Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

14 stki czy 15 stki . Wygoda czy wygląd


mcyork

Rekomendowane odpowiedzi

Po raz kolejny mam pytanie w związku z rozmiarem opon .Posiadam Megane ph1 1.6 8V 75KM .Chciałem zmienić jej ogumienie jak i felgi na 15-stki jednak spotykam się z opiniami(między innymi wulkanizatorów) że takie oponki będą może ładnie wyglądać jednak będzie się jeździło na nich jak taczkami , odczuwając każdą dziurę.Z racji tego że jestem z Krakowa , stan dróg pozostaje wiele do życzenia. Spora część osób namawia mnie że lepszym wyjściem będą 14stki .Zamierzam kupić nowe opony/felgi i obawiam się że zmieniając 13 na 14,wkładając w to kupę kasy zmiany nie będą tego warte .

 

Pytanie do was : Czy rzeczywiście w mojej wersji silnikowej Megane lepszym wyjściem na nasze drogi będą mniejsze felgi/opony.Jak się ma komfort jazdy porównując te dwa rozmiary.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

elegancko się jeździ, żadna taczka

I pięknie się też prostuje. Z alusami już to przeszedłem, a teraz na wiosnę czeka mnie prostowanie stalówek.

Jak na taczkach może się nie jeździ na 15-tkach, ale akurat mniejsza średnica i większa guma jest lepsza na nasze drogi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fred, jak takie rzeczy czytam to skąd się biorą urban mity <szukaj>

 

W meganie (jak w opisie) przerabiałem następujące sety:

 

195/50/15 - całkiem fajnie, wg mnie idealny kompromis komfor/wyglad/prowadzenie (te miałem w clio2, reszta w megance)

175/60/14 - masakrycznie sie prowadzi auto na takich balonach

195/55/15 - komfortowe ale przy ostrzejszej jeździe łatwo było zerwać przyczepność

205/45/17 - prowadzenie bajka, ale niestety trzeba uważać na dziury. Przejeździłem tak ostatni sezon (90% po wspaniałych łódzkich drogach, czy raczej dziurach z domieszka asfaltu)i jakoś fele proste <ok>

 

Na ten sezon uderzam w 16" (felgi już są) opona jeszcze nie. Pewno 205/45-50 lub może 215/45.

 

mcyork, jeżeli komfort jest jednym z priorytetów to naprawdę polecam Ci opony 195/50/15. Do meganki (przynajmniej coupe) pasuje też 195/55/15 ale są droższe no i różnicy w komforcie nie zauważysz <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na takich jeżdżę i nie mówię, że jest źle... bo tak nie jest, jeździ się całkiem dobrze, ale tutaj też zawieszenie sporo daje <szukaj>

Weź też jeszcze pod uwagę cenę samych gum, akurat profil 185/60/15 należy do tych mniej korzystnych cenowo. Gdybym ja miał zmieniać to zdecydował bym się raczej na 14".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem ,fred, a jaki rozmiar ew. polecałbyś z 14 żeby to miało wygląd i jak kolega brejq, napisał nie jeździło się jak balonach.

Mam w swoim autku 75KM więc teoretycznie im szersza guma tym auto słabsze,to też biorę pod uwagę .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 1.4 i na 15" i jakoś nie czuje by auto było słabsze( btw fele z oponami są na sprzedaż<szukaj> ) oraz czy komfort był mniejszy- wg mnie nie ma różnicy. A na polskie drogi to i balon 70 to będzie mało żeby był komfort, w tym roku przesiadam się na 17". Fakt faktem jak ktoś atakuje krawężniki z 2 biegu to i stalówki łamie;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z wyglądem nie pomogę bo nie zwracam na to uwagi. Wiem tylko, że ja zbyt niskiego kapcia bym nie chciał bo i czuć bardziej każdy kamień i zawieszenie też szybciej wymaga serwisu.

http://www.oponeo.pl/narzedzia/zamienniki-opon <- dobrał jak najbardziej zbliżone do oryginalnych, takie żeby nie było zbyt wielkich przekłamań prędkości.

 

Fakt faktem jak ktoś atakuje krawężniki z 2 biegu to i stalówki łamie;)

Ja nie atakowałem, ot po prostu wyrosła mi na drodze dziura (ekipa budująca trasę toruńską coś kombinowała i zrobili wielką, nieoznakowaną dziurę) na cała szerokość drogi i 2 fele do prostowania (przód jajo, tył lekko tylko rant zagięty)

Także na naszych drogach nie trzeba atakować krawężników :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wszystkim za bardzo cenne wypowiedzi dla mnie <szukaj> Poczekam jeszcze aż więcej osób podzieli się opinią na ten temat .

 

Ojinau, gdybyś mieszkał w małopolsce prawdopodobnie byśmy się dogadali co do kompletu , który sprzedajesz bo komplecik całkiem całkiem ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mcyork, ja bym brał 15" i się nie zastanawiał. Przez 5 lat nie skrzywiłem 17", na 15" jeździ się bardzo dobrze. Moja mama atakuje krawężniki, dziury i od 3 lat 15" są proste, komfort jest niezły no i wygląd w megance będzie zadowalający. To chyba najlepszy kompromis cena/wygląd/komfort. Takie jest moje zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!