Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rodzaje silnika K9K


wojak

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

W związku z tym iż w mojej Megance uszkodzony korbowód poczynił znaczne spustoszenie w silniku i jestem zmuszony do kupna "nowego" mam pytanie. Znalazłem w necie dużo ogłoszeń dotyczących sprzedaży silników typu K9K, ale powstaje pytanie który typ silnika mam nabyć?

Na aukcjach są silniki z dodatkowymi oznaczeniami typu: T766, K792, V714 i inne. Szukałem oznaczeń na bloku silnika ale nic nie potrafię znaleźć. Czy ktoś z Was mógłby mi napisać czym się różnią poszczególne typy silników K9K od siebie i czy muszę kupić silnik z takim samym oznaczeniem np.T766 czy nie ma to znaczenia? Czy oznaczenie modelu silnika K9K jest jeszcze widoczne w innym miejscu w samochodzie czy tylko na bloku?

Z góry dziękuję za odpowiedzi <szukaj>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mrarek - nie wiem co się stało że korbowód poniszczył

co do mocy silnika to jest to 63 kW

z gwarancji może jeszcze podam że typ techniczny to BM1F i numer fabryczny D429856 - to jest z owalnej tabliczki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

k9k 724 (85KM)to raczej rzadkość. Dużo częściej wystepuje 722 (82KM). Myslę, że słupek jest identyczny. Z kolei silnik k9k 728 (101KM) ma wzmocnioną konstrukcję i inną turbinę. Róznice między 722 a 724 występują chyba tylko w oprogramowaniu i ciśnieniu doładowania. Przy zakupie zwróć uwagę na umiejscowienie rozrusznika, z przodu lub z tyłu, system wtrysku - delphi lub siemens.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej

dziękuję za wszystkie cenne uwagi

aniewa - z tego co piszesz wnioskuje, że mogę śmiało zapakować silnik 722 do swojej Meganki jeśli nie znajdę 724, możesz mi wyjaśnić czym się różni system wtrysku delphi od siemensa ? chodzi mi czy jeśli będzie przekładany osprzęt silnika z mojego zniszczonego silnika do "nowego" a będą inne systemy wtrysku wtrysku to czy przekładka będzie możliwa ? czy jeśli bym nabył 728 z turbiną to czy przekładka też będzie możliwa ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na osprzącie siemensa silnik miał oznaczenie k9k 732. Jeżeli miałeś silnik na osprzęcie delphi to kup taki sam i po kłopocie. Z 728 raczej bym nie próbował, moim zdaniem zbyt wiele różnic. Ale poczekaj może wypowie się ktoś, kto przerabiał podobny temat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Generalnie jak masz wtryski delphi to musisz kupić też taka, moc nie ma znaczenia.Mała różnica jest miedzy rocznikami przed i po 2006- jest inny EGR i może brakować otworów pod śruby. Ale z tym można sobie poradzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ukladem wtryskowym to wiedzialem, ale ja mam Delphi wiec to nie problem. Nie wiedzialem tylko czy glowica sie rozni miedzy wersjami mocy, jak np dol jest inny w 105 konnej wersji.

NIestety czeka mnie wymiana glowicy, a ktos przede mna juz zakladal nowa (jest malowana i ma plombe temperaturowa). Cisnienie ciagle rosnie i wyrzuca plyn ze zbiorniczka...

 

Dodano: 11 lis 2014 - 16:26

Moja glowica ma 5 otworow.

Dzis skoncze demontaz.

Czy sa jakies roznice miedzy uszczelkami pod glowice? Sklepy dostaja wariacji jak sie pytam, po ponoc sa rozne, a juz 105 konnej wersji to sie calkowicie boja. Straszny problem kupic cokolwiek do Megane 105.

 

Dodano: 12 lis 2014 - 12:49

Wlasnie rozmawialem z firma ktora sprzedaje silniki i twierdza, ze maja 722 ktory ma 100 koni i wg nich jest zamienny z 728 i 729, ale dziwne jest to, ze rozrusznik ma z tylu, a jak pamietam u mnie jest z przodu.

Mam juz serdecznie dosc tego korowodu tysiecy roznych modeli kazdej czesci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomnialem odpisac.

model 730 ma 100 koni, ale rozrusznik jest z tylu. Moj jest 728 100 koni z rozrusznikem z przodu. Niestety skrzynia by nie pasowala.

728 jest strasznie trudny do dostania, a jak jest to najczesciej z walnietym dolem. Przstaje wierzyc sprzedawcom, bo kazdy wciska ze inne pasuja, a nie pasuja, wiec szukam tylko 728

 

Niech diable trafi Renault za te kombinacje z milonem mozliwosci podzespolow. Od tygodnia glowie sie co zrobic. Szlifowac mozna, ale nie ma nadwymiarowych uszczelek, a blok ktos juz mocno porysowal. Mam dosc tego auta...

Edytowane przez Archibald
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!