Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kontrolka układu oczyszczania spalin


Rekomendowane odpowiedzi

A więc tak Megane z silnikiem 1.4 16v 2001r na sekwencyjnym gazie i w czasie jazdy zapaliła się pomarańczowa kontrolka z silnikiem oznaczająca wiadomy układ. Jednak z samochodem nic się nie działo silnik pracował równo nie tracił mocy po spojrzeniu pod maskę żadnych zmian nie było w pracy motoru. Przejechane jeszcze było od momentu zapalenia się kontrolki ok 400km(kontrolka cały czas się paliła) jazda ciągła w trasie i przez miasta spalanie nie uległo zamianie. Czyli żadnych widocznych zmian jakiejkolwiek awarii wszystko w porządku poza tym że pali się ta kontrolka.

 

Co może być przyczyną zapalenia się tej kontrolki?

 

Na forum znalazłem podobne pytania o tą kontrolkę ale tam użytkownicy podawali oznaki zmian pracy silnika a w moim przypadku takowych brak tym bardziej dziwi mnie ten fakt zapalenia się kontrolki która pali się cały czas gdy tylko uruchomi się silnik i gaśnie w momencie jego wyłączenia.

 

Czy ktoś zna taki przypadek i może coś doradzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy czytałeś mój post, miałem podobny problem. Również mam LPG sekwencje. Moja kontrolka oczyszczania spalin pulsowała tylko na wolnych obrotach np. jak stałem na światłach. Po ruszeniu i ujechaniu kliku metrów gasła. W przeciwieństwie do Twojego przypadku miałem szarpnięcia silnikiem. Po własnej diagnozie okazało się że kontrolka zaczyna pulsować tylko na LPG na Pb nie było takich objawów.

Przyczyną był nie sprawny wtryskiwacz gazowy. Po wymianie objawy zniknęły.

Kontrolka zapal się tylko na LPG czy również na Pb?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Układ może sygnalizować uszkodzenie sondy Lambda, przed lub za katalizatorem. Może też być objaw uszkodzonego katalizatora. Może odpięła się wtyczka od sondy. W megankach II jest jeszcze jedna opcja uszkodzony czujnik położenia wałka rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro wybieram się na stacje diagnostyczną by podpiąć to pod komputer może to jakiś błąd skoro brak jest oznak jakiejś awarii

 

[ Dodano: 2011-02-08, 20:03 ]

Okazało się że jest nie wygrzany katalizator przez długotrwałą jazdę na gazie co spowodowało przytkanie go i mały przepływ spalin. Mechanik zalecił jazdę na benzynie i kręcenie silnika wysoko na niskich biegach by rozgrzać katalizator co będzie powodować jego oczyszczanie. No i zalecił czasem jeździć na benzynie by to się nie powtarzało. Oczywiście usunął ostrzeżenie i jak na razie nie pojawiło się na nowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

U mnie ta kontrolka zapaliła się półtora roku temu (jakieś 20 tyś) i nie przestaje świecić. Komputer pokazał błąd "uszkodzony katalizator lub druga sonda lambda lub uszkodzona cewka cylindra 4) Cewka oczywiście jest OK, a na stwierdzanie na zasadzie wymienię to może zgaśnie w przypadku katalizatora (nawet zamiennik to 600 bez montażu) czy sondy (zamiennik 100 oryginał chyba koło 400) mnie nie stać. Silnik chodzi bez problemu, spalanie i dynamika bez zmian więc podejrzewam że to sonda (bo ona działa tylko informacyjnie właśnie dla tej kontrolki) choć 170 tyś dla kata Euro3 to już dużo.

Pytanie moje jest takie, czy ktoś wie czy można żarówkę (diodę ?) od tej kontrolki po prostu wyjąć lub czy jest jakiś myk w komputrze możliwy co by ją na stałe wyłączyć? (bo u mnie błąd skasowali ale oczywiście pojawił się od razu ponownie - po prostu pokazuje prawdę jest jakaś niezgodność). Nigdy nie rozkładałem licznika, stąd moje pytanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam,

pozwolę sobie odświeżyć temat bo mam podobną sytuację. Megane I ph II, 1.6 16V (benzyna, bez gazu), rocznik 2003. Aktualnie auto dużo stoi (na dworze), mało jeździ (krótkie trasy, maksymalnie po kilka kilometrów). W piątek po odpaleniu silnika zauważyłem świecącą kontrolkę układu oczyszczania spalin. Zgasiłem silnik, po ponownym uruchomieniu lampka się już nie świeciła. Dziś ponownie uruchomiłem auto i znowu lampka świeciła. Po ponownym uruchomieniu nadal się paliła. Trudno, pojechałem do sklepu (ok. 500 metrów) z cały czas świecącą kontrolką. Po zrobieniu zakupów (~1 godziny) i po uruchomieniu silnika lampka się nie zapaliła.

 

Poszperałem nieco w sieci i:

- silnik pracuje normalnie,

- mocy raczej mu nie brakuje, ale nie mam jak sprawdzić bo jest ślisko, a i sam silnik nie zdąży się rozgrzać,

- czujnik położenia wału był wymieniany ok. 2 lat temu - wówczas po przekręceniu kluczyka w ogóle nie odpalał (teraz odpala od razu) - ktoś sugerował jego jako przyczynę więc o tym piszę,

- w listopadzie byłem na ogólnym przeglądzie + wymianie płynów i filtrów (oprócz filtra paliwa bo mechanik nie mógł go namierzyć :!:),

- czy może to być wynikiem padnięcia cewki (tata miał pad cewki z tego co mówił to auto stałe się bardzo ospałe).

 

Czy po tym co opisałem (tj. rzadkie użytkowanie + normalna praca silnika + gaśnięcie kontrolki bez konkretnej przyczyny) jesteście w stanie coś zasugerować. Wiem, że najlepiej byłoby się udać do mechanika (tylko serwis Renault czy "zwykły"?), ale nie chciałbym by wmówiono mi jakieś cuda. Finalnie zapewne i tak tak zrobię, ale chciałbym mieć jakiś punkt zaczepienia.

Edytowane przez phpion
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!