pompa napędzana jest od wału rozrządu silnika( lub korbowego) za pośrednictwem kół zębatych, łańcucha lub paska zębatego.

Paliwo jest zasysane do pompy wtryskowej przez pompę łopatkową (pompa niskiego ciśnienia) [1] i wewnątrz pompy ciśnienie jest regulowane poprzez zawór.

Nadmiar paliwa jest odprowadzany od pompy wtryskowej poprzez zawór przelewowy.

Paliwo tłoczone przez 2 tłoki obracające się w jednym wirniku [2] i dostarczone do wtryskiwaczy pod wysokim ciśnieniem przez dystrybutor główny [3].

Ilości wtryskiwanego paliwa jest kontrolowane przez mechaniczny regulator.

W przeciwieństwie do wcześniejszych pomp DPC Pompy DPC-N i DPI-N (N = numeryczne) wykorzystują techniki komputerowe do kontroli kąt wyprzedzenia wtrysku paliwa.

Kąt wyprzedzenia wtrysku paliwa jest kontrolowany przez elektrozawór regulujący zmiany konta wtrysku [4], który reguluje ciśnienie sterowania działające na siłownik przestawiający kąt wtrysku[5]. . Odmierzanie czasu siłownika jest zależne od pierścienia krzywki [6].

sensor pozycji wału korbowego (CKP) i sensor położenia igły wtryskiwacza używane są do monitorowania rzeczywistego kąta wyprzedzenia wtrysku co umożliwia zamknięta pętla sprzężenia zwrotnego.

Sygnały z czujnika położenia dźwigni [7], wraz z informacjami pochodzącymi z innych czujników pojazdu są wykorzystywane przez moduł sterowania silnikiem (ECM) do obliczenia kąta wyprzedzenia wtrysku paliwa.

Po wyłączeniu zapłonu lub zadziałaniu immobilizera jeżeli pojazd nie jest wyłączony, elektrozawór stop [8] powróci do pozycji zamkniętej i silnik zatrzyma siem

 

Tłumaczenie ze strony http://www.volkscity.com/...NT%20DIESEL.pdf

wtrysk.jpg

1 przewód wtryskowy

2 przewód powrotu paliwa

3 złożony wtryskiwacz

4 ekran ochronny termiczny

5 obudowa wtryskiwacza

6 podkładka

7popychacz

8 sprężynka

9 podkładka regulacyjna

10 igła zaworu

11 końcówka dyszy

12 nakrętka zabezpieczająca

13 czujnik położenia iglicy

schemat tylko dla pierwszego wtryskiwacza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A można to tak przedstawić łopatologicznie.Bo nie wiem co to ten booster etc.Bo jak teraz odkręciłem obudowę filta to zobaczyłęm siano hehe.Filtr byl zawalony syfem z siana i pełno kurzu.Wyciagnalem filtr i zakrecilem pokrywke.Przejechalem sie bez filtra i nie ma roznicy.Dodam ze byly 3 wezyki podcisnienia luzne i wlozylem gdzie pasowaly.

Jeden szedl chyba od tego EGR do rzedu tj nad chlodnica jest takie cos i tam to wsadzilem..te dwa pozostale tez tam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do egr niech bedzie zdjęty tylko zaślep od strony elektrozaworu żeby nie zasysało powietrza brudnego bo w skrajnych przypadkach stracisz hamulce.

 

Co do lda(turbo booster ) to kółkiem zaznaczyłem

 

2011-02-04-131115.jpg

 

a jeden przewód podciśnienia idzie do mieszka podbijającego obroty w przypadku kiedy załącza się klima lub spadną poniżej 800 on musi być wpięty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to co do egr to z niego ma byc zdjete podcisnienie i wezyk zaslepiony tak?

 

co do tego boostera to mam zdjac ten wezyk i sie przejchac bez niego tak?? i zobaczyc efekt?

 

i te podcisnienia mieszka? gdzie to? bo rano jak odpalam auto po nocy to ma obrotow 500 i strasznie klepie ale tak przez chwile bo potem dochodzi do siebie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olivier3103,a gdzie masz ta ręczną pompkę podłączoną :mrgreen: ta gumowa gruszka na dole fotki po lewej. Ona powinna być przed filtrem paliwa na dolocie z baku. Z tego co widzę to masz tam nieźle z tymi wężykami namieszane. :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli egr nie pracuje tak jak powinien to wyrządzi więcej szkód niż wtedy kiedy jest odłączony. Dlatego w tym silniku zdejmuje sie przewód i go się zaślepia żeby nie zaciągał powietrza.

 

Co do boostera tak.

 

Co do mieszka nie wiem ja miałem specjalny elektrozawór w moim mitsubishi. Poprostu musisz sprawdzić na zimnym który zaciąga.

Może ten nad chłodnicą jest od podbicia obrotów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to tak wszystko zu zamen bo sie pogubilem

1 -odlaczam wezyk od EGR i go zaslepiam

2 - czujnik EGR - mam go wyczyscic?

3 - te dwa podcisnienia byly luzne wiec je wlozylem tam jak na zdj tylko nie wiem czy dobrze

 

a co do recznej pompki to takiego kupilem.Wiem jest jest tam troche rzezby ale jak to teraz poprawic

Jak to polaczc poprawnie i jaki mam kupic nowy filtr paliwa?

post-30459-1296854277_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 nie ma znaczenia która strona tylko żeby jeden biegł do pompki vacum drugi do mieszka

1 tak zaślepiasz od strony zasysania powietrza czyli od elektrozaworu po to żeby pompa vacum nie zasala syfu i nie uszkodziła się.. pozatym elektrozawór do egr jest inny niz do podbicia wolnych obrotów.

2 jest to wąz do boostera który podaje ciśnienie z kolektora do zaworu na pompie. Zawór ten ma za zadanie zwiększyć dawkę paliwa w przypadku kiedy wzrasta ciśnienie w kolektorze jak nie pracuje to muli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaki mam kupic nowy filtr paliwa?

Tu powinien być tylko wkład do obudowy filtra z podgrzewaczem paliwa:

http://megane.com.pl/megane-i-phi-uklad-po...highlight=filtr

I wymiana wkładu:

http://megane.com.pl/viewtopic.php?p=57610...ighlight=#57610

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2011-02-04-1311152.jpg

Czerwone kółko to wąż do turbo boostera

niebieskie elektrozawór od egr

zielone elektrozawór od podbicia wolnych obrotów

tak przynajmniej w mitsubischi było

 

[ Dodano: 2011-02-04, 22:45 ]

f8q.jpg

Jak widać ze schematów to każdy elektrozawór kiedy nie załącza podciśnienia przekierowuje powietrze z otoczenia do elementu wykonawczego (po to zęby mieszek odpuścił czy to w egr czy od wolnych obrotów)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a te niebieskie kolko to eelektrozawor egr

a nie mozna tego polaczyc z egr? bo jest tam jedna wolna wtyczka na wezyk?

 

a dodam ze pod tym elektrozaworem w niebieskim kolku to pod nim jest taka dyndajaca wtczka jakby okragla....a w nij takie dziurki...taka jakby wtyczka do jarzeniowki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dyndajaca wtczka jakby okragla....a w nij takie dziurki...taka jakby wtyczka do jarzeniowki
jest to filterek zasysający powietrze z otoczenia w celu odpuszczenia egr kiedy elektrozawór odetnie podciśnienie. Egr sobie daruj zaślep ten wolny kruciec i tyle w spalaniu i w pracy silnika nic się nie zmieni. Zajmij się elektrozaworem od podbicia obrotów
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiec jednym slowem jutro ide tego boosta odlaczyc i sie przejechac..

jak pomoze to malina

a latwo jest odkrecic ten zawor egr i go czyscic?

 

bo to moze przez to bo mysle ze mam poduszki wywalone a kiedys skyszalem ze to moze byc tez przez egr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!